Kami balik ke rumah yang lama, rumah yang aku tinggal dengan Ain. Sesungguhnya rindu nak peluk minah ngek lagi kelakor tahap dewa tu. Tapi balik rumah dia tak ada la pula.
Aku terus masuk ke dalam bilik dan kunci. Beg aku tinggal ja dekat ruang tamu tak betah nak angkat lagi. Aku nak jauh dari Faris. Tapi aku tak pasti jarak sejauh mana dia tak mampu baca fikiran aku.
Pintu bilik diketuk beberapa kali. " Sayang! Your bags? "
" Leave me alone! Letak beg tu dekat luar ja. " arahku.
Izzati meninggal! Semalam itu aku mimpi atau betul? Baju yang aku pakai semalam tak ada kesan darah pun. Baju tu juga yang ku pakai sampai ke pagi. Bersih ja pun.
Dalam mimpi pun macam dia kena bunuh. Realiti dia kena bunuh juga. Eh mimpi ka tak ni? Yang mana satu realiti? KELIRUUUUUUUUU!
Aku ada pergi jumpa Izzati ka tak? Kenapa dia sebut nama Faris? Kenapa erk?
Sebelah tanganku diletakkan di atas dahi. Sebelah lagi berada di atas perut. Kenapa nama Faris juga yang muncul? Syed Faris Idraki?
" Tuhan. . Faris bunuh dia ka? " aku terus bangun.
Waktu aku keluar tu dia tidur kan? Betul-betul tidur? Sebab waktu aku jumpa Izzati, Izzati dah separuh nak mati. Kalau Faris bunuh. . Bila dia keluar? Sebab aku nampak dia ada ja dengan aku.
" Hmmmm. " aku meraut wajahku beberapa kali.
Telefon di tepi bantal, aku capai. Alang-alang dah dapat telefon ni lah boleh borak dengan Firaun.
" Hello? "
" Assalamualaikum Sephia. "
" Eh. . Waalaikumussalam abang! "
" Haa. . Ada apa sampai call abang ni? Kalau tak ada kerja penting tak kuasa adik nak call abang. "
" Eleh! Sebelum ni kerap ja adik call abang. Abang ja tak angkat, busy kononnya. "
" Please straight to the point! "
" I wanna ask for your opinion. . You nak adik ipar yang macam mana? "
" Straight sangat ni. " kedengaran dia ketawa di hujung bicara.
" Weh Firaun tadi suruh straight to the point. . Ish! "
" Yelah. . Abang terkejut ja pun! Adik ipar? "
" Yup. Adik ipar. "
" I want someone who can stay strong layan perangai adik yang kejap okay kejap tak. Adik kan cepat happy dan down. You need to have a partner yang takkan sesekali buat you down. He will guide you like an angel! Kalau nak yang ada sifat abang-abang adik kena kahwin dengan abanglah. "
Terburai ketawa aku. " Mana mungkin adik kahwin dengan Firaun macam abang. "
" Suka kata dekat abang. Tak kisahlah abang nak macam mana. Yang penting yang adik nak tu macam mana? Kalau match dengan kriteria yang adik tetapkan untuk diri adik. So he is the one. "
" He. . is the one. " terukir senyuman di bibir kecilku.
" Siapa lelaki tu? "
" Jangan bagitahu ibu dengan walid! "
" Janji! " katanya. Belum sempat menyebut perkataan tersebut dahulu.
" Syed Faris Idraki! "
" Nice name. Nak tengok gambar dia boleh? "
" Nanti adik send. "
" Good girl! Nak cakap dengan ibu dan walid? "
" Nanti adik call lagi. I love you abang. Take care! "
" Narh. . Fihifzillah. "
Talian aku matikan, sungguh-sungguh ka Faris nak kahwin dengan aku ni? Macam mana boleh aku terus buka cerita dekat abang ni? Excited sangat ni. . Eh aku sayangkan dia betul-betul ka ni? Trouble!!
💎💎💎
Aku keluar dari bilik, Faris berada di dalam biliknya. Pintu biliknya tidak rapat kedengaran suaranya bernyanyi dan bermain gitar.
I wish I could tell you how I feel inside,
About these emotions I'm tryin'a hide,
Whenever you askin' me if I'm okay,
I whisper "yes" and walk away.When you're in his arms,
I feel like I'm falling, that I'm losing my ground..Aku bersandar pada dinding, menghayati lirik yang dinyanyikan. Jantung aku berdegup kencang. Tiba-tiba pintu bilik terbuka luas.
Jari jemari Faris memetik gitar lalu sebuah lagu meluncur keluar dari mulutnya.
Faris :
You raise me up when I am down
Just like an angelI feel the laugh when you're around
Just like an angel
And you lead me through the darkest time
Gonna leave this world behind
Angel! Take me to a better place
Where I see those brighter days
Angel! Let's seize the day
And break away
My angelSephia :
And when I cry you're always there to dry my tears
A single word from you can take away my feels
I hang on to you baby
Just you and I
You gotta spread your wings and flyFaris + Sephia :
Angel! Take me to a better place
Where I see those brighter days
Angel! Let's seize the day
(Seize the day)
And break away
(Break away)
My angel
My angel
Angel.." I tak tahu pun yang you pandai nyanyi dan ada suara sedap macam ni. " tangannya terus menarik tanganku. Kami berdua berada dalam biliknya. Pertama kalinya aku masuk ke dalam biliknya di rumah ini.
Bilik Faris tersangat mampu untuk membuatkan aku cemburu. Tersangat cantik tetapi simple. Dia terus membaringkan tubuhnya di atas katil manakala sebelah tangannya memegang Ipod.
Bahu aku ditarik sehingga terbaring di sebelahnya. Earphone diletakkan di telinga kananku oleh Faris, sebelah lagi di telinga kirinya.
Lagu yang dimainkan cukup menarik.
" Faris lagu apa ni? "
" Your heart. Harap you hadam erm. . bayangkan I yang nyanyikan lagu tu. "
Lagu 3.20 minit itu aku hadam sepenuh hati. Air mata aku perlahan-lahan mengalir. Tangan Faris cepat saja mengesatnya terlebih dahulu.
" I tak minta you nangis. I nak you faham ja. "
Aku terus bangun dan memeluk Faris. Sekuat hati dan tak nak lepaskan dia. Dia membalas pelukkan aku.
" I love you Syed Faris Idraki. "
" I'll try my best to love you forever. "
💎💎💎
Bonjour!!
Vote and comment!
Say something lah awak-awak. . Bertahan lama ka sweet Faris ni? Kejap ja kot. 😂
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.