S.24

37.8K 668 20
                                    

From : Firaun

Sorry adik. Abang tak boleh pergi rumah adik! InsyaAllah malam ni abang akan cuba pergi kalau tak letih.

Sokay, tahu abang busy.

Di-bluetick-kan mesej aku. He is a doctor mana nak ada life sangat. Semua dekat hospital. . Rumah! Cafe! Shopping mall! Hotel! Dan lain-lain!

Sejak balik Malaysia, Faris susah nak keluar rumah kerap-kerap. Pergi pejabat pun cepat-cepat masuk balik rumah pun macam tu. Bencikan matahari kononnya. Kalau dekat rumah asyik mandi. Kulit dia bukannya burn pun.

Malah aku rasa dia lagi flawless dari aku. Kadang-kadang aku naik jealous dengan dia. Susah dapat isteri jealous dengan kulit suami dia.

" Sayang. " dia menarik hidung aku.

" Hmm. . ! "

" Dah okay ka? "

" Semakin okay. . Kenapa? "

" Saja tanya. "

Aku memegang kolar baju yang Faris pakai. " You. . nak cakap sikit boleh? "

" Wow. . polite pula you harini. "

" Ish! Faris sekor ni. "

" Haaa. . Apa benda? " dia ketawa kecil.

" Apapun jadi jangan tinggalkan I okay? I nak you selalu ada untuk I. " aku mula berasa sedikit sebak. Mungkin dia tak tahu yang aku dengar apa yang dia katakan semalam.

" Kenapa you cakap macam tu? Mana mungkin I tinggalkan wife I. "

" Janji? "

" Janji!!! " hidung aku ditarik sekali lagi.

" I love you Faris sayang. " aku mengeselkan hidungku pada hidung mancung miliknya.

" I love you more and forever. " dari bibir menjalar ke leher.

" Arghh! FARIS! " terpejam mataku akibat tusukkan tajam gigi Faris.

" Let me suck your blood. "

" All yours. " balasku.

" Thank you wify. "

Leher aku selalu saja menjadi sasaran buat Faris. Tak pernah lagi tempat lain menjadi sasaran dia.

Tubuh aku dibaringkan di atas sofa di ruang tamu ini. " I want more than that. " mata kirinya dikenyit.

Aku ketawa kecil dan menanggukkan kepalaku perlahan-lahan. Mana mungkin menolak kehendak seorang suami. Ahak-ahak.

💎💎💎

Faris sedang sibuk masak di dapur untuk makan malam. Tak habis-habis dengan memakai seluar apeknya. Nasib waktu duduk rumah ibu dan walid haritu dia tak buat hal. Kalau tak. . tak kahwinlah aku.

Aku sedang menanti Abang Syakir a.k.a Firaun. Loceng rumah berbunyi, aku terus saja menuju ke pintu dan membukanya.

" Assalamualaikum. "

" Waalaikumussalam Firaun handsome. " aku mencium tangannya.

" Wait! Firaun? Siapa tu? " kata Faris yang masih lagi berapron di pinggang.

Abang dengan selambanya. " Eh. . Tak ada lah! Mana ada sebut Firaun pun tadi. "

Aku cuba mengukuhkan lagi. " Ha'ah mana ada sebut Firaun pun. "

" Ohh. . Okay! Masuklah Abang Syakir apa tercegat dekat pintu ja. " pelawa Faris.

💎💎💎

Usai sahaja makan malam, kami bertiga duduk di ruang tamu. Muka abang agak tegang. Jelas kelihatan dia seperti menyimpan perkara yang cukup berat. Faris duduk di sebelah aku dan bertentangan dengan abang.

" Abang Syakir. . Are you okay? " soal Faris.

Dia tersenyum kelat. " Of course, I'm okay. "

" Adik. "

" Yarh. . ! "

" Kita start dengan Faris. "

" What? " aku mengerut dahi.

Abang meraut wajahnya beberapa kali. Beberapa kali dia batuk kecil. " Faris. . Abang tahu siapa Faris sebenarnya. "

Terbuntang mata Faris, mata aku terus tertancap kepada Faris.

" Abang kenal Faris? " kata Faris, jelas dia mengharapkan penjelasan daripada abang. Aku juga begitu.

" Your mom name Amanda Villaresa? Am I right? " soal abang kepada Faris.

" Yes. She is my mom. "

" Firstly I'm sorry Sephia. . sebab rahsiakan semua ini. Ibu yang tak izinkan abang buka mulut. "

" It's okay. Cakaplah sekarang. . Please! "

" Amanda Villaresa isteri kepada Syed Iskandar. Alif atau nama sebenar dia Kyle Ramoza. Dia guna nama melayu sebab nak hancurkan kalian berdua. "

" HAH? APANI? " kata aku dan Faris serentak.

" Yup. Alif obses dengan mak Faris setelah kematian mak Faris dia tak ada tempat nak bergantung sebab mak Faris lahirkan anak lelaki iaitu Syed Faris Idraki. "

Terbuntang mata aku dengan Faris. Faris mula berasa resah. " Apa kaitan dia dengan Sephia? "

" Dia jadikan Faris manusia yang tak normal dengan menghisap separuh darah dalam badan Faris. Tapi Faris mampu mengawal diri dia. Faris hanya akan menghisap darah cinta sejati dia. Dari situ dia tahu siapa cinta sejati Faris. Dan dia akan bergantung dekat perempuan tersebut. "

" Sebab itu setiap kali Faris dan Sephia berjauhan atau terpisah dia tak ganggu Sephia. Pada situasi sebenar kita nampak macam dia nakkan Sephia. Tapi sebenarnya dia nakkan orang yang Faris cinta. " tambah Abang Syakir lagi.

Air mata aku terus mengalir, aku dapat rasakan yang Faris juga berasa sedemikian rupa. Hati aku mula tak tentu arah. Aku tak nak Faris rasa bersalah.

" Sayang. . Salah I! " dia tersandar pada sofa.

Aku terus memeluk dia. " No bukan salah you. "

" SALAH I !!! " katanya tegas terhadap aku.

Aku terus mengalihkan situasi kepada abang. " Mana tahu semua ini? Karutlah! "

" Amanda dan ibu. . kawan baik. Sejak mula Sephia cerita pasal Faris ibu dah syak dia anak Amanda. Sebab itu ibu setuju tanpa tengok siapa Faris. "

💎💎💎

Bonjour!
Vote and comment!
Hambar dak weh? 😔

Follow ig I : thenasyh

S E P H I AWhere stories live. Discover now