" Abang Farissss. Sep sakit arghh. "
Aku memalingkan muka ke tepi kini bibir Faris mendarat di pipiku. " Sakitlah Abang Faris. "
Seperti selalu cecair merah pekat mengalir dari hidungku. Faris mengalihkan muka aku untuk menghadap wajahnya.
" Darah! " itu kata yang lahir dari mulut dia langsung tiada riak terkejut atau apa-apa reaksi yang mampu aku duga.
Faris merapatkan wajahnya dengan aku. Mata aku pejamkan seketika kerana kepala aku semakin berdenyut dan tersangat berat. Aku terasa sedikit basah di sekitar hidungku, lalu aku gagahkan diri untuk membuka mata. Faris! Mulut dia ada darah.
" Sabar ya sayang. Darah ni habis kita pergi hospital. " dia mengelap mulutnya dengan belakang tangannya.
Sumpah aku tak sangka dia jilat darah aku lincin. Tak berbaki langsung. Hatiku mula rasa gerun dengan Faris. Nak larikan diri aku dah tak mampu.
Tap!
Gelap!💎💎💎
" Eh Sep dah sedar. Kepala rasa macam mana? " dia mengajukan soalan dengan agak girang. Siapa lagi kalau bukan Faris.
" Should I call you vampire Mr. Faris? " tanya aku dengan selambanya.
Terburai ketawa dia dengar soalan aku. " Why you need to call me like that? Ohh my girl. . you're funny. . sometimes! "
" Pura-pura lupa ka apa? You jilat darah I kot. Tak jijik ka abang? "
Dia melabuhkan punggung di atas katil hospital gua dan mengangkat separuh kaki kanannya ke atas katil. Dalam hati memang macam-macam aku hamun dia.
" No, I tak jijik langsung. You patut stop panggil I Abang Faris. " sambil dia buat macam geli dengan gelaran Abang Faris tu.
" Kenapa nak kena stop? "
" Because I have my own reason. Just call me Faris. " dia menarik hidungku.
" I cakap pasal darah tu bukan panggil apa dekat you. Faris ka Abang Faris ka you still orang yang sama. " jawabku sedikit tinggi nadanya.
Dia merapatkan wajah dia padaku. Selagi lagi situasi itu berlaku. Hidung bertemu hidung, perlahan-lahan bibir aku dicium oleh dia.
" Your first kiss with me. Just be mine and always be. . . " sambil sepasang mata kelabu milik dia merenung ke dalam mataku. Ada kasih sayang dalam renungan itu.
Aku hendak mengajukan lagi soalan. Tapi sekali lagi bibir aku diragut Faris. Tunggu apa lagi balas ja lah ciuman dia. Wahai hati aku bagaikan ketagihan dengan dia eh. . eh ciuman dia.
Dia melepaskan tautan bibir kami. " I tahu you nak tanya macam mana I tahu tu first kiss you. "
Macam mana dia tahu? Gila! Ujar hatiku.
" Tak ada manusia yang akan kaku macam you kalau itu bukan kali pertama dan I ada cara I sendiri untuk tahu semua tu. " sambung dia lagi.
Aku memilih untuk berdiam diri. Terkejut juga aku dengan Faris ni. Sebelum ni macam agak dingin, susah nak senyum-senyum macam sekarang ni.
" Meh, I kiss you lagi. "
Leherku dipegang kemas, dari dahi ciuman dia berkesudahan di bibir aku.
" Abang dengan Sep dah lama ka macam ni? " suara itu membantutkan kami berdua.
" Ain? Dah lama sampai? " soal Faris lalu bingkas bangun.
" Nak dekat 5 minit juga tengok korang berkissing-kissing. " tiba-tiba minah ni reka kata ganda mat saleh.
Aku tak tahu nak cakap apa. Kalau Ain mengamuk macam mana. Tuhan! Macam mana ni aku nak cover!?
" Sorry kacau wahai bakal kakak ipar. " sambil Ain menghulurkan sebiji buah oren yang belum dikupas.
" Kau tak kisah? " soalku sambil hendak mengambil buah oren tersebut.
" Jab aku kupas, kenapa aku nak kisah? At least kau dah ubah abang aku. " Ain kenyit mata dekat aku. Kami berdua ketawa kecil.
" Ainnnnn! " Faris mula bersuara.
" Adik okay ja kalau Abang dengan Sephia ni. Jaga dia baik-baik macam mana adik selalu jaga dia. Sep ni kaki penyakit tau abang. " dia menyuapkan aku buah oren yang siap dikupas.
" Abang tahu. " ringkas saja jawapan si Faris.
" Tahu mana? " soal Ain.
" Google! " jawab Faris sambil membetulkan rambutnya.
" Lawak! " aku dengan Ain balas serentak.
💎💎💎
Bonjour!
Setakat ini saja. I'm not okay rn. Kesihatan tak mengizinkan.
Vote and comment! 🌟
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.