Habis saja 45 hari aku berpantang ibu dan walid terus pulang ke Malaysia. Ibu risaukan hospitalnya, walid pula syarikatnya. Walaupun risaukan keadaan di Malaysia, langkah tak berapa laju sebab sayang nak tinggalkan cucu.
Dalam beberapa hari lagi Ain akan sampai. Sejak Noah dilahirkan dia belum pernah tengok Noah lagi. Dia balik bersama kami ke sini haritu hanya untuk seminggu.
Nyenyak saja Noah tidur di sebelah aku, Faris sudah lama pergi airport menghantar ibu dan walid tapi belum pulang. Pipi Noah aku picit beberapa kali. " Mama geram lah tengok awak ni. Pipi ni gebu sangatlah. "
Tidur dia terganggu kerana aku kacau, beberapa kali dia menguis mukanya dengan tangannya. " Okay I'm sorry Noah sayang. . Mama ketagih main dengan pipi awak ja pun. "
Aku tundukkan sedikit kepala aku, bibir aku mendarat di pipi dia. Lembut, wangi dan best sangat. " Moga Allah memberkatimu sayang. "
" Amin. " kata Faris yang sedang membukakan bajunya. Sekarang tengah musim panas dekat sini, mesti dia nak mandi tu.
" Husby you panas ka? "
" Mestilah panas bukan sahaja panas sebab cuaca malah sebab you. "
Aku merenung dia tajam. " Kenapa dengan I? "
" Sejak ada Noah you mana layan I dah. Sombong! "
" Heyyy. . ada ka patut orang tu jealous dengan anak dia sendiri. Tak malu la! " aku terus ketawakan dia. Faris. . Faris. .
💎💎💎
Faris's POV
Aku masuk ke dapur untuk masak, lunch untuk Sephia dan aku. Harini dia dah boleh makan macam normal. Sejak mak mertua ada aku kurang beraksi dekat dapur. Ibu tak tahu yang aku pandai masak, tapi tips yang dia bagi aku ambil dan simpan dalam otak.
Bawang merah, bawang putih aku capai, manakala bawang besar dipotong dadu. Walaupun aku kurang gemar ayam tapi disebabkan itu ja yang ada so guna ja lah.
Lebih kurang 30 minit bertungkus lumus, siap juga. Kalau lama tak masak nak mula balik masak tu jadi lain macam. Black pepper chicken dan sup sayur.
Aku naik ke atas lalu masuk ke dalam bilik niat di hati nak ajak Sephia lunch dekat bawah. Masuk saja bukan setakat Noah yang tidur malah Mama Noah pun tidur. Kaki di lantai, badan di atas kepala Noah. Tengok anak sampai tertidur.
Punggung aku labuhkan di atas katil. " Sayang. . jom makan. " bahunya aku gosok perlahan-lahan.
" Sephia. . sayang. "
Tak jaga pula Sephia ni, aku toleh melihat Noah. Sepasang mata kelabu persis aku itu sudah terbuntang luas. " Eh. . anak papa yang bangun. Kuat sangat ka papa kejut mama? " aku geselkan hidungku padanya perlahan-lahan.
Tangan Noah aku raih. . digoyang perlahan-lahan. Mungkin kerana seronok aku goyangkan tangannya sesekali dia akan tersenyum sambil terjelir lidah. " You're the one. . that will take a look for your mom or your siblings after me. I'm not immortal. . I'll be take by God anytime. "
Sephia bergerak, mata aku yang sedang berpandangan dengan Noah ini aku alih kepada Sephia. " Sayang. . jom lunch. Dah lama I tunggu ni! "
" Ha'ah jom. "
Tubuh kecil Noah itu aku angkat, bawa turun sekali lah. Sephia makan dulu dan aku jaga dia. Kenalah bergilir-gilir bukan lagi masa nak makan sama-sama macam dulu.
Makanan sudah dihidangkan lalu Sephia mengambil tempat duduknya. " You makan dulu sayang. "
" Okay husby. Thanks for the lunch. Sepatutnya I dah masak harini. "
" It's okay. "
Noah aku pegang erat. . hampir setiap malam sebelum tidur aku akan bacakan dia Surah Luqman. Aku harap dia menjadi anak yang baik.
💎💎💎
Zoey's POV
" Faris you jangan ingat you akan terlepas daripada I. I takkan benarkan benda itu terlintas dalam kepala otak you. " gambarnya aku peluk erat. Aku tersenyum sendiri. " I dengar cerita you dah dapat baby. . tahniah. " aku ketawa.
Ada anak patung atas katil, cepat-cepat aku capai. " Anak you nanti I akan layan baik sangat-sangat. Macam ni. " aku tumbuk muka anak pantung itu dan campak ke lantai.
" Baikkan? " aku menggaru kepalaku yang tidak gatal.
" Zoey!!! " lelaki itu tersenyum sinis. Tiada seurat benang pun ditubuhnya malam ini. Aku menjadi sasaran lagi.
Tubuh aku ditolak sehingga terbaring. " Arghhhh dad. Stop. " terasa dia menujah masuk ke dalam mahkota aku. Sakit tersangat-sangat.
" Imagine I'm your Faris. " kata dia sambil ketawa besar.
Aku pejamkan mata dan bayangkan itu daripada Faris. Kalau itu Faris aku rela sejuta kali rela. Biarlah aku mati kerana kesakitan ini asalkan ia daripada Faris. Dalam masa yang sama aku ngilu dan kesakitan yang melampau. Harini saja dah lebih daripada 2 kali aku kena layan nafsu orang tua ini.
💎💎💎
Bonjour!
Vote and comment!
Tak lama lagi dah nak habis. I sedihlah. Uhuk. ☺😢
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.