Faris's POV
Aku resah tak tentu arah dengan tiba-tiba aku rasa tak sedap hati, gementar dan macam-macam lagilah. Sephia buat apa dalam bilik dia erk? Apa-apa jadi dekat dia ka?
Bilik dia menjadi sasaran utama aku. Tombol pintu aku genggam kuat seolah-olah sedang menahan amarah. Pintu bilik itu terbuka luas hampir setiap penjuru bilik itu aku dapat lihat.
Sephia sedang nyenyak tidur di atas katil. Aku menghampiri tubuhnya, tak terlalu kecil dan tak terlalu besar. Punggung ku dilabuhkan di atas katil. Aku tatap mukanya yang sedikit bulat ditambah pipi yang gebu dan agak tembam itu. Rasa nak ja picit pipi dia tetapi takut ganggu tidur dia pula.
Aku mengalihkan rambut yang menutupi wajahnya. Dahinya panas! Sah dia demam!
" Sayang? " aku menguis pipinya sedikit.
" Can you hear me? " aku meletakkan tapak tangan kiriku di atas dahinya.
" Faris I sejuk. " katanya.
Badan dia tersangat panas tapi dia tak habis-habis menggigil dan menyatakan yang dia kesejukkan. Bagi aku selimut itu dah cukup tebal untuk panaskan dia yang sejuk itu.
" Kita pergi hospital! " aku hendak berdiri untuk menggangkat dia.
Tangan aku ditarik lemah. " I dah makan ub. . at sebab ta. . di dah pergi klinik. "
" You sejuk sangat ka sayang? " aku kembali duduk di tempat yang aku duduki tadi.
Sephia menganggukkan kepalanya perlahan-lahan. Lemah sangat! Apa aku patut buat? Perlukah aku buat benda tu? Sephia marah ka tak erk?
Tanpa berfikir panjang aku terus masuk ke dalam selimut dengan Sephia. " I'm sorry. . Sayang! "
Aku merapatkan belakang badannya pada dadaku. Tangan kananku melingkari tubuhnya. Aku tak pasti dia selesa atau tak. Aku cuba nak selesakan dia.
Sephia bergerak sedikit, aku mengangkat tanganku yang melingkari tubuhnya. Dia memalingkan belakang badannya daripada aku. Kini wajahnya terbenam di dadaku. Terlalu rapat, aku anggap mungkin dengan kedudukkan sebegini dia lebih selesa.
Tanpa aku sedar, dia menarik tanganku untuk melingkari pinggangnya. Aku tersenyum sendiri dalam hati terdetik demam manja minah ni.
Sebelah lagi tanganku menarik selimut untuk menutupi tubuh Sephia dengan sempurna. Aku melepaskan satu ciuman di rambutnya.
" I love you sayang. " aku bisik di telinganya.
Sephia sudah dibuai mimpi, jari jemarinya sudah tidak terketar-ketar seperti awal tadi. Tapi aku dapat rasakan nafasnya agak tersekat-sekat. Dada aku pun seperti dibasahi sesuatu.
Aku menjarakkan sedikit antara dada aku dan wajah Sephia. Hidung Sephua sudah mula bleeding. Banyak juga sehingga menjadi peta dunia bajuku.
Air liur banyak kali juga aku teguk. Mataku seperti melihat makanan yang cukup lazat. Dugaan apakah ini? Aku kembali ke bilik aku untuk mengambil tisu basah. Setelah menjumpai, aku terus kembali kepada Sephia.
Darahnya aku cuci sehingga bersih, pada baju aku abaikan jelah. Nanti tahulah aku nak settle.
💎💎💎
Beberapa hari lepas aku demam. Kan Encik Habang Faris jaga. Hari ini ingat nak belanja dia untuk dinner. Tapi aku perlu ke library dulu sebab nak hilangkan stress hadap assignments untuk beberapa hari tanpa tidur.Terik pula cahaya matahari memancar. Terik macam mana pun matahari tak mampu buat aku rasakan kepanasan. Aku ketawa sendiri seolah-olah memerli matahari tersebut. Hebatnya boleh perli matahari.
To : Faris 👻
Busy dekat office? Dinner together?
Why not lunch?
Lunch? Hmm. I have to go to the library first then we can go for lunchdate. LolSee you at the library! I love you and take care.
Take care too baby! I love you more.
Fountainbrigde Library.Hampir 2 jam aku habiskan masa aku dengan tidak melakukan perkara yang sia-sia. Yelah kan dekat library. Dalam kesibukkan itu aku dapat rasakan sesuatu yang tidak kena. Aku rasa macam dilihat oleh seseorang dari celah-celah rak buku itu. Aku syak itu Faris tapi entahlah.
Setelah usai semuanya aku terus simpan semua buku itu semula yang mana hendak pinjam aku peluk-peluk dia. Setapak aku berjalan, setapak yang dibelakang melangkah. Aku menoleh ke belakang tiada sesiapa pun di belakang aku..
Cepat-cepat aku keluar, kelihatan Huracán RWD Coupé milik Faris. Aku terus melajukan langkah ke kereta tersebut. Faris turun daripada kereta. Aku terus peluk dia.
" Main-main betul dengan orang dekat dalam. "
" HA-HA! MAIN? " kata Faris. Muka dia jelas kelihatan dia tak faham apapun.
" You baru sampai ka? "
" Yup baru ja sampai dan you dah keluar pun. Baru ingat nak masuk. "
" O. . kay! " kataku perlahan.
" Masuk dalam kereta cepat. . Matahari ni sedang sesak I. " omelnya. Aku ketawa sahaja mendengar Faris berkata sedemikian.
Kami menuju ke restoran kegemaran Faris. Kiranya mampu lagi aku nak belanja.. well aku bukan sengkek sangat.
Waktu makan pun aku tak habis fikir lagi siapa yang ganggu aku dekat library itu. Takkan Faris baru sampai dah nak kacau aku.
" Siapa kacau you? "
" Eh. . ! "
Faris meneguk jusnya yang masih berbaki. " I tahu apa yang ada dalam fikiran you. Lupa? "
" I rasa macam someone follow and usya I dekat library tadi. Tu jaa. "
" Next time cakap dekat I awal-awal. Kenapa nak rahsiakan? What if jadi apa-apa? Be careful my dear. "
" Yelah. . ! "
💎💎💎
Bonjour!
Vote and comment!
Korang nak Faris dengan Sephia kahwin ka tidak? Give me your answer.. 💜
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.