S.34

23.6K 547 36
                                    

Zoey's POV

Retak seribu cermin yang memenuhi ruang dinding aku ini. Lama aku tenung keretakkan itu. Telinga asyik dibuai bunyi keretakkan. Air mata mengalir, mata terasa pedih menahan kemarahan.

" Aku nak Faris! "

" Aku nak Faris! "

" Aku nak Faris! "

Sebilah pisau yang masih bersinar berada dalam genggaman aku. Aku bersandar pada dinding. Beberapa kali aku mencium pisau tersebut.

" Aku nak Syed Faris Idraki!! "

Mata aku kini khusyuk pada pisau tersebut. " Aku nakkan Faris. . kalau aku dapat dia. Nyawa aku akan selamat. . aku tak nak mati! Aku nak hidup! "

Bingkas aku bangun mencapai sebuah frame berukuran A4 aku peluk sekuat hati. Dalam bayangan aku merasakan Faris sedang menyandarkan kepalanya di dadaku. Tangannya pula menjalar ke seluruh tubuhku. Lama aku pejamkan mata, membayangkan aku dan dia sebagai pasangan bahagia.

" Aku nakkan sebuah kehidupan yang jauh daripada penderitaan, kesakitan dan kezaliman. Hanya kau Faris yang mampu selamatkan aku. "

Aku buka mata aku. " Aku cuba bunuh Sephia. Tapi abang dia yang bajet malaikat itu pula yang mati. "

Gambar itu aku campak ke lantai sekuat hati. " Aku nak Faris. Sephia kena MATI!!!!! "

PANG!!

" Kau jangan sesekali berani nak bunuh Sephia Az-Zahra. Kalau aku dapat tahu apa-apa jadi dekat dia sebab kau. . Kau akan mati di tangan aku Zoey. " kata lelaki lingkungan 50an itu kepada aku. Hidup aku terseksa dibesarkan oleh lelaki ni.

" I hate her. Sebab dia Zoey tak dapat Faris. "

" Nak Faris buat cara nakkan Faris bukan dengan cara bunuh Sephia. Selama ni pun aku buat jahat apapun dekat kau. . Faris bukan tahu pun. Dia bukan hero sejati kau. "

Dengar saja kata-kata dia itu hati aku bagai ditikam pisau yang tajam tadi. Aku teringatkan kejadian hitam hidup aku yang sering diulangi lelaki ini.

Hampir setiap malam aku menjadi mangsanya. Pemuas nafsu! Bukan sekali untuk sehari tapi lebih. Sakit atau tak, aku dipaksa. Sehingga aku pernah dikejarkan ke hospital kerana melakukan hubungan sxks melampau. Aku benci jantan tak guna ni.

Aku goda Faris! Dia tak pernah pun tergugat. Aku kiss dia! Dia sering menolak. Dia baik dan budiman atau mungkin hebatnya cinta dia dekat Sephia. Hati aku menjerit sendiri.


💎💎💎

" Bangunnn. . " hidung tinggi itu aku tarik lama. Sengaja nak buat Faris tak mampu bernafas.

Dia menepis tangan aku. " Sakitlah sayang. " suaranya garau akibat masih lagi melayan mengantuknya.

" Bangunlah you dah lambat tau. "

" I nak bangunlah ni tapi lagi 10 minit okay. .!? "

" Mana boleh! " kata aku sambil menampar bahunya.

" 5 minutes? Okay deal! " selimut ditarik oleh Faris sehingga menutupi dadanya yang bidang itu.

Selimut itu aku buka seluasnya, hanya tinggal Faris yang berseluar pendek. " Bangun atau nak I geletek? "

" Geletek! " mata masih lagi dia pejam tapi sudah tersenyum girang.

Aku terus mulakan operasi di tapak kaki, itu kelemahan paling teruk Faris. Belum sampai seminit operasi dimulakan dia sudah ketawa terbahak-bahak. Hati terasa berbunga-bunga la pula dengar Faris ni ketawa.

" Husby. . your laugh so auch. "

" HAHAHAHA. . WHAT? HAHAHAHA. . AUCH? "

Misi menggeletek dihentikan. " Yup auch. I like! " aku gigit bawah bibirku.

Faris menarik tanganku serta merta aku berada dalam dakapannya. Wajahku mendarat di dadanya, erat dia memeluk belakang badanku. Tak lama selepas itu dia mengubah kedudukkan. Dia berada di atas dan aku kini di bawah.

" Dah mandi? " suaranya perlahan dan masih garau. Mengodanya!

" Hmm. . I dah mandi. "

Faris membenamkan wajahnya dileherku tapi sebelum itu sempat dia geselkan hidung kami berdua beberapa kali. " Sayang. . " bisiknya di telinga.

" Haa. "

" I nak cakap benda ni dah lama tapi banyak ujian melanda. Sebab I anak kita hampir jadi sesuatu. Sebab I jugalah Abang Syakir tak ada. Kalaulah haritu I ada mesti semua ni tak jadi. "

Aku membantah. " Bukan salah you. Ketentuan Allah. "

Dia mengabaikan kata-kataku dan meneruskan bicaranya. " I takkan sesekali cakap yang I akan tinggalkan you lagi. Selagi I hidup selagi tulah kita kekal bersama tak kisahlah berdua atau bertiga. "

Terasa bagai ada air yang mengalir di leherku. " You're crying? Heyy husby. . don't be so sad. "

" I'll stay and always be with you to raise our children. I'm your husband and at the same time I'm your bestfriend for life. "

" Husby. . "

" Loving you. . is the best part of life. Wanna spend my life time kissing you. . because it's full of euphoria. "

Tangan aku menjalar di dadanya. " Many words to say? Enough Faris. . I KNOW that you love me. "

" I love you. " terasa nafasnya ligat dihembuskan dengan teratur di telingaku.

" Dah pergi mandi! Nak pergi kerja! "

" Alarhhh. Malasnya. " muka Faris terus murung.

💎💎💎

Bonjour
Vote and comment!
Korang still panas dekat Zoey ka?
😅
I tahu cerita I tak best but please jangan nak kata yang bukan-bukan. I manusia yang ada perasaan. Tq!

S E P H I AWhere stories live. Discover now