6=여섯-Gaduh

122 12 0
                                    

Tepukan yang gemuruh daripada seluruh pelajar dalam kelas 6A-1 dibalas dengan senyuman bahagia.

Tak disangka pembentangan mereka mendapat pujian melambung daripada Cikgu Rowoon.

Bahagia Seokjin di dalam hati ketika memandang sekilas wajah Hana.

"Lagi bagus kalau senyuman dia untuk aku seorang."

********************************

"Ambil itu.Aku belanja kau hari ni.Bukan sebab suka sebab kesian.Badan kau kurus sangat.Macam cacing."Roti berinti daging dipandang kaku.Tangan Hana malah tidak berniat ingin mengambil pemberian Seokjin.

"Pergi bagi orang lain lah.Tak nampak aku tengah buat kerja sekolah ni."

"Aku bagi sebab tak nak Kim Namjoon kau nampak awek dia kurus macam ni."Nama lelaki yang pernah dicintai Hana disebut dalam perbualan mereka.

"Kau kenapa ungkit pasal dia?!Aku dah tak nak ingat satu pun pasal dia.Baghal!"Mendidih darah Hana ketika meluahkan kemarahannya.

Roti pemberiannya dipandang sepi.Hana?Dia sudah keluar daripada kelas.

"Kurang ajar betul mulut aku hari ni."Seokjin terus menepuk beberapa kali mulutnya sebagai tanda hukuman.Yoon Hana terus diikuti dari belakang.

********************************

Taman di kawasan sekolah tempat Hana menenangkan hatinya yang lara.

Batu kecil disepak geram.Kesian batu itu Hana.Dia tidak bersalah.

"Sengaja kau ungkit pasal dia kenapa?"Bodoh punya Jintan."

Deskmate Hana,Namjoon memandang Hana dengan perasaan risau.

"Awak tak makan?Nanti awak jatuh sakit siapa yang susah?Saya juga yang jaga awak di hospital nanti."

"Joonie,awak jangan risau.Bawah meja saya ada dua bekal makanan tau."Satu bekal makanan diletakkan di hadapan Namjoon.

"Awak tak payah susah-susah bagi saya semua ni,Hana."

"Jom kita pergi kantin."Hana segera menyampuk percakapan Namjoon.

"Lain kali saya masak untuk awak pula ya."

"Hurm.Potong bawang pun awak tak lepas.Berapa banyak frying pan di rumah awak kerjakan.Semua hampir berlubang."Namjoon hanya tersenyum sehingga menampakkan lesung pipit di pipi belah kanannya.

"Hana."Seokjin terus mengambil tempat lalu duduk bersebelahan Hana yang masih bersedih hati.Roti dalam pegangannya diserahkan semula pada Hana.

"Hana.Yoon Hana."Pujuk Seokjin sehingga memanggil nama penuh gadis itu.Namun tiada sahutan.

"Mummy yang suruh aku ambil berat tentang kau."Hana masih berdiam diri.Seokjin hanya mendengus sebelum dia berdiri semula.

"Bukan aku kisah pun kau nak makan ke tak."

Kim Seokjin.Dia hanya manusia.Namun cara percakapannya sudah cukup menggores hati.

"Aku yang bodoh sebab buat kau sedih.Maafkan aku,Hana."

********************************

Seokjin hanya memandang satu persatu wajah sahabatnya.

Min Yoongi,
Jung Hoseok,
Park Jimin,
Kim Taehyung,
dan Jeon Jungkook.

"Korang rasa betul ke apa yang aku buat ni?"

"Entahlah.Aku rasa mungkin ni jalan terbaik untuk kau dapatkan hati dia."Taehyung mula menyatakan pendapatnya.

"Acah gaduh konon."Hoseok mencelah secara tiba-tiba.

"Gaduh manjalah katakan."Jungkook menyampuk perbualan mereka sambil membuat lawak hambar.

"Pergi longkang lah korang.Tak hingin aku."Ujar Seokjin sambil menghirup minuman yang baru dibelinya di kantin sekolah.

"Aku akan lakukannya.Satu hari nanti."

ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ


Vote

&

Comment

감사합니다!😊

[ⓒ]Tsundere •BTS Namjin•Where stories live. Discover now