Sorularınızın Cevapları

25.2K 416 135
                                    

Merhaba arkadaşlar :)

Karakterlerimizi daha yakından tanımak istersiniz belki diye sizlerden onlara sorular sormanızı istemiştim. Sizlerden gelen sorulara şimdi onlardan gelen cevapları ekleyeceğim. Ancak öncesinde cevaplanmayan bazı sorulara ve bana gelen sorulara bir açıklık getirmek istedim. 

-Bazı sorularınıza cevap bulamayacaksınız, çünkü gelecekle ilgili sorular sormuştunuz. Gelecekle ilgili sorulara cevap verilecek olsaydı, kitabın devam etmesinin bir anlamı olmazdı. Kitap bitene kadar sizler de zaten bu sorularınızın cevaplarını alacaksınız.

-Bana gelen sorularınız da ya da isyanlarınız da genellikle 'bölümler neden bu kadar geç geliyor?' şeklinde. Bunu yüzüncü kez mi tekrar edeceğim arkadaşlar? Sizler bölüm başındaki notları atlıyor musunuz? Ya da özellikle anlamamazlıktan mı geliyorsunuz? ÖĞRENCİYİM ve DERSLERİME ADAPTE OLMAK ZORUNDAYIM. Bölümler geç geliyor, çünkü DERS ÇALIŞMAYA ÇALIŞIYORUM. Çalışamadığım zamanlar da, DERS ÇALIŞAMAMANIN VERDİĞİ VİCDAN AZABINDAN YAZAMIYORUM. Bu da sorunuzun cevabı olmuştur umarım. Her bölüm başına aynı şeyleri yazmaktan yoruldum.

Sorularınızdan bağımsız bir rahatsızlığım daha var aslında. Fakat bunu dile getirdiğimde beni yine nelerin bekleyeceğini bildiğim için sadece dokundurup, gideceğim. Ya arkadaşlar, hadi Alaz'ın ne kadar kötü bir karakter olduğunu geçtim de bizlerin hiç mi insafı yok? Ölsün, oh olsun, daha beterlerini hak ediyorsun demeler de nedir? Bu adam pis bir çocuk istismarcısı mı? Vahşi bir seri katil mi? İğrenç bir sapık mı?

Alaz nasıl bir problemi olduğunu sizlere ilerleyen bölümlerde zaten anlatacak. Ama bana kalırsa suçların da en ağırlarını işlemedi yani. Aynı anda hem babasını, hem annesini, asla sahiplenemediği çocuğunu ve karısını, güvenini, geçmişini ve geleceğini, itibarını, maddiyatını, umutlarını kaybediyor bu adam. Daha nesini kaybetsin isterdiniz? Elinde kalan bir canı. Onu da vereyim mi sizlere? Soğuyacak mı içlerinizdeki dinmeyen öfke? Sevmeyi bilmeyen, sevilmek nedir öğrenememiş bir adamı yargılıyorsunuz? Okuma bilmeyen birinden bir kitap okumasını istemek kadar anlamsız bu içine girdiğiniz durumlar. Ona sevmenin gücünü öğretmeden, onu affedip ona yol göstermeden yargılamamalıyız. Bu cümlemi de çekip, Zeynep'le olacaklar, kahretsine bağlamayalım lütfen. Finali henüz vermedim, sonunu da henüz kurgulamadım. Kafamda oturttuğum belli yerler var, onun dışında finali yazarken elim neye gidiyorsa onu yazacağım. Genelde de böyle yaparım. Çünkü ben kalemi değil, kalem beni yönlendirir. Pek çok yazardan da bu cümleyi duymuşsunuzdur.

Şimdi sorularınıza geçebiliriz. Umarım cevaplardan memnun kalırsınız. Onlarla ilgili aslında öyle çok merak ettiğiniz şeyler de yokmuş. Mesela ben olsam her birinin ne yemek sevdiğini sorardım. Hangi rengi tercih ettiklerini, hangi takımı tuttuklarını, çocukluklarından gelen unutamadıkları anılarını, eğitim hayatlarını, karşı cinsle olan ilk etkileşimlerini, izlemeyi seviyorlarsa izledikleri televizyon programlarını... Ne bileyim, aklıma daha bir sürüsü geliyor.

Neyse, hasta  triplerindeki bir yazar gibi davranmayı bırakıp bu sefer gerçekten de sorularınızın yanıtlarını buraya bırakıp ufak ufak kaçıyorum. Nefes alamayacağım, sürekli seyahat halinde olacağım iki haftam var. Sonra bir jürim var. Sonra fırsatını bulursam bölümü ekleyeceğim. Nereden bakarsanız, en az üç hafta yokum gibi. Bu yüzden kendinize iyi bakın, Sitem'i ve beni bol bol özleyin. Çünkü ben burayı ve yorumlarla gelen samimiyetlerinizi çok özlüyorum. Sevgiler :)


1. Zeynep'in gözünde Alaz'ın hiç şansı var mı? (findikezmesi)


Zeynep: Merhaba findikezmesi. Ben Alaz'ı çok sevdim. Öyle çok sevdim ki, değerlerime inat onunla birlikte olmayı göze alabildim. Ama o beni çok kırdı. Beni yıllarca bir başıma bıraktı, aldattı. Ona mecbur olmak elimi kolumu bağlıyordu. Her şeyi geçtim, bu yaşanılanları oğlum hiç hak etmiyordu. Boşandıktan sonra Ateş kıymete mi bindi? Benim sahip olduğum tek şeyi elimden almamasını ona söylemiştim. Fakat o benden alabileceği her şeyi almak istediğinden, Ateş için dava açtı. Siz olsanız böyle bir adama şans verir misiniz? İleride ne olur bilmiyorum ama şu anda Alaz'ın bendeki limiti dolu.

SİTEMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin