Hoofdstuk 27

52 0 0
                                    

Hailey rent me achterna. 'Oh mijn god, ik kan echt niet geloven hoe dom hij is. Ik bedoel, Yara verkiezen boven jou! Ya-ra!' gilt ze verontwaardigd.

Er stroomt een traan over mijn wang. Ik was zo dol op hem. Ik heb nooit ook maar een seconde gedacht dat hij vreemd zou gaan. Mijn verdriet maakt plaats voor woede. Ik haat Yara zo erg, en Sam ook. Ze delen de eerste plaats op mijn haatlijstje, die ik vanaf nu heb.

'Ik haat ze allebei! Yara haatte ik al, maar nu haat ik haar nog meer,' zeg ik. Ik voel me bestolen.

'Wat wil je nu doen?' vraagt Hailey.

'Niet meer verder met deze stomme speurtocht. Laten we teruggaan naar het gebouw, we verzinnen we een smoes.'

We lopen door de gang, en kloppen op de deur van onze zaal.

'Dames, jullie zijn snel! Jullie hebben gewonnen! Maar jeetje, wat snel. Hoe wisten jullie dat dit het eindpunt was?' vraagt mevrouw La Jeune nieuwsgierig.

'We waren er gewoon heel snel uit, door alle aanwijzingen te verdelen onder ons groepje en hier een conclusie uit te trekken. De rest van ons groepje ging nog even naar de Eiffeltoren, daar wilden ze nog op,' ratelt Hailey.

Wow, die kan goed liegen. Maar wat een geluk dat het eindpunt gewoon ons gebouw was, anders moesten we alles uitleggen of een smoes bedenken.

'Ik heb een beetje hoofdpijn,' zeg ik.

'Ach, doe maar even rustig aan dan. Als iedereen er is kijken we nog wel even wat we gaan doen,' zegt ze vol medelijden.

Ik loop naar mijn bed. Ik wil slapen en huilen, totdat ik niet meer verdrietig ben en wraak kan nemen.

Kijk, iedereen haat je. Yara haat je, Sam haat je en ik haat je. Mijn ouders haten je ook, je hebt er immers voor gezorgd dat hun kind is overreden, Jill. Ik haat je zielsveel.

Ik schrik wakker van een deur die dichtvalt. Ik kijk slaperig om me heen. Hoe laat is het, en waar kwam iedereen vandaan?

Ryan komt naar me toe. 'Je sliep zo lekker, en Hailey zei dat je echt liever hier wilde blijven. We zijn naar de Sacre Coeur geweest, en jij bent hier gebleven. We hebben wel een briefje achtergelaten, hoor,' legt hij uit. Ik knik en kom mijn bed uit.

'Is je hoofdpijn al wat minder?' vraagt mevrouw La Jeune. Ik knik.

Sam kijkt me aan, en ik steek mijn middelvinger op. Ryan en Quinn komen naar me toe.

'Wat is er?' fluistert Quinn.

'Het is uit. Ik heb hem betrapt toen hij onder de Eiffeltoren met Yara stond te bekken, de lul,' zeg ik. Ryan en Quinn kijken me sip aan. 'Sorry,' zeggen ze. 'Geef niet. Maar ze krijgen hun wraak, Yara en Sam. Alleen weet ik nog niet hoe,' zeg ik walgend. Ryan glimlacht.

'Het was een leuke dag vandaag. Eet smakelijk allemaal!' zegt mevrouw Stocks. Er liggen allemaal soorten pizza's en een paar bakken friet. Ik pak twee stukken pizza met ananas en kaas erop en schep wat frietjes op mijn bord. 'Mag ik de fritessaus?' vraag ik aan Cloë. Ze knikt en schuift hem naar me toe. Ik spuit een beetje naast mijn friet en ver weg van de pizza.

'Je bent echt een dwangmaat,' grinnikt Ryan.

'Ik hoorde dat jullie vanavond met z'n allen uit willen gaan?' vraagt meneer Stone.

Iedereen knikt. 'Maar we gaan pas rond twaalf uur, hoor,' zegt Yara.

Ik walg van haar opmerking. We hebben het nog nooit gehad over de tijd, en dan maakt zij die beslissing voor de hele groep.

'Daar hebben we het nog niet eens over gehad,' floept eruit.

'Nou, dan doen we het nu. Wie wil er eerder gaan dan twaalf uur?' vraagt ze.

Niemand steekt zijn hand op.

'Nou, dat is duidelijk. We gaan dus om twaalf uur,' sist ze.

'Dames, dames. Klaar nu. Als jullie zo blijven kibbelen, blijven jullie allebei hier,' zegt meneer Stone voordat ik iets terug kan zeggen.

Ik loop naar de badkamer, ik ga me even overnieuw opmaken voordat we uitgaan. Ik haal met een doekje mijn oude mascara eraf, en besluit te gaan voor een donkere make-uplook.

Ik maak smokey eyes, doe mijn nieuwe lippenstift op, smeer mascara op mijn wimpers en doe een beetje concealer onder mijn ogen. Ik open het douchehokje, en doe mijn oude kleren uit. In plaats daarvan doe ik het zwarte peplumjurkje aan, die ik ook naar mijn eerste date met Sam aanhad. Heel bewust. Ik doe er een panty onder en dan loop ik terug naar de zaal. Veel mensen zijn al omgekleed en sommige meisjes hebben ook hun make-up al gedaan. We gaan toch pas over een uurtje, dus eigenlijk hebben we nog genoeg tijd. Ik besluit even mijn mobiel te checken. Ik heb een berichtje van mijn moeder.

Hoi schatje,

Hoe is het daar? Is Parijs echt zo mooi als je had gedacht? Was het gastgezin aardig, en heb je ze nog een cadeautje gegeven? Ik wens je nog heel veel plezier. Maak het geld maar lekker op, hoor.

Xx mama

'Maak het geld maar lekker op, hoor.'' Mooi zo.

Ja hoor, alles is helemaal leuk hier. Parijs is echt prachtig. Het gastgezin was heel aardig, en keirijk. We hadden een hele grote kamer met twee hemelbedden en een eigen badkamer! En ja, ik heb ze chocola gegeven in vormpjes van toeristische plekken van hier. Dankjewel 

Jullie ook veel plezier, liefs Jill

Ik verzend het berichtje. Gelukkig hebben ze hier gratis wifi, anders was het een beetje duur geweest.


StilteWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu