Ik kijk hem beledigd aan en net waneer ik iets terug wil zeggen hoor ik een harde plons dat word gevolgt door nog een.
Ik draai me om en zie opeens 2 hondjes in het water.
-
Foto: het waren zoke hondjes.
Uit schrik zwem ik een stukje naar achter waardoor ik tegen de borst van Moussa aankom.
Hij pakt mij vast van mijn heupen"Rustig. Hondjes" zegt Younes waarna hij naar het hondjes zwemt.
Moussa laat ook los en zwemt erna toe.
Diar komt opeens uit een hoek en stopt voor het zwembad.
"Wow ik dacht ik was ze kwijt"
"Moes & Yous" zegt hij wijzend naar de hondjes."Mous & Yous?" vraag ik.
Diar knikt en ik kijk kort naar Moussa die de hondjes overhandigt aan Diad die ze overneemt.
"Yous & Moes" zegt Younes lachend waarna hij in zijn handjes klapt.
Hij wijst naar mij "Yous" en wijst dan naar Moussa "Moes"
Daarna herhaalt hij weer zijn woorden.
Ik nageer zijn opmerking en kijk weer naar Diar wachtend op uitleg.
"Ik heb paar honden genomen en deze 2 waren pupies van een stel, dus deze kocht ik er ook bij"
"Waarom honden?" vraag ik hem.
"Als je het erg vind kijk ik wat ik wat ik ermee doen. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn als er een paar honden hierzo rondlopen"
Meteen schud ik mijn hoofd.
"Nee juist leuk" zeg ik met een gemaakte glimlach.Ik ben bang voor honden!
"Kleintje bang voor honden?" zegt Diar op dat moment alsof hij mijn gedachten kan lezen.
Ik schud mijn hoofd waarna ik me omdraai naar Younes zodat hij niks op mijn gezicht kan lezen.
"Saffi (Isgoed) ik ga dan maar weer" zegt Diar waarna hij wegloopt met de hondjes in zijn armen.
"Ik ga ook. Werken" zegt Moussa waarna hij de zwembad uitgaat.
Ik kijk even naar de krasjes op zijn rug maar wend mijn blik.
"Snoepje?" vraag ik Younes.
Hij knikt hevig waarna we beiden de zwenbad uitgaan.
Ik geef hem een snoepje in de keuken waarna ik hem de eerste en beste badkamer in duw.
Op de wastafel zie ik iets liggen.
Als ik dichter kom zie ik dat het een zakje wiet is.
Wie rookt dit?
Ik leg het boven in de kast en ik zeg tegen Younes dat hij alvast moet beginnen en ik zijn kleren ga pakken.
Ik loop naar boven en loop de kamer van Chaimae in.
Ze zit op haat telefoon maar waneer ze het ziet zegt ze het neer.
"Rookt Diar wiet?" vraag ik haar meteen.
Ze schud haar hoofd.
"Heb je wat gezien?"
Ik knik en vertel haar wat ik heb gezien in de badkamer.
"Hij moet wel van Moussa zijn, want Diar rookt niet eens.."
"Oke, kan je de kleren van Younes geven" vraag ik haar.
Ze staat op waarna ze mij een trainingspak geeft van Barca, hempje en onderbroek.
Ik loop weer terug naar beneden en loop de douche ik.
Meteens zet Younes zijn handen voor zijn dinges.
"Ga weg!" schreeuwt hij.
"Oke! Kleren zijn daar" zeg ik en wijs naar de plek waar ik de kleren heb gezet.
Ik wacht totdat hij uit de douche komt en zet dat voor hem de tv aan waarna ik naar boven loop.
Ik neem een douche en kleed me om in een traningspak van PSG en doe mijn haar in knot.
Ik loop naar beneden en zie Diar en Younes met de honden spelen.
Het zijn echt mooie hondjes dus ik besluit ook maar naar hun toe te lopen.
"Yous. Kijk Galtie (Tante) Yous!" schreeuwt Younes lachend tegen het Wit/Zwarts hondje.
"Moes laat is Yous los" zegt Diar tegen het bruine hondje.
Moes, het hondje heeft Yous niet eens vast of is niet eens in de buurt.
Ik kijk hem aan met een dodelijk blik."Niet zo kijken" zegt hij snel waarna hij lacht.
"Mohiem, dit zijn dit honden" zegt hij dit keer sierieus en wijst naar de plekken waar de honden zitten.
"Ze blijven buiten, zodat ze kunnen waken, en morgen ga ik kijken of ik beveiligers kan vinden" zegt hij.
"Maar als jij het niet wilt, dan doen we het niet" volgt hij erachter aan.
Meteen schud ik mijn hoofd.
"Doe wat jij goed vind het is ook jouw huis""Hoe betaal jij het eigelijk?"
"Jouw broer heeft geld achtergelaten voor dit soort dingen bij mij"
"Hoe komt mijn broer aan al dit geld?"
"Daar moet je zelf achterkomen.."
---
Waneer ik en Chaimae de tafel dekken komt Moussa de keuken binnenlopen.
Wat mij meteen opvalt is dat wij de zelfde trainingspak aanhebben.
Hij kijkt kort naar mijn trainingspak waarna hij een glas pakt uit de kast en water vult.
Deze man voelt zich thuis terwijl ik hem niet eens heb gezecht blijf.
Snel schud ik deze gedachten weg en ga verder met wat ik bezig ben.
----
Tijdens het eten moet Younes natuurlijk weer beginnen over onze trainingspakken.
"Galtie (Tante) en 3emoe (Oom) hebben zelfde traningspak. Ze zijn verliefd" lacht hij.
Ik nageer zijn opmerking en neem nog een hap van mijn rijst.
"Papa"
Ik kijk naar Diar en zie hem ook lachen
"Ja Younes?"
"Gaan Moes en Yous samen kindjes maken?"
"Wie hondjes of Geltie en 3emoe?"
Ik hoor aan zijn stem dat hij gewoon zijn lach moet inhouden.
Ik neem een hap van mijn rijst en doe net alsof ik hen niet hoor.
"Hondjes zijn nog klein. Ik heb het over 3emoe en Galtie"
-
Wollah k ga stuk is lang geleden dat ik dit deel heb veschreven maar lmohiem.
Ik wil 4 stemmen!Niet veel toch?
Owhjaaaaaaaa:
Ramadan mubarek, moge allah onze vasten accepteren.
Hoe gaat het met het vasten tot nu toe?
Hahah net ik schreef weer nieuwe deel en heb alles weer verwijdert omdag het te onzin was, je weet wel je hebt honger en typt opeens emo dingen.
JE LEEST
A letter that changed my life.||Voltooid||
Teen FictionMijn 2e boek; ©A letter that changed me life, Je werkt in een restaurant, als afwasser. Je woont alleen, omdat je ouders en broer er niet meer zijn. - Dat is wat jij in je hoofd hebt-, totdat er op een dag iemand op je werk langskomt. Niet geloven...