Niet gecontroleerd
Het einde van het feest is gekomen, en alle gasten zijn vertrokken -na ons gezinnen.
Het is tijd van het nemen van afscheid, waar de moeder van Moussa mee begint. Ze stormt haar zoon, en knuffelt hem stevig, waarna Moussa al snel zijn handen om haar heen slaat.
Zijn handen wrijven over haar rug, om haar te troosten, gezien ze huilt op zijn schouder.
Bij het gedachten, dat ze elkaar de volgende dag alweer zien, laat mij glimlachen. Niet dat ze denk ik daarom huilt, ik denk omdat hij nu is eindelijk is - 'getrouwd'.
De reden wat en waarom is haar al uitgelegd, dat heeft Moussa mij verteld.
Als de moeder van Moussa haar van hem afduwt, krijg ik een glimlach van hem, waarna alsnel Diar hem in een knuffel trekt. Ik krijg niet eens tijd om terug te lachen.
De aandacht verwijder ik van hun, en meteen zie ik Ghizlane, Oualid, Fatima die mij blijkbaar ook willen knuffel, maar zaten te wachten totdat ik de aandacht had.
Kort glimlach ik, en Ghizlane stormt dan op me af. "Je vertelt mij morgen alles" zijn de woorden die ze mij toefluistert wanneer ze haar armen om me heen heeft gesloten.
Hard lach ik, en dan wanneer ze haar heeft verwijdert van mij, is het tijd voor Oualid, vervolgd door de rest.
Als iedereen is geweest, zijn mijn ouders er nog steeds niet. Jammer, eigenlijk, ze zijn namelijk weg, al een uur of twee zonder te groeten. Geef ik ze een kans, zijn ze weg.Even blijven we nog hangen, maar dan is het tijd volgens Moussa. Ik til mijn, al te zware jurk op, en volg mijn weg dan achter hem.
Als we bij de auto van Diar staan, die ons gaat brengen draai ik me nog een keer om. Een, om iedereen nog is toe te zwaaien, en twee, om te kijken of mijn ouders er echt niet zijn. Eigenlijk meer twee dan één, maar wanneer ik ze niet zie staan, stap ik in.
Onderweg naar ons appartement is het niet stil. Diar en Moussa hebben het over de mannen, en wat ze vonden van wie wat aanhad. Wist niet dat mannen ook letten op elkaar.
Het appartement is niet ver van onze villa, dus we zijn er binnen een halfuur. Diar opent de deur, waarna Moussa mij zijn hand uitreikt, die ik meteen aanneem. Niemand gaat begrijpen hoe zwaar deze jurk is, en hoe moeilijk het is om ermee op te staan.
Moussa en Diar groeten elkaar kort, waarna het dan echt tijd is. Terwijl Moussa mij ondersteund lopen we het complex in.
Bij het lift, drukt Moussa op negen, en meteen gaat de lift voor ons open.
"Hoe vond je het"Ik draai me om naar hem, waarna ik meteen zijn blik vang.
"Leuk, het wat precies wat ik wou. Jij?"Hij haalt zijn schouders op, waarna een kleine glimlach zijn lippen siert.
"Ik denk dat ik het veel leuker ga vinden, wat er zo gaat gebeuren"Ik kan het niet laten, en lach. Het lift gaat open, waarna ik meteen mijn mond sluit. Moussa slaat meteen zijn arm om mijn heen, waarna ik mijn jurk optil.
Even graait hij in zijn zak, waarna hij er niet veel later de sleutels eruit grist.
Ook niet veel later, word de deur geopend.Als hij de deur achter ons sluit, draai ik me kort om naar hem, en waneer hij dan alweer naast mij staat lopen we samen naar onze slaapkamer.
Daar komt het geur van de kaarsen mijn tegen moet. Over liggen kaarsjes, bloemen. Rood, maar ook wit van kleur. Het ligt is -zoals bij elke kamer uit. Als ik een paar stappen richting het bed loop, krijg ik een lingerie te zien, maar ook een pak condooms.
JE LEEST
A letter that changed my life.||Voltooid||
Teen FictionMijn 2e boek; ©A letter that changed me life, Je werkt in een restaurant, als afwasser. Je woont alleen, omdat je ouders en broer er niet meer zijn. - Dat is wat jij in je hoofd hebt-, totdat er op een dag iemand op je werk langskomt. Niet geloven...