39. Éen week later.

4.2K 200 5
                                    

4/4 extra 😜

Vandaag is de dag dat wij naar Marokko vertrekken en ik ben al vroeg op.

Onze vlucht vertrekt op 10U in de ochtend, dus we zijn om 13U in Marokko 14U marokkanse tijd.

Ik stap in de douche en neem een douche waarna ik me afdroog en omkleed.

Ik stap in de douche en neem een douche waarna ik me afdroog en omkleed

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Outfit.

Ik trek mijn roze jasje eroverheen en maak Moussa wakker die na lang gemoppert te hebben de douche is ingegaan.

Ik pak alvast onze koffers en rol ze de kamer uit.

"Sbah el gair!{Goedemorgen!)" groet de Moeder van Moussa die toevallig ook uit haar kamer kwam.

Ik groet haar terug en ze roept Diar die van beneden naar boven komt en mij dan helpt met onze koffers.

Na een halfuur is Moussa ook beneden en is het tijd om te vertrekken.

We groeten iedereen en lopen de deur dan uit.
Hicham gaat ons brengen.

Dat iedereen zo vroeg is opgestaan voor ons is echt aardig.

Onze rit bestaat uit praten over onzin met ze 3e en na een uurtje zijn we dan aangekomen.

We hebben 1 uurtje om alles te regelen, dus we zijn eigelijk soort van te laat.

We checken heel snel in en laten onze koffer over de rollende band gaan waarna we doorlopen naar onze gate.

We zouden eigelink ontbijten op het vliegveld maar daar hebben we nu geen tijd voor.

Als we daar zijn aangekomen hebben we nog precies 10 minuten.
"Wollah bijna waren we te laat" lacht hij.

Hij is opeens zo anders.
Ik bedoel hij lachte nooit en als Moussa en ik aan het praten waren was het echt droog.
Nu is hij opeens zo blij en lacht om de minuut.

Waneer we door mogen staan we snel op en gaan weer in een rij staan, waar we alles nog moeten laten checken.

We lopen naar onze vliegtuig en zoeken onze nummer, dat helemaal achterin is.
Ik zijn bij het raam, en Moussa naast mij.
Éen plek is naast hem vrij en ik hoop zo erg dat er een goed persoon komt te zitten want wollah meh heb zin in stres.

Mijn hoop verandert waneer een meisje die schaars gekleed is zich naast Moussa neerploft.

Ik nageer haar als eerst en het vliegtuin stijgt.

"Hey" hoor ik opeens vanuit dat meisje de kant.
Ik draai me om en kijk haar met opgetrokken wenkbrouw aan.
"Wat hey" zeg ik bot.

"Eyh geen ruzie" mengt Moussa zich opeens ertussen.

"Kifesh geen ruzie ze zegt 'hey' tegen jou"
"Hey" doe ik haar na met haar ieritante stem.

Moussa lacht alleen en vraagt of we anders van plek kunnen ruilen waarna ik gelijk instem.

Ik ga haar echt niet met Moussa laten praten.

Waneer ik naast haar plof zucht ze extra hard en pakt haar oortjes.

"Waarom doe je zo jaloers" vraagt Moussa waneer dat meisje in slaap is gevallen.

Ik rol met mijn ogen.
"Kifesh jaloers ik mag haar gewoon niet"
"Je was wel jaloers"
"Neehoor"
"Oke, kom wisselen van plek"
"Nee! Wollah meh je gaat naast haar zitten"
Hij lacht alleen en ik stop snel mijn oortjes in mijn oren voordat hij weer verder gaat praten.

Ik was alleen geïriteerd, niet jaloers dat zij met hem praat.
Ik bedoel ik mag haar niet dus ze moet niet praten met de mensen die met mij mee zijn gekomen... Toch?

-

"Youssra""Youssra"
Ik open mijn ogen en kijk Moussa kort aan.
"We gaan landen"

Ik knik en strek me dan uit.
"Dankjewel voor het wakkermaken" zeg ik dan.
Hij knik als teken dat het goed is en draait zich dan weer om, om uit het raam te kijken.

Hij zag er moe uit miskine.

Ik hoor opeens gelach naast mij en ik kijk hen meisje aan.
Ze is aan het facetime met een ander meisje.

Ik rol met mijn ogen en kijk voor me uit.

Ik doe mijn gordel om waneer het word gevraagt en na een tijdje zijn we geland.

Als we buiten zijn voel ik een rilling over me heengaan.
Said inou is hier begraven en hoelang ben ik hier niet geweest?
Ik ben zo een slechte zusje.

"Kom je?" hoor ik Moussa.
Ik loop achter hem aan naar binnen waar we weer alles moeten laten zien.
Anderhalfuur later hebben we alles en ziet Moussa er nog vermoeiender uit dan eerst.

Buiten regelen we een taxi.

Weer een uur later lopen we onze appartement binnen en ploft Moussa op bed.

Zijn ogen sluit hij meteen.
"Ik ga slapen als je het niet erg vind" zegt hij dan na een tijdje zacht.

Ik blijf even naar hem kijken en trek dan zijn schoenen uit.
Hij moppert iets wat op een dankjewel lijkt en draait zich dan om.
Wollah helemaal kapot deze.

Ik ben daarintegen helemaal wakker dus besluit ik om naar buiten te gaan om iets te halen wat we zo kunnen eten.

-

Waneer ik weer thuis ben slaapt Moussa nog steeds en begin ik alvast met koken.

Waneer alles klaar is laat ik het liggen en wil Moussa wakker maken maar ik hoor water, wat betekent dat hij al in de douche is.

Hij verschijnt niet veel later en samen eten we.

"Moussa"
"Hmm"
"Mag ik morgen naar de graf van mijn broer"

Hij kijkt op van zijn bord, kijkt mij even aan en lacht.

"Waarom vraag je mij om toestemming, doe maar wat je wilt"

-

Ik heb dus toch nog +2 delen geplaatst, omdat jullie wel lang moesten wachten hhh + ik wil snel over dit stuk heen zodat de leuke stukjes komen xo

A letter that changed my life.||Voltooid||Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu