35. Zwanger?

3.6K 184 11
                                    

2/2
K** hoer waar kom jij vandaan! En wat is dat in die zak!"

Ik open vermoeiend mijn ogen en hoor Esma's stem;
"Ik moest van Youssra langs de kruidvat voor een zwangerschaptest"hoor ik de gestreste stem van Esma.

Huh kifesh?

Het blijft een tijdje stil en ik kijk op de klok dat aangeeft dat het al 1 uur is in de middag.

Sowiso ben ik te laat voor school.
Ik sta op en loop maar naar de douche waar ik mijn ding doe.

Ik kleed me om en stop mijn telefoon,oortjes en sleutels - deze en oude huis- in mijn trainingsbroek en verlaat mijn kamer.

Ik moet langs het huis in België om de sleutels af te geven en ik ga denk ik dan gelijk sporten of zo.

Morgen ga ik wel langs school en dan kijk ik wat er verder word gedaan.

Ik loop naar beneden en tref Esma in de keuken aan.
Ze heeft het zwangerschaptestje in haar handen en kijkt er huilend naar toe.

"Ben je zwanger.." vraag ik haar voorzichting.

Ze kijkt mij aan en ik kan niks van haar gezicht lezen.

"Oh Youssra je bent zwanger!" zegt ze dan opeens.

Ik zie haar over me heen kijken en ik zie de Moeder van Moussa& hij zelf.

"Ik word oma!" schreeuwt zijn moeder dan hard en begint te dansen en te schreeuwen terwijl ik kijk naar Moussa.

Zijn blik staat droog.

Wat moet hij wel niet van me denken?
Ik bedoel wij hebben nog niks gedaan dus hij denkt nu zeker dat ik ben 'Vreemdgegaan'.

Zijn moeder komt op me aflopen en begint mij te knuffelen en te kussen.
Ik doe een beetje mee om Esma niet te verraden terwijl ik de blik van Moussa ontwijk.

--

"Wie is de vader" vraagt Moussa mij waneer ik weer thuis ben.

"Ik weet het niet" floep ik eruit en meteen heb ik spijt.

Hij zucht en haalt zijn handen door zijn haar en kijkt me dan doordringend aan.
"Hoevaak heb jij het al gedaan.." zucht hij dan.

Nooit!' wil ik schreeuwen maar hou me mond.

Ik haal mijn schouders op.

"Je bent zo jong waarom.."
Hij is zo rustig dat hij mij gewoon bang maakt.
Ik bedoel hij is wel mijn man op papier dus elke andere man zou denk ik wel boos worden als ie zo iets te horen kreeg.
Hij gaat op mijn bed zitten en kijkt mij weer aan terwijl ik er maar ongemalijk bij sta.

Hoe graag ik wil schreeuwen dat ik nog maagd ben en dag Esma de persoon is die zwanger is hou ik braaf mijn mond.

Ik heb gezien hoe hij omging met haar gister, dus ik weet wat hij dan doet als hij weet dat ze weer zwanger is.

"Ewa dan ga ik kijken of ik bij de gemeente iets kan fixen zodat we eerder kunnen scheiden en jij kan trouwen.." hij knikt naar mijn buik "met zijn vader'

Hij kijkt mij weer aan met de zelfde blik en staat dan op, en verder zonder iets te zeggen verlaat hij mijn kamer.

Waneer Moussa weg is laat ik me vallen op bed en een traantje valt naar beneden.
Ik bedoel ik ben nu best wel lang met hem en gevoelens krijg je dan weg.

Niet liefde, maar gewoon die gevoel van hij is van mij en niemand komt er verder aan.
Ik word jaloers als ik terug denk aan dat meisje in Dubai.
Ik moest haar die dag echt gewoon eruit slaan.

"Uhh" ik kijk op en zie Esma bij de deuropening staan.

Snel ga ik recht zitten en kijk haar kort aan.
"Sorry dat ik jou in de problemen heb gehaald, maar je weet hoe Moes is, hij slacht mij"

Ik zeg niks en kijk weg.
Ik wil haar niet verraden maar ze moet niet met mij komen praten, want ik mag haar eigelijk nog steeds niet.

Als ze merkt dat ik niks terug zeg loopt ze weg en laat ik me weer achterover vallen en blijf kijken naar de plafond.

Maar dat Moussa echt zo over mij denkt ik wel raar.
Hij heeft die zwangerschaptestje wel gezien dus ewa hij kan niks anders denken.

Van wie kan Esma eigelijk zwanger zijn?

Ik bedoel is ze weer zwanger van die nederlander-Ben zijn naam vergeten-

A letter that changed my life.||Voltooid||Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu