32/ Depo

2.2K 422 334
                                    

*Medya: Ivan Torrent /Cryptwalker

Kokun Yalan Söylemez' de daha önce;

Müşteri bilgilerinin çıktısını alan Maite ve Cade, Wesley Broomer hakkında öğrendiklerinin adamı baş şüpheli yapmasının ardından tedbir amaçlı diğer müşterilerin bilgilerini kontrol etmeye ve ertesi gün için Paula ile ilgisini öğrenmek amacıyla RoadRunner' a gitmeye karar vermişlerdi.

Keyifli okumalar :)

*32*

Gün ışık demekti, aydınlık. Gece ise karanlık. Birbirine zıt ama var olmak için birbirine muhtaç iki kavram. Hep aydınlık olsaydı karanlığı bilebilir miydik ? Ya da hiç görmediğimiz bir aydınlığa özlem duyar mıydık ?

Bütün gece listedeki diğer müşterilerin bilgilerini gözden geçiren Cade ve Maite, davanın karanlıkta kalan noktalarını aydınlığa kavuşturmak için çaba sarf ediyorlardı. Bu karanlıkta bir şekilde kendisinin de payı olduğunu düşünen Cade, aydınlığa en çok özlem duyan kişiydi aynı zamanda.

"Düşündüğümüz gibi, Wesley Broomer dışındaki herkes gayet temiz bir geçmişe ve işe sahip." dedi Cade. Uykusu gelmişti ve hiç tanımadıkları insanlar hakkında onları hiç ilgilendirmeyen şeyler öğrenmek onu yormuştu.

"Evet, ama en azından adamın tek şüpheli olduğu gerçeğinden emin olduk."

"İyi de zaten elimizde bunu onaylayacak bilgiler vardı, bunca insanı gereksiz yere araştırdık."

"Ben işimi şansa bırakmayı sevmem Cade. Üstelik tüm bu nedenlere rağmen adamı doğrudan katil ilan edemeyiz. Elimizde daha geçerli kanıtlar olması gerek. Zaten bu nedenle onun peşine düşeceğiz ya, şüphelerimizi doğrulayacak kanıtları bulmak için."

Cade' in ne hissettiğini gayet iyi anlıyordu Maite. Ellerinde bir şeyler vardı ve bunlara dayanarak adamı yakalamak, cinayetlerin hesabını sormak, rahat bir nefes almak istiyordu. Bunda sonuna kadar haklıydı, kendisi de aynı şeyleri istiyordu. Fakat işler böyle yürümüyordu ne yazık ki.

Parfüm kokusu pek iç açıcı bir kanıt sayılmazdı. Adamın evde bıraktığı ve kendisi de dahil hiç kimsenin almadığı bir kokuyu Cade' in almış olması onu en fazla koku eksperti yapardı. Bunun ötesine geçmek, yeteneğini açığa çıkarmak demekti ve bu en son çare olmalıydı.

Geçmişte Cade' e aşık olan ve intihar eden Drew Allison' ın adamın üvey kız kardeşi olması dışında adamı Cade' e bağlayan somut hiçbir delil yoktu. Wesley' nin katil olduğuna dair şüpheleri fazlasıyla kesinlik içeriyor olsa da adamı hakim karşısına çıkardıklarında basit bir nedenle salıverilmesini istemiyordu Maite. Bu nedenle adamın aradıkları katil olduğuna polis içgüdüleriyle emin olsa bile herkesi yasalar önünde buna ikna etmeleri gerekiyordu.

"Adamın yüzde doksan olasılıkla aradığımız kişi olduğunu biliyorum Cade. Ama daha somut delillere ihtiyacımız var. Senin yeteneğini açık etmeden onu içeri tıkabilmemiz için kesin kanıt gerekli. O yüzden bu konuda ne kadar sabırsız olsak da bir şekilde kendimize hakim olmalı ve onu yakaladığımızda bir daha elimizden kaçmasına izin vermeyecek şekilde hapse atabilmeliyiz."

Maite' nin uzun düşüncelerinin özeti olan sözlerindeki doğruluk payının farkındaydı Cade. Sadece başka birine bir şey olmadan onu yakalamak istiyordu ve bu sabırsızlığını tetikleyen bir etkendi.

"Evet, ama birini daha kaybetmektense yeteneğimi hakime, jüriye ve gerekirse tüm dünyaya ispat etmekten çekinmem." dedi Cade kararlı bir sesle.

Bunu yapacağından bir an için bile şüphe etmeyen Maite buruk ama gururlu bir gülümsemeyle baktı Cade' e.

Kokun Yalan Söylemez (KİTAP OLDU)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin