Prolog JPM

14.7K 430 3
                                    

"Mama Mia nak kahwin jugak! "

" Mia nak kahwin dengan lelaki tak guna tu ke? In your dream! " lantang suara Datin Aisyah. Sesuka hati je anaknya nak kahwin dengan lelaki yang tiada prinsip hidup itu.

" No! Mama ingat Mia gila ke nak kahwin dengan mamat yang tak berguna tu? " Jawab Mia kembali. Mama mesti ingat,aku ni terdesak sangat , sampai nak kahwin dengan mamat tu? Ergh buang masa!

" Okay now tell me, Mia nak kahwin dengan siapa? "

" Mia tak ada calon tapi Mia tetap nak kahwin. " Ya , memang aku tak ada calon, tapi aku perlu juga kahwin sebab mamat tu tak habis habis kacau aku. Satu je cara dia, and inilah caranya...kahwin!

"Pelik la mama dengan Mia ni, nak kahwin tapi tak ada calon? " Bingung sebentar Datin Aisyah dengan anak perempuannya ini, nak kahwin tapi tiada bakal suaminya.

" Arghh, Mia tak kesah semua tu, yang Mia tahu Mia tetap nak kahwin! "

"Oooo,Mia tetap juga nak kahwin . Okay biar mama yang carikan calon untuk Mia, nampak macam tak menyabar je nak kahwin. Tapi Mia kena terima seadanya bakal suami Mia nanti boleh? " Datin Aisyah cuba menguji anaknya.

" okay,Mia tak nak ambik tahu pasal tu yang Mia tahu hujung tahun ni, Mia nak kahwin! " urgh,malas nak ambil tahu, biar mama yang uruskan semua itu. Yang aku tahu, hujung tahun ini aku mesti kahwin jugak!

Jodoh Pilihan Mama ! ✔Where stories live. Discover now