Pinggang Mikael aku peluk. Masih dalam mamai. Mikael memeluk erat bahu aku, risau aku berjalan terhuyung - hayang. Tunggu nak tumbang je. Penerbangan ke London mengambil masa yang lama. Wait , London ? Seriusly? Mata aku terbuka besar.
"Why sayang ? " soal Mikael, langkah menuju ke pintu keluar aiport diberhentikan. Muka Mia yang seakan terkejut itu ditenungnya .
"Kita dekat mana ni ?" soalan dibalas soalan. Mia masih tidak percaya . Tempat percutian ke luar negara yang diidamkan olehnya tercapai. Dah lama berhajat nak pergi sini .
"London sayang. " selamba Mikael membalas .
Mia meliarkan mata disegenap ruang didalam airport ini. Sebijik macam dalam facebook, so Mikael tak main - main la kan ?
"Abang, cuba tampar muka Mia . Mia takut yang Mia sedang bermimpi ." ujar aku . Tapak tangan Mikael aku ambil dan dekatkan dipipi aku . Tunggu nak tampar je ni . Kelopak mata ditutup.
Mikael tersenyum sedikit. Bibirnya dirapatkan dipipi Mia lalu dikucup . Gila nak tampar ? Masih sayang bini okey !
"Okey dah . Sayang tak mimpi . But all this reality . " bisik Mikael . Tangannya yang memeluk bahu Mia ,dialihkan dan diletakkan di pinggang lalu dipeluk erat .
Mia tergamam . Betul ke ni encik suami aku ? Sweetnya , gumam Mia perlahan .
"Welcome back boss. " ujar lelaki yang berjacket hitam apabila kami sampai di parking VIP. Mikael melepaskan pinggang aku, lalu berpelukkan dengan lelaki tersebut.
"Where Jack and Jemy? " soal Mikael . Mia hanya diam . Dia juga tidak faham apa hubungan lelaki dan nama - nama yang disebut oleh Mikael dengan diri Mikael .
" They waiting boss and your wife at usual place ." pintu penumpang belakang kereta mewah tersebut dibuka oleh lelaki tersebut. Mikael hanya mengangguk.
"Thanks Samy . Sayang masuk ." ujar Mikael dan mengarah Mia untuk masuk . Mia hanya menurut . Mikael duduk disebelah Mia . Jari jemari Mia ditaut erat.
******
"Abang . Very nice ! " jerit Mia apabila melangkah masuk ke penthouse milik Mikael . Bunga mawar ditabur dari pintu masuk hingga ke master room . Romantiknya ! Mikael memeluk erat pinggang Mia dari belakang . Dagunya diletakkan dibahu kanan Mia ."Anything for my love " bisik Mikael . Pipi Mia dikucupnya lama . Mia membalikkan tubuhnya . Pinggang Mikael dipeluk eratnya juga .
"Thanks sayang. " ucap Mia perlahan . Bibir Mikael dicium sekilas . Malunya ! Wajahnya ditundukkan .
"Sekejapnya " rungut Mikael . Dagu Mia didongak agar dia dapat merenung sepasang mata yang berjaya menakluki hatinya .
"I love you , sayang " bisik Mikael , sensual. Dirinya benar - benar inginkan Mia. Badan Mia dicempung.
"Abang ! " terjerit kecil Mia apabila dirinya dicempung. Mikael cakap apa tadi ? I love you ?
Mia dicempung memasuki master room . Mikael membaringkan Mia perlahan diatas katil king tersebut . Dahi Mia dikucup sekilas . Wajah Mia direnungnya .
"I love you too, abang " bibir Mikael diciumnya . Wajah disorokkan disebalik dada Mikael . Mikael tergelak kecil .
"May i ?" soal Mikael . Shawl Mia dibukanya. Susah betul nak buka . Jarum sana , jarum sini .
"I'am yours " Mia membalas lembut . Leher Mikael dipeluknya . Senyuman manis dihadiahkan kepada Mikael .
"Thanks "
(Very hard part )
*******
Coffee sejuk itu diteguk rakus. Yang dirinya tahu, dia tak percaya. Percaya yang Mia sudah dimiliki oleh lelaki lain . Rambutnya diraup kasar . No,tak mungkin Mia ikhlas dengan perkahwinan tu ! Mesti terpaksa . Mia akan bahagia dengan aku je !Tapi kenapa Mia menyatakan yang Mia berkahwin kerana aku ? Kenapa ? Coffee yang masih berbaki dihabiskan oleh Hakimi. Dirinya untuk menakluki Mia terlalu tipis . Pelbagai cara yang difikirkan olehnya untuk meruntuhkan rumah tangga Mia .
Hakimi tergesa - gesa keluar dari cafe tersebut . Aku mesti juga dapatkan Mia walau apapun yang terjadi !
Lupakah aku dengan janji yang dibuat dahulu ? Ahh, aku tak kesah ! Aku nak Mia jadi milik aku juga !
Sah pscyho ! 😂
__________________
Short update . Sorry . Dah cari idea . Tapi ini je yang keluar 🙏 pls keep comment and vote for next update.
Tq.
586wrds √
YOU ARE READING
Jodoh Pilihan Mama ! ✔
RomanceFirst Romance by Keerul Sarah . Pertemuan yang tidak disangka - sangka oleh mereka membawa mereka ke alam perkahwinan. Paksa? Bagi Mia Adreena tidak sama sekali. Mikael Anaqi hanya menurut kerana terhutang budi terhadap kedua ibu - bapa Mia. Anak M...