Tudung bawal yang terletak elok dikepala dibetulkan untuk kali ke berapa entah. Nervous . Harini first day kerja . Wajah hanya di make up simple . Wajah aku tilik buat kali terakhir mungkin ? Sebab lepasni kena masuk office takkan nak tilik jugakkan?
Mikael melingkarkan tangannya dipinggang Mia dari belakang .
"Hei, kenapa ni ? " soal Mikael , hairan . Daripada tadi dirinya memerhati tingkah laku Mia yang serba tak kena. Sekarang ni termenung depan cermin pulak .
Mia membalikkan tubuhnya menghadap Mikael. Tubuh suaminya dipeluk erat .
"Mia , nervous la abang. Dah lama tak kerja . Rasa macam tak ada pengalaman pulak ." wajah disembamkan ke dada Mikael . Rasa selamat dan tenang je .
"Boss dia baik lah sayang , tambahan hensem pulak tu " kepala Mia diusapnya .
Mia mengangkat kening . Kenapa Mikael naik angin sangat sampai puji bakal boss aku ni ? Biasanya asyik dengki je kalau aku cakap orang lain lagi hensem .
"Dah jom , nanti lambat sayang kena denda dengan boss baru . " tangan Mia ditariknya untuk sama - sama turun ke bawah .
****
"Ingat pesanan abang. Jaga diri, jaga hati , jaga mata ----" kata - kata Mikael disambung Mia .
"Jaga semua untuk abang , am i right ? Abang ni, yang ni dah masuk ke puluh kali abang cakap . Dari semalam lagi . " sambung Mia . Mikael tersengih . Over protective sangat eh? Eh , biarlah . Isteri kita .
"Yelah - yelah . Pergi naik cepat , kang lambat pulak . " ujarnya . Tangannya disalam Mia . Dahi Mia dikucup sekilas .
"Okey . Abang, take care ya . Jangan lupa ambil Mia nanti lunch sebab harini Mia ---"
"Okey - okey . Nanti lunch , cakap sayang mengidam apa . Abang dah lambat ni . " hujung hidung Mia ditariknya . Banyak cakap betul.
"Hehe, bye abang. " fail dan beg tangannya diambil . Pintu Bmw i8 dibuka .
"Bye " setelah melihat Mia masuk dengan selamat , laju kakinya menekan pedal minyak ke parking vvip .
Tudung dibetulkan sekali lagi . Jawatan yang dilekatkan dipintu dibacanya sekilas .
CEO MA Holding .
Bilik tersebut ditutupi dengan kaca berwarna hitam . Memang tak nampak langsung orangnya didalam . Fuh, ni yang makin berdebar ni . Setelah dirinya bersedia , pintu tersebut diketuk . Seketika laungan kedengaran .
"Masuk ! " amboi , garangnya bunyi . Pintu ditolak perlahan .
Terkaku, terkedu , terkejut , ter semua lah .
"Abang ? " ujarnya . Pintu ditutup . Macam mana ----
"Welcome to MA holding,Miss Mia Adreena . " mata dikenyitkan . Bibirnya tersengih nakal.
"Err --- " tak tahu sekarang ni nak rasa apa . Bahagia ? Yelahkan kerja satu syarikat dengan Mikael . Geram ? Ye jugak sebab dia tak cakap pun yang dia CEO tu !
"Patutlah Mia rasa macam pernah dengar syarikat ni , rupanya syarikat abang . But bukan ke haritu bilik abang cuma tutup dengan kaca putih , but why now hitam ? "
Ketawa Mikael meletus . Amboi perasan rupanya bilik aku dah lain , marah betul ni .
Mia merenungnya . Apa yang lawak ?. Sekarang aku tak rasa macam nak kerja , rasa nak lenyek - lenyek je suami aku sendiri . Geram betul ."Okey - okey , abang serius . Sebab kan lepasni sayang kena eh bukan kena tapi always ulang alik bilik abang, so sayang kena faham yang abang ni ---"
"Abang stop talking and think dirty boleh tak ? " Mia memberi amaran . Menggatal je memanjang . Ayrin , papa Ayrin memang macam ni ke sebelum nikah ?
Mikael ketawa kecil . Makin garang makin seksi isteri aku ni .
"Abang nak terangkan nanti sayang tak faham . Apalah sayang ni . " interkom ditekan . Farhana diarah masuk .
"Ya, boss? " soal Farhana apabila masuk . Isteri Mikael dilayangkan sengihan . Mula - mula macam tak kenal , bila nampak Mikael macam mesra and kedudukan mereka rapat sangat , dia pasti perempuan tersebut isteri tuannya.
Mikael bangun dari kerusinya , pinggang Mia ditariknya untuk berjalan bersama.
"Ikut saya kenalkan our staff baru bahagian lawyer ,merangkap isteri saya , after saya kenalkan , tolong tunjukkan bilik dia ya ? " tegas sahaja suara Mikael , hilang terus aura menggatal tadi . Mia sedikit terharu kerana Mikael tidak lupa tentang statusnya .
"Okey boss . " Farhana mengikut langkah pasangan tersebut dari belakang . Sweet betul boss ni, tak lepas - lepas peluk isteri dia . Dengan staff, bukan main garang lagi .****
Beberapa orang yang lalu berselisih dengannya pasti menunduk hormat . Rasa macam raja pula . Hormat betul dia dekat suami aku . Janggal pulak rasa bila semua staff buat macam tu .Matanya tertacap kepada kereta mewah suaminya . Laju kakinya menghampiri . Badan dibolosi ke dalam kereta . Mikael sedang ralit memandang telefon, membaca maklumat yang dihantar oleh clientnya melalui email . Tak sedar ke laki aku ni ? Idea nakal mula keluar .
Mikael dirapati . Bibir lelaki itu diciumnya sekilas . Mikael terpana , perempuan mana pulak berani cium bibir aku ni? Laju wajahnya menoleh .
"Sayang ? Sejak bila jadi nakal ni ? " skrin telefonnya dimatikan . Mia dirapatinya . Kereta dilock terlebih dahulu .
"Err --- , abang yang ajar sayang " kekok dirinya membahaskan dirinya sayang . Wajah diselambakan . Mikael ni kenapa ? Makin lama makin dekat. Kena buat sesuatu ni sebelum Mikael jadi ulat bulu .
"Abang , you touch me , malam ni sayang tak nak layan abang. Tidur sorang - sorang " ujarnya sambil berpeluk tubuh . Salah dirinya juga kerana menggatal tadi .
"Tahu takut , lain kali jangan goda abang. Remember that . Goda dekat rumah je . Kalau dekat sini , masa ni jugak abang terkam sayang, abang tak kesah "
Entah kenapa Mikael ni selalu sangat jadi ulat bulu , malah satu badan . Mungkin musim dia kut ? Mia hanya menjeling , kesah apa kita . Cium pun kata goda , pelik betul .
×××
Vote and comment guys.
Baru sy update laju² okey!
YOU ARE READING
Jodoh Pilihan Mama ! ✔
عاطفيةFirst Romance by Keerul Sarah . Pertemuan yang tidak disangka - sangka oleh mereka membawa mereka ke alam perkahwinan. Paksa? Bagi Mia Adreena tidak sama sekali. Mikael Anaqi hanya menurut kerana terhutang budi terhadap kedua ibu - bapa Mia. Anak M...