[30]

9.6K 277 0
                                    

Kereta - kereta yang sedang memenuhi parkir di universitinya dipandangnya sekilas. Nafas dihembus kasar , agaknya Mikael memang tak datang kot. Tak apalah dia kan busy . Sekurang - kurangnya ada juga ucapkan tahniah kepadanya pagi tadi .

Mikael yang sedang mengikat tie dihadapan cermin dihampirinya . Tie yang berada dileher Mikael dikemaskan. Dah handsome suami saya ! Mia tersengih .

"Happy graduate sayang . "

'And happy birthday sayang ' sambung Mikael didalam hati .

"Thanks . Abang datang tak ? "  tanya Mia . Wajah kacak suaminya ditenungnya dalam - dalam .

"Jangan goda abang , sayang . ––"

"And insyaallah if abang tak ada meeting penting , i will attend your happy day "  balas Mikael rapat ditelinga Mia . Pinggang Mia dipeluknya .

"Okey " ujar Mia perlahan , tak apalah. Aku kena faham yang ––

"Sayang "

Lamunan Mia tentang kejadian pagi tadi hilang apabila mendengar Mikael memanggilnya . Jangan cakap yang ––

"Hey sayang . Berangankan apa ? " wajah Mia didongaknya . Senyuman manis yang mampu mencairkan gadis - gadis dilakarkan kepada Mia.

Rata - rata wanita yang berada didalam dewan tersebut cair melihat Mia dan Mikael. Ada juga yang mengambil gambar .

Mia terkedu. Terharu. Ter semua lah ! Mikael sedang memegang sejambak bunga rose yang besar dan sambil tersenyum manis ! Ya allah , cairnya. Plus ada teddy bear besar sebelah Mikael yang dia letak atas kerusi .

"Sayanggggg.." seru Mikael . Tak habis - habis lagi berangan ?

"Its really you , abang ? " soal Mia tidak percaya.

"Ya ni abang , bukan klon bukan palsu . This is real me, sayang " tangan Mia digenggamnya.

"But abang cakap ––"

"I said if right ? " potong Mikael . Mia tersengih . Bunga yang besar tu dia nak kasi dekat aku kan ?

"This is for you " hulur Mikael seperti memahami apa yang difikirkan oleh Mia.

"Thank you very much " bunga itu dihidunya . Wanginya !

"Most welcome . Malam ni abang claim hadiah abang pula ya " usik Mikael gatal. Sengihan nakal ditayangnya .

"Eee gatal eh , eh jap , tadi bukan our family duduk dekat sini ke ? " tanya Mia , pelik .

"Sayang bila mengelamun , orang bom dewan ni pun sayang tak perasan, diorang dah balik . Ayrin pun ikut sama , dia nak kasi change mama dan papa dia proceed adik . " sakat Mikael . Mia mencebir bibir . Eh , comelnya bear ni ! Bear besar tersebut diambil dan dipeluknya.

"Amboi - amboi, tu bukan bear sayang la " bear didalam dakapan Mia diambil . Deki pula tengok Mia peluk benda ni .

"Abang ... " rengek Mia. Bear diambil kembali. 

"Jom balik " tangan Mia dipimpinnya. Bunga dipegangnya. Mia memeluk bear. Comel betul bini aku ni .

Pintu kereta BMW I8 disebelah pemandu dibukanya. Bear diambil dari Mia dan diletakkan dibonet kereta. Bunga dihulurkan kepada Mia . Laju kakinya ke tempat pemandu.

"Happy graduate again and ––"

"Happy birthday sayang " sebelah tangan Mia diambil dan dikucupnya . Matanya tetap fokus memandang jalan raya .

"Mia ingat abang lupa birthday Mia , thank you for the suprise , Mia melt dengan suprise abang tadi . " kepalanya dilentokkan dibahu Mikael . Jemari Mikael ditiliknya .

"I love you and jangan tinggalkan abang ya walau apapun yang jadi " dahi Mia dikucupnya sekilas.

"I love you too, Mia takkan tinggalkan abang selain maut memisahkan kita abang " pipi Mikael diciumnya. Ini kali kedua Mikael say i love you , Mikael bukan macam lelaki lain . Mikael akan cakap macam tu masa dia rasa that time perlu dihargai .

"Pipi je ? "

"Abang ni bukan jalan balik rumah kita " Mia tidak mengendahkan soalan gatal Mikael .

"Abang dah cakap tadi yang Ayrin kasi kita pro–––"

"Abang ! Tak gatal tak sah kan ? " perut Mikael dikutir manja .

"Cakapla kita nak ke mana " wajah Mikael dipandangnya sekilas . Main - main nombor satu laki aku ni !

"Cameron " balas Mikael pendek .

"Buat apa kat sana ? "

"Proceed anak "

Mia mencebir bibir. Mikael tergelak .

                                  ______

Short update for chapter 30.  Tak sempat nak tulis panjang - panjang sebab busy sikit but its okey,  i try update cepat - cepat for 31 .

And i nak say too,  mungkin bab lepasni ada  konflik yang Mia dan Mikael kena tempuhi.

Rumah tangga mana je yang tak kena hadapi ujian so ya, i will buat konflik sikit untuk Mia & Mikael. 

Keep vote keep comment ya.

Tq.

Jodoh Pilihan Mama ! ✔Where stories live. Discover now