[33]

8.6K 236 5
                                    

Aplikasi Whatsapp ditekan, contact Mikael dicariya . Nafas ditarik dan dihembus perlahan . Apalah kau ni Mia, nak mintak izin keluar dengan Nasreen pun nervous ke? Lantaklah .

Abang :

Abang , Mia nak mintak izin keluar beli barang kejap boleh ? 🙏

Send.

Telefon bimbitnya diletakkan diatas meja kopi . Tidak sampai 5 minit, deringan dari telefonnya kedengaran. Pemanggil dilihatnya sekilas. Dah agak !

Abang calling. .

Panggilan dari Mikael diangkat .

"Assalamualaikum , sayang "

"Waalaikumussalam,  abang "

"Sayang nak keluar dengan siapa ni? "

"Nasreen " jarinya digigit lembut . Harap - harap boleh !

"Betul ni ? "

"Betul "

"Okey but ––"

"Apa ? "

"Balik awal "

"No problem , sir !"

Mikael tergelak kecil . Ada - ada je Mia ni .

"Ingat, balik awal. Kalau lambat , ini kali terakhir sayang dapat keluar . Lain kali kena keluar dengan abang je " ugut Mikael . Kalau Mia pergi lama - lama , nanti rindu ! Mengada betul sekarang eh ? Sukahatilah .

"Aip - aip sir ! " balas Mia lalu ketawa kecil. 

"Datin Mia Adreena , Dato Mikael Anaqi kena sambung kerja balik . Nak balik awal , jumpa isteri tercinta dekat rumah " ujar Mikael nakal .

Mia tersengih malu . Tercinta ? Walaupun Mikael tiada dihadapannya , tetapi Mikael seakan - akan berada dihadapannya kini !

"Err –––" kelu lidah Mia untuk membalas . Nak balas apa ? Takkan nak cakap Datin Mia Adreena juga tak sabar jumpa suami tersayang dan tercinta ? Uish , buat tambah malu je !

"Abang tahu sayang blushingkan ? Its okey , nanti abang balik abang cium pipi sayang ya " usik Mikael .

"Gatal betul Dato ni " balas Mia , tak boleh bayang jika –––

No ! Buat apa nak bayang ? Erghh , kau dah kenapa Mia ?

"Okey la abang , Mia nak siap - siap untuk keluar ni , abang continue kerja ya "

"Okey sayang . " talian dimatikan . Fuh , jantung ni tak habis - habis berdebar ! Tunggu nak meletup je.

                                  *****
Mata diliarkan ke kedai - kedai pakaian. Tak ada yang menarik hati pun . Tercebir - cebir bibir sebab tiada satu pun dapat menjadi pilihannya setelah 1 jam berjalan di dalam Sogo Mall . Matanya memandang Nasreen yang senyap disebelahnya . Bukan setakat senyap , tersengih - sengih pulak tu tengok telefon .

"Hoi " bahu Nasreen ditepuknya . Minah ni, kalau aku tahu tujuan dia keluar dengan aku sebab nak mengadap telefon je baik tak payah ajak keluar . Search nak masak untuk makan malam ni lagi bagus !

"Kau ni , nak bagi aku heart attack ke apa ? " Nasreen mengurut dadanya . Wajah bengang Mia dipandang . Okey, kita tahu apa salah kita .

"Aaa memang , memang nak kasi kau heart attack pon . Biar ––– " badannya dilanggar .

"Aduh , siapa pulak berani langgar aku time - time nak membebel ni ? Tak kena timing betul " bebel Mia, shawl dan bajunya dibetulkan . Wajah diangkat memandang orang yang langgar time - ti–––

"Kau ? " soal Mia . Seakan tak percaya . Dunia seakan berhenti . Nasreen terkaku .

"Mia . "

____________

Short update. Nak continue? 

Vote banyak² .

Tolong pesan dekat silent readers sekali ya.

Kalau banyak,  esok saya update 🙏😂

That all. 

Tq


Jodoh Pilihan Mama ! ✔Where stories live. Discover now