Melinas perspektiv
Jag går så snabbt jag kan. Min fot gör ont. Men inte så som smärtan i bröstet. Snälla Martinus gör inget dumt. Jag ber dig, gör inget dumt. Ännu en gång trampar jag snett. Det gör så ont men jag bryr mig inte. Jag har all fokus på Martinus.
Springandes till skylten där tågens tider står. Station 4. Tiden 19.03 fast 2 minuter sen. Kollar på klockan 19.04 sen 2 sekunder senare 19.05. Fan. Jag börjar springa i full fart.
Där står han längst bort. På stationen redo att hoppa. Tår efter tår rinner ner för mina kinder. Jag skakar.
"MA-MARTI-INUS!"
Jag springer mot honom.
"STANNA MELINA!
Nejnej jag kan inte låta dig försvinna från mig. Martinus du e de ända jag har...
"DU FÖRKÄNNAR INTE MIG. JAG FÖRSÄMRAR ALLT. JAG E SÅ DUM. JAG FÖRSTÖR DIG. FÖRLÅT MELINA. MEN SNART SLIPPER DU MIG.."
Där stod han och grät. Han var helt beredd på att hoppa. Han var helt med på det. My poor Martinus.
"NEJ! Du har gjort allt annat för mig. Du lös upp min dag."
Han huvud åker mot mitt. Han blick är helt förstörd. Tom. Tårar som rinner konstant från dom rödsprängda bruna ögonen. Allt detta är bara mitt fel. Han vrider på huvudet och kollsr bort mot spåret.
"Förlåt Melina.."
"Säg inte förlåt Martinus. Allt är mitt fel inte ditt.."
Jag går fram till honom. Jag kan inte se han vackra ansikte bara hans rygg. Hans tunna ben. Jag lägger min hand på hans axel. Jag känner han ben genom tröjan och jackan han har på sig.
"Martinus, kolla på mig."
Han vänder sig långsamt. Jag kramar honom. Låter mina armar viras runt hans tunna kropp. Han huvud åker mot min axel och jag kan se ett tåg närma sig. Jag tar ett starkare tag. Jag vill inte släppa honom.
"Martinus du betyder allt.."
Han kollar upp mot mig. Där var den igen. En kyss. En kyss från Martinus. En vind pust slår mitt hår som åker fram och tillbaka. Eftersom tåget susat förbi oss mitt i kyssen.
"MARTINUS! ÄLSKLING."
Jag hoppar till. Vänder mig snabbt om och tar ett steg tillbaka. De är hans mor. Han bror står brevid.
"Vad har du gjort Martinus? Älskling?"
"Inget..."
***
O du skulle bara veta Gerd Anne... ;((
Sorry för sent uppdatering men men :)
btw sa att detta skulle bli lite längre men men stressade lite med detta så sorry ifall detta kapitelet suger❤Snap - camelia9803 (För er som vill)
YOU ARE READING
Don't Eat... | M&M
FanfictionFörsta boken av Don't serien! Med m&m men främst Martinus! LÄSER PÅ EGEN RISK! Denna bok kan vara triggade för personer som redan har dåligt självförtroende och självkänsla! Är DU osäker på dig själv just nu läs inte! JAG VARNADE DIG!!! *** "Allt...