1.5 Keep It Togheter

776 16 5
                                    

Melinas perspektiv

Jag vaknade upp av att solen skiner in i rummet. Jag kollar mot nattduksbordet. Där står den orörda drycken. Jag tar den i handen. Sugröret mellan min läppar och börjar dricka. Jag har bestämt mig. Tillsammans med Martinus ska jag bli frisk. Det var vi två som vänner mot världen ungefär.

Med tanke på allt som hänt är jag glad över att han honom där. Men jag måste putta bort alla. För dom är snart bakom min rygg och där kommer dom sätta en kniv. 'Watch your back.'

Jag går upp för att ta en dusch. Tar nya kläder och går mot duschen som alla får dusha i. Äckligt jag vet men man är ändå själv inte som i duscharna på skolan.

---

Efter en dusch som känns som 100 år. Kollar jag mig i spegeln. Jag känner mig äcklig. Jag har utsatt min kropp för detta. MIN kropp. Bara över en annans persons död. O damn jag ska få revange. Och dom som döda dig Emme dom ska få ångra allt en dag.

Jag tar på mig jeansen och en hoodie. Jag ska möta Martinus. Jag måste berätta för honom.

Jag går ut från ett av alla duschrum. Mina steg börjar röra sig mot rummet brevid mitt. Jag knackar och öppnar dörren. Där ligger han. På golvet. Martinus vad har du gjort?! Han har en lapp brevid sig. Jag tar den oh stoppar den i fickan. Jag rycker lite i honom.

"Martinus?! Vakna. Vad har du gjort?" En tår rullar ner. Inte igen. Jag orkar inte gråta mer. När man gråter så är man svag. Jag är inte svag. Inte längre. Jag håller på att ändras. Jag ändras till dt bättre.

Jag letar efter hans puls. Jah finner den mem den är långt ifrån stark. Den är svag. Kom igen keep it togheter Martinus. Jag springet ut från hans rum rakt in i en människa. Inte vem som helst. Utan Marcus.

"Oh förlåt Melina."

"Fuck. Martinus"

"Va? Det är Msrcus."

"Martinus behöver hjälp?! Det klart jag fattar att det är du idiot!?" Jag var för första gången någonsin arg utan anledning. Och jag gillar det.

"Vad är det med honom?"

"HAN HÅLLET PÅ ATT DÖ?! FATTAR DU INTE?!"

"FAN VARFÖR SA DU INTE DET MELINA. HAG KAN INTE FÖRLORA MIN TVILLINGBROR!"

"NI LUGNA NER ER." Och sen vart jag fast i någons grepp och jag kom inte loss. Jag ser hur folk rusar in i Martinus rum. Sen svartnar allt och ett litet stick känns. Martinus keep it togheter för jag behöver dig..

***

ÅNEJ MARTINUS... ;((

Btw jag ska göra en pizzaklubb. Vilka är på? :)

Du e perfekt i mina ögon❤

Snap - camelia9803 (för er som vill)

Don't Eat... | M&MWhere stories live. Discover now