Martinus perspektiv
Jag öppnar försiktigt ögonen för att inte bli helt blind av ljuset i rummet. Min hand ligger i någon annans. Jag vrider huvudet och ser min morsa ge en lätt kyss på min hand. En slang är inkopplad i en påse och slangen leder in i min arm. Har jag fått dropp? Och vad fan har hänt?
"Oh min Martinus! Hur mår du?" Jag e så glad att du änkligen e vaken!"
"Vad menar du?"
"Lilla Martinus du har vart borta i snart 2 veckor."
"Va? Vart e Melina?!"
"Lugna dig. Hon är på bättringsvägen och snart du också. Vänta här. Ska hämta din personliga läkare och psykolog."
Vad då? Vad har jag missat? Sen när har jag en psykolog?
Dörren öppnas och in kommer en man i kanske 45 års åldern.
"Hej Martinus. Henrik heter jag. Och tillsammans ska vi ta dig på rätt väg igen. Eller vad säger du?"
"Jag e redan på rätt väg. Varför har jag dropp och vart är Melina?!"
"Melina har åkt till ett annat sjukhus eftersom hon är på bättringsvägen. Hon kommer ju träffa en psykolog minst 1 gång i månaden. Men jag kommer vara med dig 2 gånger varje dag och så sitter vi och äter tillsammans?"
"Va jag har alltid ätit? Jag är inte något anorexia barn"
"Nä men du var. Så nu fixar vi lite hull på dig? Så du kan börja skolan igen för ni har ju bara några månader kvar innan sommarlovet!"
"Äh okej."
Jag känner mig helt förvirrad. Jag har aldrig haft problem med mat? Eller? Jag minnd inget. Jag minns min familj och Melina. Skolan men inget om min mat tänkande.
---
2 veckor har gått. Jag har ätit som vanligt. Och ska jag vara ärlig så var jag äckligt smal. Men nu är jag som vanligt men jag fattar fortfarande inget. Jag har liksom aldrig haft problem med mat. Och ja skolan. Jag går 2 gånger i veckan sen pluggar jag fråb sjukhuset så jag är ikapp allt arbete.
Men det är fortfarande något på min tanke hela tiden. Det är hon. Melina hur mår hon? Kag har inte fått nån information på länge. Det oroar mig. Hur mår du? Tänker hon på mig som jag tänker på henne? Jag vet inte hur jag ska få bort henne från min tanke.
"Martinus mår du bra?"
"Jaja jag mår bra. Var bara i mina tänkar."
"Vem tänkte du på brorsan?"
"Melina. Jag vet det låter sjukt. Men hon är i mitt huvud hela tiden."
"Oh e min bror Martinus lite kär kanske?"
"Verkligen inte hon är en vän Marcus så som hon är till dig."
"Ja såklar men hon är inte i mitt huvud hela tiden..."
***
Hmm Marcus vi vet allt vad du tänker på ;))
Asså förlåt för dålig uppdatering!!!
Men pizzaklubben lever fortfarande ;)
Snap - camelia9803 (för er som vill)
YOU ARE READING
Don't Eat... | M&M
FanfictionFörsta boken av Don't serien! Med m&m men främst Martinus! LÄSER PÅ EGEN RISK! Denna bok kan vara triggade för personer som redan har dåligt självförtroende och självkänsla! Är DU osäker på dig själv just nu läs inte! JAG VARNADE DIG!!! *** "Allt...