GOD JUL!
Martinus perspektiv:
Jag låg i min säng och stirra upp i taket. Klockan var väl nästan 18. Jag vet att jag varit dum mot Melina. Det var ju ändå hon som börja? Men varför gjorde hon så mot Gretha. Jag vet att jag och Gretha höll handen. Men det kändes inte bra. Jag har gjort dumma grejer. Jag skulle inte hoppat på den snubben i Fredags. Men jag gjorde det. Men varför vet jag inte. Bara tanken på att någon annans händer rörde hennes perfekta kropp fick blodet i mig att kocka. Jag höll på att explodera. Varför? Vet jag inte. Jag vet absolut ingenting längre.
Kanske var mina känslor större för Melina mer än jag någonsin trott.
"Hej brorsan!"
Jag reser mig upp och ser Marcus vid dörröppningen.
"Hej. Ska inte du vara med Marika?"
"Nä hon försöker få lite vett ur Melina medans jag ska göra det samma med dig"
"Vad Snackar du om Marcus?"
"Asså jag vet att du och Melina är i en "gråzon" just nu men snälla gå inte till Gretha varje gång. Detta är exakt vad hon vill. Hon är den som startade allt."
"Vadå startade allt. Hon är ju den som inte gömt sig från mig. Hon har funnits där."
"Tro mig Tinus men det finns så mycket som du inte vet."
"MEN SÄG DÅ!" jag började tappa tålamodet. Jag gör det ofta nu för tiden. Eller ja enda sedan Melina börjat undvika mig. Hon kunde göra mig stabil men också få mig att leva på gränsen.
"Vad känner du för Melina?"
Frågan jag egentligen aldrig velat tänka på. Vad är det jag egentligen känner för henne. Hon kan få mig att känna alla känslor på en och samma gång eller få mig att bara känna en sak. Hon hade en kontroll över mig som ingen annan. En sån kontroll som nästan skrämer mig.
"Martinus?"
"Jag vet inte..." svarar jag och min blick åker neråt mot golvet.
"Jag tror du vet mycket väl bara att lilla Martinus har svårt att erkänna det. Precis som sina problem i livet."
"Vadå problem i livet? Hur ska jag ens veta vad jag egentligen känner. Jag vet inte. Jag vet inget.." Marcus sätter sig på säng kanten.
"Vad får hon dig att känna?"
"Jag vet inte. Hon är så skev ibland. Ibland känns det som om det är bara vi. Andra som om andra är viktigare som om hon undviker mig. Hon kan få mig att känna alla känslor på en och samma gång. Men samtidigt få mig att känna inget. Hon har en läskig kontroll över mig."
"Du har ett svar Tinus. Hon betyder 100 gånger mer än Gretha. Så take your sorry ass och gå och hämta din gäri" säger han och drar upp mig. Jag kan inget mot att le. Jag och Marcus har aldrig snackat såhär. Men var jag verkligen kär? Var jag "In Love" i Melina? Jag kännt mig endsam under den tiden vi har varit fiender eller vad man ska säga. Jag saknar henne groft.
Jag ska ta tillbaka vad som är mitt.
Melina är min och ingen annans.
Plus jag är hennes...
***
Aww go and get your girl Martinus :))
Sorry för att inte uppdaterat på lite mer 1 vecka!
Mina tankar har varit på julen och jag gillar inte julen av många anledningar. Det ska vi inte ta och snacka om nu!God jul på er!
Och tack för allt!
YOU ARE READING
Don't Eat... | M&M
FanfictionFörsta boken av Don't serien! Med m&m men främst Martinus! LÄSER PÅ EGEN RISK! Denna bok kan vara triggade för personer som redan har dåligt självförtroende och självkänsla! Är DU osäker på dig själv just nu läs inte! JAG VARNADE DIG!!! *** "Allt...