Melinas perspektiv:
"I'm proud of my heart. It's been played, stabbed, cheated, burned and broken but somehow still works."
C
itatet var ett av flera kärlekscitat jag läst dom 2 senaste dagarna. Det jag hade gjort? Min foster morsa lät mig inte gå till skolan i Onsdags eftersom jag var så förstörd i Tisdags kväll. Hon lät mig inte gå igår heller. Och inte idag. Men det stoppade inte mig från att gå till en fest. Eller ja Marika tvingar mig. Hon vet om hela händelsen men ändå. Hon har kommit till mig både igår och i Onsdags. Min bästis och kanske var det därför hon tvingar mig att gå på den där jävla festen.
För att jag ville helst bara ligga i sängen. Äta min choklad i min ensamhet. Fortsätta hitta sad och heartbroken kärlekscitat och gråta över dom.
Vi hade inte gjort slut officiellt. Jag skrev bara till honom att han kunde ta sin hora vid namn Gretha och sticka ifrån mitt liv och aldrig komma tillbaks. Så vi var typ över. Vad hade jag och förlora. Kanske var det bara att försöka överleva den sista månaden i skolan. Sen skulle jag ju ändå till Kanada. Detta kanske blir bra. I Kanada kan jag starta om officiellt. Börja från bröjan utan att ha några minnen från några ställen som jag växt upp på. En helt ny start. Men först måste jag klara av skolans sista månad.
Jag hörde hur ytterdörren öppnades och stängdes och hur någon med snabba steg klev upp för trappan och in i mitt rum."NU SKA VI FESTA!!!" Skrek hon bokstavligt talat ut. "För när man festar, då festar man och då festar man rejält!" Sjöng hon ut och gjorde några konstiga danssteg. Hon skulle då vara min bästavän. Varför fick jag den galna?
"Wtf gör du?" Sa jag. Hon kollar på mig med en äcklad blick.
"Hur fan ser du ut? Vi ska vara på fest om typ 2 och en halv timme! Så upp med ditt feta arsle och ta en dusch medans jag fixar din outfit!" Jag kollar på henne konstigt.
"Har jag något val?" Säger jag tillslut."NEJ SÅ MOVE YOUR ASS!" Skriker hon ut och föser ut mig till badrummet.
---
Efter en varm och härlig dusch gick jag tillbaka till mitt rum.
"Så jag tänkte mig något i den hrä stilen till dig, och sen den här guldiga och glittriga till mig." Jag kollar mot henne. Ännu en gång med en konstig blick. Hon rullar på ögonen!
"SÅ vi har bara typ 1 och en halv timma kvar och det tar ca 30 min och åka ditt vilket betyder att det är bara en 1 timma att fixa makeup och hår på! Så du får fucking sätta fart och ta på dig din outfit!" Jag nickar åt henne och skrattar lite lätt. Hon är fan helt jävla crazy.
Jag tar på mig min svarta outift med guldiga oxh svarta skor. Hon hade till och med valt ut varsin väska åt oss.
Vi kollar oss båda i helkropps spegeln. Jag måste säga att vi ser helt klart sexiga ut.
"NU SKA JAG FIXA DITT HÅR!" Skrek hon exalterat samtidigt hon klappade med händerna.
Oh gud please save me!
Var det sista jag tänkte innan jag satte mig vi mitt sminkbord. Medans Marika började med mitt smink och hår.
Vi hade på musik samtidigt vi satt och små snuttade på våra cider drycker som hon fått av ingen mindre än Marcus. Den lilla kriminella ungen.
***
It's time for PARTY!
3 kapitlet idag ;))
Snap - camelia9803
Tack för alla röster osv! Fortsätt med det för att hålla mig motiverad!
YOU ARE READING
Don't Eat... | M&M
FanfictionFörsta boken av Don't serien! Med m&m men främst Martinus! LÄSER PÅ EGEN RISK! Denna bok kan vara triggade för personer som redan har dåligt självförtroende och självkänsla! Är DU osäker på dig själv just nu läs inte! JAG VARNADE DIG!!! *** "Allt...