Melinas perspektiv:
"Vi ses imorgon och glöm inte festen på Fredag!"
"Nej jag glömmer inte!" Säger jag och stänger ytterdörren.
Tar av min skor och hänger upp den tunna jackan.
"Så det passar att komma hem nu? Vänta jag vill inte veta, Martinus är där uppe på ditt rum"
Jag nickar. Fuck detta bådar inte gott för min del. Men let's face it. Jag har slutat att rymma från problem.
Jag öppnar dörren till mitt rum och möts av en sovande Martinus. Han sov så lugnt. Hans andetag var lugna men man kunde se att han hade gråtit. Där krossades mitt hjärta.
"Martinus du bör gå upp nu"
Jag fick ingen respons, sen fick jag syn glaset som står på nattduksbordet. Jag tar det och går försiktigt in på toaletten. Fyller lite av glaset och rör stegen mot mitt rum. Där ligger fortfarande Martinus, sovandes. Jag smyger fram och häller vattnet rakt i ansiktet på honom vilket gör att han flyger upp. Han hostar lite lätt för att få bort vattnet som kom in i hans mun när han sov. Jag kunde seriöst inte hålla skrattet inom mig. Han var så jävla sexig med blöt hår och blöt ansikte. Dom där bruna ögonen!
"Det här ska du få fan för!" Sa han och drog ner mig i sängen med honom..
"Nu får du be om förlåtelse eller så kommer du aldrig någonsin loss!" Han hade sina starka armar runt mig. Och jag kunde verkligen inte ta mig loss även om jag försökte. Trust me jag försökte!
"Okej, okej jag ger mig!" Säger jag till slut. "Förlåt gulliga lilla Martinus"
"Lilla?" Säger han och reser på det ena ögonbrynet.
"Ja lilla" säger jag självsäkert.
"Jag tycker nog om idéen om en mini verison av mig.. men det får allt dröja tills vi är minst 25!"
Jag kunde inte stå emot att lee över det han sa. Men sen kom den ledsna ansiktsuttrycket. Jag skulle ju till Kanada, och jag skulle stanna där!
"Du Melina varför sa du så som du gjorde?"
"Jag kan inte berätta!"
"Varför?"
"Det är en överraskning"
"Hoppas jag!" Sa han självsäkert.
"Är allt lugnt mellan oss?" Frågar jag.
"Det klart inte" dom där orden sårade. Mitt tidigare leende var borta. "Vi är fine om du ger mig en kyss" och den ledsna minen jag hade innan var som bortblåst.
Den här killen visste exakt hur han skulle göra för att få mig från ledsen till glad på exakt 0.1 sekund. Och jag? Jag gillade det extremt!
***
Aww dom e lite gulliga ändå eller hur?
Fick lite respons om en uppföljare så..
DET BLIR EN UPPFÖLJARE!!!
TAGGA!!
snap - camelia9803
Tack för all fin respons! Fortsätt med det <333
YOU ARE READING
Don't Eat... | M&M
FanfictionFörsta boken av Don't serien! Med m&m men främst Martinus! LÄSER PÅ EGEN RISK! Denna bok kan vara triggade för personer som redan har dåligt självförtroende och självkänsla! Är DU osäker på dig själv just nu läs inte! JAG VARNADE DIG!!! *** "Allt...