Melinas perspektiv:
Måndag igen och mina trötta steg rörde sig upp för trappan i högstadiehuset. 4 veckor kvar i skolan. 6 veckor kvar tills jag lämnar sverige. Nu skulle jag möta problem. Problemet? Martinus och Gretha. Jag har redan undvikit allt med Martinus. Så fort någon ens nämde hans namn stack jag. Han sårade mig grovt. Detta kanske var bra. Att jag och han var över. För då då sårade jag inte honom. Utan han som sårade mig och det kändes bättre.
Fan vilken mes jag är.
Jag tar och lägger mina grejer i skåpet. Det var ganska livligt för att vara en Måndag morgon i skolan runt 8 tiden. Men sen tappade seriöst alla hakan. Jag stängde skåpet. Gick och kollade på vad alla andra kollade på. Det var då jag såg honom. Han och Gretha gick tillsammans in. Det var nu allt kändes som slowmotion och det ända som fattades var musiken i bakgrunden. Annars lovar jag dig att det hade vart en film.
Jag väcker mig själv. Skakar på huvudet och sätter på ett stoneface. Ska jag vara ärlig kan ingen vara bättre än mig på att ha ett stoneface.
---
Lunch, som skulle betyda att jag verkligen var tvungen att möta honom. Marika och Marcus har seriöst världens bästa relation. Jag är glad för dom men varför kunde inte den där Martinus vara som din bror.
Jag, Marika och Marcus satt vid "vårat" bord. Som vi alltid gör.
"Hej Melina!"
Jag kollar upp och ser han som sårat mig mer än man borde kunna. Han som sårat mig i alla vägar som går. Där står han med sin hand inflättad i hans side chick Grethas hand. Jävla fuckboy. Tänk att allt han och jag gått igenom bara var lögner.
"Ska du verkligen äta det där?" Säger hon och syftar på maten som låh på min tallrik. Skulle hag verkligen äta detta? Nej. Hon hade rätt. Jag skulle egentligen inte äta mat.
"Nej" säger jag och blickar ner. Jag reser mig upp och börjar röra mig bort för att slänga maten. Men innan jag slängt maten får jag en idé.
"Gretha jag har en sak till dig" säger jag och mitt flin som smugit sig fram bara växte större. Hon vänder sig om.
"Ja vad vill du? Kom inte och stör mig och min pojkvän!"
Kniven som jag gett till Martinus som ett bevis på min tillit till honom, satte han inte bara i ryggen. Utan i hjärtat. Till hans hjälp hade han Gretha. Då förvärrades min idé.
"Du vet vad? Du borde sluta duscha med maten" säger jag och bokstavligt talat häller ut all mat över henne. Jag kollar mot Martinus.
"Asshole!" Sa jag innan jag lämnade bamba med dunder ovh brak. Det sista jag hörde var Gretha skrika mitt namn och anmält bara skrika.
Jag hade aldrig gjort detta för några månader sen. Man kan säga att jag börjar växa upp. Folk börjar se mig. Snart skulle jag vara en ikon i skolan. Allt snack var om mig resten av skoldagen. Ska jag vara ärlig. Så gillade jag det.
***
Damn...
Sorry för att ibte ha uppdaterat på typ 3-4 dagar.
Tack för alla röster osv!
YOU ARE READING
Don't Eat... | M&M
FanfictionFörsta boken av Don't serien! Med m&m men främst Martinus! LÄSER PÅ EGEN RISK! Denna bok kan vara triggade för personer som redan har dåligt självförtroende och självkänsla! Är DU osäker på dig själv just nu läs inte! JAG VARNADE DIG!!! *** "Allt...