2.9 Vad hade jag gjort?

401 13 1
                                    

Martinus perspektiv:

Hela gårdagen gick åt att undvika Gretha och få kontakt med Melina. Hon hade undvikit mig. Hela dagen igår. Jag som trodde jag gjort det klart gör henne att jag ville ha henne i mitt liv.

Jag stänger skåpet med en duns. Jag var så trött på Gretha. Hon ville ha mig för sig själv men jag vill inte ha ett skit med henne o göra. Allt jag ville ha var att hålla om Melina i mina armar. Precis då går Melina förbi.

"MELINA?" Skriker jag ut. Så fort jag gjort det börjar hon springa mot klassrummet där hon skulle ha lektion. Vad var det med henne? Jag kollar en sista gång mot klassrummet och ser Marica pussa Marcus hejdå. Jag går mot dom. Vet Marica något om Melinas skumma beteende?

"Hej!" Säger jag glatt.

"Hej..." får jag som svar av Marcus som ser besviket ut på mig. Innan jag kom hit så såg dom båda glada ut.

"Vet ni vad som hänt med Melina? Hon har undvikit mig sedan lördag kväll."

"Sluta spela goodboy spelet. Du hände Martinus och du vet mycket väl om vad jag snackar om!" Säger Marica och går in i klassrummet.

"Vad var det?" Frågar jag och kollar mot Marcus som suckar.

"Jag trodde bättre om dig brorsan..." säger han och går mot klassrummet där vår klass skulle ha lektion. Jag fattade inget. Vad hade jag gjort?

Jag stog kvar. Helt stum. Vad hade jag gjort för att få alla mina vönner emot mig. Vad hade jag gjort för att få Melina emot mig. Vad hade jag gjort för att få min brorsa emot mig?

"Hej älskling" rösten är bekant och jag ser mot henne. Gretha. Som om det kunde bli värre... hennes läppar presad plötsligt mot mig jag kollar snett in i klassrummet och ser en tom blick innan läraren stänger dörren. Jag ser att hennes blick åker ner mot bordet och en tår åker ner för hennes vackra ansikte. Var detta allt om Gretha? Vad hade denna horan gjort nu?

Jag puttar snabbt bort henne från mig. Men det var försent. Dörren var redan stängd.

"Jävla hora jag vill inte ha ett skit med dig att göra!" Säger jag mot henne och spottar innan jag går mot mitt klassrum för lektion.

"Vad!? Sluta ge mig falska förväntningar! Trodde du gillade mig efter vår tid i sängen i lördags!" Ropar hon efter mig!

Vilken jävla lögnare. Jag hade inte haft något med henne att göra. Hon kysste mig den kvällen men jag hade snabbt puttat iväg henne från mig. Melina var allt jag behövde.

---

Lektionerna hade gått. Skolan var slut. Hela dagen hade jag fått kalla blickar från Marcus. Jag var helt förstörd inombords jag måste få reda på mer. Marcus måste berätta allt han vet. Annars kan jag räkna med att aldrig få känna doften av Melina mer. Eller det värsta att aldrig få vara i närheten av henne...

***

Tinus... you need to fix this shit!

Snap - camelia9803

TACK för alla som RÖSTAR och KOMMENTERAR

Don't Eat... | M&MWhere stories live. Discover now