2.2 Gretha...

494 11 0
                                    

Martinus perspektiv:

Fredag och helgen var snart här. Hela helgen var uppbokad. För min plan var att bara vara med henne. Dock måste jag och Marcus på middag på lördag. Där ska Gretha vara. Hon går i Melinas klass och verkar vara  skolans bitch. Men mina ögon var på någon annan.

"Så vad ska ni göra i helgen?"

"Jag ska bara vara med the one and only Melina" säger jag och blinkar med ena ögat mot henne.

"Sorry Martinus men glöm inte middagen på lördag. Den ät viktig för pappas del. Däremot skulle jag inte tacka nej till att spendera mer tid med dig Marica" säger Marcus och ger henne en flörtig blick. Vilket hon faller för direkt. Marica stog och rodna lite lätt. Ska jag vara ärligt tycker jag dom var jävligt gulliga. Jag är glad för min brorsa.

"Hej Martinus. Hörde att du skulle gå på middagen imorgon?"

Jag vänder mih om och ser Gretha med världen sexigaste blick. Det var kul att hon försökte. Men nej tack.

"Ah jag och Marcus ska ditt" svarar jag.

"Vad kul då ses vi där" säger hon och smeker mig på kinden. "Woops!" Säger hon. Hon har 'tappat' sin penna. Hon går ner på huck tar pennan och svankar hennes vältränade och snygga röv mot mig så det enda jag såg var hennes röv. "Vi ses imorgon då" säger hon till slut. Sen försvinner hon och hennes kurviga kropp iväg. Jag skulle ljuga om jag sa att hon inte hade en bra kropp.

Jag ser en gestalt närma sig. Sen kom en svidande och brännande smärta mot min kind. Vafan hände? Jag vaknar upp hur min värld av hennes röst. "MARTINUS GUNNARSEN DU ÄR HELT JÄVLA OTROLIG!" Med snabba steg går hon vidare till sitt skåp.

"MELINA VÄNTA!" hörs Marica skrika efter henne och jsg ser henne små jogga till hennes skåp.

"Bror, jag tror du gjorde ditt största misstag någonsin."

Jag lyssnar inte utan kollar ut genom fönstret och ser den mest perfekta människan lämna skolan. Men det var inte det värsta. Det värsta var tårarna på hennes kinder. Vad har jag gjort?

"Tinus?"

Jag vänder mig om och möter en orolig blick. Marcus blick.

"Vafan är hennes problem. Vi var inte ens tillsammans och bara för att jag kolla på en hot chick blir hon sur seriöst. Vem tror hon att hon är?!" Nästan skriker jag ut i ilska. Men jag tror inte jag var arg. Jag var mer ledsen över att jag nu förlorat det bästa som hänt mig. Jag som tänkte fråga henne en viktig fråga i helgen..

"Martinus?"

"NEJ! Sluta lägga dig i i saker son inte tillhör dig!" Ännu en gång skrek jag nästan på honom. Jag lämnar Marcus med en tom blick som kommer hemsöka honom i år och dagar.

---

"Du vet att jag gillar vad jag ser va?" Säger jag.
Jag kollar in i hennes bruna ögon. Hennes svart mörka hår. Kurvorna som mina händer kände. Hennes kropp var jävligt vacker. Men ändå besökte någon annan mina tankar. Hon som antagligen sitter hemma och gråter i ensamhet. Gråter ögonen ur sig. Detta var också bara mitt fel. Men jag gjorde inget fel. Vi var inget mer än vänner. Hon hade gjort det väldigt klart för mig.

"Martinus? Hallå?!"

"Oj förlåt babe jag zoonade bara ut lite för din gudomlighet. Damn girl" säger jag och lämnar en kyss på hennes läppar. På Grethas läppae som inte var ett dug lika Melinas.

"Det är okej honey. Men iallafall..." och hon fortsatte prata och jag låtsades bry mig. Vartenda ord som kom hur den där jävla munnen gav mig huvudvärk.

Jag hoppas hon inte gråter över mig och min dumma hjärna...

***

Ja du är jävligt dum Martinus. Ska jag lära dig att tänka med hjärnan och lyssna på hjärtat istället för o tänka och lyssna på din kuk?

Snap - camelia9803  (för er som vill)

TACK ALLA SOM RÖSTAR OCH KOMMENTERAR NI ÄR GULD VÄRDA❤❤

ser ni detta skriv: #TinusTänkerMedK*ken

Don't Eat... | M&MWhere stories live. Discover now