4.6 "Vi hoppar på 3?"

305 13 0
                                    

Martinus perspektiv:

Jag satt just nu i Melinas säng. Hon var där nere i köket och fixade varsitt glass oboy. Vi hade knappt sagt något. Hon bjöd mig in, frågade om jag ville ha oboy eller ngt annat o dricka. Sen sa hon att jag kunde vänta uppe på hennes rum. Jag tror vi båda försöker försvinna från detta samtal. Men jag kan inte förlora min bästa vän. Så kunde jag vara inte förlora våran vänskap.

"Hej" säger hon och sätter det ena glaset på nattduksbordet. Hej viskar jag tyst tillbaka.

"Okej jag tror vi båda vet vad Marcus och Marika försöker göra." Konstaterar hon och jag nickar.

"Okej Martinus, innan jag säger vad som hänt som gjort att jag agerat som hag gjort. Jag vet inte vad jag känner för dig. Men jag vet att jag inte kan förlora våran vänskap. Den betyder så mycket men jag är berädd att ha kvar dig som min bästa vän men inget förhållande förstår du?"

"Jag fattar" det gjorde ont. Jag hade erkännt några minuter tidigare att jag hade känslor för henne nu så friendzonar hon mig. Men jag är glad över att vår vänskap fortfarande lever. Men visst det gjorde ont. Jävligt ont.

"Jag har inte vart ärlig mot dig och förlåt för det. Snälla döm mig inte förens jag berättat klart. Jag tog avstånd från dig för jag fick reda på att mina föräldrar inte är mina rikiga. Min rikitga är urspungligen från Italien men bor i Kanada. Men det var inte den enda grejen. Som du kanske fattat har jag sökt till en skola i Kanada. Toronto för att vara exakt så jag tog avstånd för att inte såra dig."

"Det sårar mer nu" säger jag.

"JAG VET! Jag vet Martinus men det var inte allt" säger hon och visar sms som hon fått. Jag fattar dirket att det var Gretha hela jävla tiden.

"Det är Gretha som skickat detta. Hon är inte den du trodde hon var!"

"Heter du Melina Santini?" Hon nickar.

"Okej Melina, vi startar om! Vad sägs om att bada?"

"Är du sjuk i huvudet Martinus det Maj!"

"Och? Kom igen det är 2 veckor kvar innan Juni vad fan gör det? Kom nu!" Säger jag och drar med henne ner. Fan vad jag saknat henne. Jag har saknat alla bra och dåliga saker vi gjort och gått igenom. Men främst har jag saknat henne.

---

"Okej vi hoppar på 3?" Hon nickar.

"Ett...Två...Fyra......TREEEEE!!" skriker jag. Jag känner hur det kalla vattnet nuddar min kropp och snart är vattnet över huvudet på mig. När jag väl kommit upp till ytan igen tar jag ett djupt andetag och drar mitt blöta hår bakåt. Sen hör jag ett fniss. Jag kollar upp och där står Melina fortfarande helt jävla torr. Hon trolla mig den jäveln tänker jag för mig själv.

"Fyfan vad taskig du är!" Säger jag och simmar mot stegen. Där jag går upp från vattnet.

"Du skulle bara våga puta i mig i vattnet" säger hon självsäkert. Men jsg tar upp henne på min axel och hon skriker.

"Kan du sluta skrika?" Frågar jag.

"Om du släpper ner mig idiot." Jag släpper ner henne men hennes rygg är mot vattnet och hon har ingen aning om hur nära kanten hon är.

"Tack, har vi badat klart nu?" Frågar hon.

"Nä inte riktigt" säger jag och putar med henne ner i vattnet tillsammans med mig.

"MARTINUS!! JÄVLA IDIOT!" Skriker hon. Hon kommer nog hata mig i all evighet. Fan vad det är synd om mig egentligen. Konstaterar jag för mig själv.

Jag hoppar upp på kanten av bryggan och kan inte hålla mig för skratt. Hennes såkallade "arga" blick gör bara att hon ser ännu roligare ut.

"Jag hatar dig.." säger hon bittert och vi båda faller ut i skratt. Precis som på dom gamla goda tiderna.

Saknade jag henne? JA

Saknade jag hennes beteende? JA

Saknade jag hennes leende? JA mer än vad man borde

Saknade jag hela henne? JA..

Mer än vad jag borde. Jag ska njuta av den sista tiden vi har innan hon åker till Kanada.

Fan vad jag kommer sakna henne.

***

Aww dom e iaf vänner igen ;))

Dom växer ju upp för fort... ;(

Snap - camelia9803

Rösta gärna!

Hoppas ni haft en underbar Jul!❤

Don't Eat... | M&MWhere stories live. Discover now