4.7 1 juni, en dag med Tinus

366 12 1
                                    

Tack så groft för över 10k
läsningar på denna bok!
Tack för 7 placeringen
i fanfiction!

Melinas perspektiv:

Livet har rullat på dom senaste 2 veckorna. Det är bara 12 dagar kvar tills lov. Och 20 dagar kvar tills jag lämnar Sverige för gott. 18 dagar kvar tills min födelsedag.

Idag är det en typiskt studiedag och imorgon ska vi bada med skolan. Jag ska inte vara med och bada för jag vill inte att folk ska se mina sår på armarna. Dom såren har nästan läkt så jag ksn nog ha på mig den avslutning klänningen jag vill ha.

Idag ska jag bara vara med Martinus. Han har lovat mig att han ska gå ut och shoppa med mig. För att han puta ner mig i vattnet för ca 2 veckor sen.
Sen ska vi tydligen se på nån film som heter Dunkirk eller ngt. Han ska bjuda mig på donken. Det är det absolut viktigaste!

"Heej!" Säger jag när jag ser den perfekta Martinus med ett par svarta jeans och en vit t-shirt med ngt tryck på.

"Så jag tänkte att vi går och letar efter en snygg outfit till dig" säger jag med ett leende.

"Hur svårt kan det va?" Frågar han och jag slår till honom.

"Detta är pp blodigt allvar Martinus. Blodigt fucking allvar!" Vi skrattar efter det jag sagt. En härlig sommardag denna 1 Juni.

---

"Är vi klara snart?" Frågar Martinus.
Han är jävligt less på mig då han bär ca 6 påsar från olika klädaffärer sen 2 små goodiebags. Eller ja man fick dom iaf och det ligger liksom produkter där i. Sen bär han ju på sin avslutnings outfit och nån grej han ska ha i sitt hår. Sen ska vi inte glömma dom kläderna jag lassat på hans armar som jag sen ska testa, sen..

Vad bär då jag? Jag bär en liten påse från The Body Shop... hehe. Men vad han skulle aldrig putat i mig i vattnet.

"Sluta klaga jag ska bara testa detta och sen ska vi se den där jävla filmen som du ville se" han ger mig ett flin och sen suckar jag medan jag kollar på nästa plag som verkar intressant.

"Så kan vi gå och kolla på Dunkirk nu? Vi börjar få det lite bråttom nu Melina" jag suckar och svarar ja.

---

Vi stog nu i kön till kassan för jag ville ha läsk och Popcorn till filmen. Jag tror Martinus också ville de.

"Två Cola och 1 popcorn" vänta va tänker han att vi ska dela på min popcorn.

"Martinus jag vill ha min egen popcorn" han suckar och rättar till sin beställning.

"Sorry jag menade 2 popcorn"

Han betalar och vänder sig om för att ge mig min dricka och popcorn. Jag ler mot honom och han suckar.

"Jag vet att du älskar mig innerst inne" säger jag och han suckar ännu en gång. Jag kan inte rå för att skatta lite.

---

"MARTINUS! Det var den hemskaste filmen jag sett! Det var så många som dog och jag fattar absolut inget. Varför såg bi en krigs film?!?!" Han skrattar åt mig. Påriktigt jag håller på att få en panikattack och han skrattar?

"Hur kan du skratta när hag håller på att få en panikattack?! Helt jävla otrolig är du!"

"Haha chilla kom nu vi ska till donken right?"

"Oh ja det ska vi" säger jag och klappar min händer exalterat. Ska jag vara ärlig har jag inte vart så lycklig som jag är idag. Martinus får mig att leva i nuet och älska livet. Tacka gud för honom även fast han är en liten bitch väldigt ofta.

---

"Ska du påtiktig ha en happy meal?" Frågar han och jag är helt seriös. Jag äter bara mina chicken nugghets med 6 bitar plus jag vill ha en leksak.

"Ja jag är seriös"

Jag ser nu på den där beställningskärmen på vad Martinus tar. Jag kollar på våran beställning. Jag har min happy meal och Martinus har sin dubbel cheeseburgar meny, stor dricka, stor pommes, milkshake på det och 2 chillicheese.

"Orkar du äta det?" Säger jag och kollar på skärmen med en chockad blick.

"Jag är en man" svarar han och betalar. Vi båda skrattar till lite.

Han är så långt ifrån man som man kan komma.

Fast han har ju börjat gymma så han har ju mer muskler.. sexigt...

***

Jaja sexigt ;)

Snap - camelia9803

Rösta gärna!

Hoppas ni haft en grym Jul!

Don't Eat... | M&MWhere stories live. Discover now