Melinas perspektiv:
Nu var det showtime.
Musiken var hög och doften av alkohol fanns där. Plastmuggar låg lite här och var. Någon stog och spydde utanför huset i en buske.
Jag och Marika gick armkrok in i huset. Där lukten av alkohol var större och musiken högre. Mer människor som dansade. Ingen som spydde iaf. Men det kommer väl.
"Hej på dig sexii!" Rösten var bekant och jag märkte att Marika släpte taget om mig och vände sig mot Marcus.
"Äre okej om jag snor henne från dig?" Sa han och jag nickade. Jag kunde se leendet på Marika som nästan hängde på Marcus när dom började röra sig in i folkmassan som dansade.
Egentligen ville jag inte att Marika skulle gå. Hon var här med mig för att vi skulle festa och bli stupfulla. Men han är ändå hennes pojkvän och jag får väl hitta någon annan tjej eller kille att snacka med. För att dansa nä det gör jag inte förens jag börjar bli full. Just nu var jag knappt lullig.
---
Jag hade stått och tagit tequila shots med två andra tjejer. Helt klart var dom sköna typer men lite för äldre. Jag menar jag fyller 16 år snart men ändå! Dom var typ 20 eller 21.
Jag kollar runt och min blick fastnar på killen som har en Gretha som ger honom en lapdance. Jag ville spy, och ja jag spydde. Jag hann springa till soptunnan. Men där satt jag och spydde.
"EY GIRL ÄRU OKEH?" skriker en av tjejerna.
"AA JAG E OKEJ!" svarar jag. Men jag visste innerst inne att dt inte bara var alkoholen utan en blandning av att vara äcklad och lullig.
Om jag bara visste att han skulle vara här skulle jag aldrig gått med om att åka hitt. Men jag var fast besluten att låta honom lida för att han fått mig så jävla sårad. Att han ens väljer Gretha före mig? Är jag verkligen så meningslös?
Efter en stund går jag tillbaka till tjejerna. Där står dom och snackar med tre killar. Två av dom verkar vara deras. Så jag går och snackar med en den tredje killen. Hans hår är svart och han har gröna perfekta ögon.
"Vad är detta för hotstuff?" Säger han och kollar flörtigt mot mig.
"Melina och du?" Svarar jag med en lika flörtig blick.
"James, James Van Riemsdyk."
"Okej långt namn men fuck that!" Sa jag och imprencip krachade våra läppar mot varandra. Jag kunde inget annat säga att han var snygg och attraktiv men inget mot han som just nu gav mig en sur blick. Jag släppte ifrån våran hook up grej. Jag log mot honom.
"Jag var inte berädd på det där hotstuff." Sa James.
"Man vet aldrig med mig!" Sa jag och blinkade med ena ögat. Men han hinner inte svara förens en vis Martinus ligger över honom och matar på slag. Jag är i chock. Jag agerar inte ens. Det är inte förens Marcus och en annan drar av Martinus från James som jag kommer tillbaka till verkligheten.
"MARTINUS vafan gör du!?" Ryter jag ilsket!
"Vad jag gör huh? Det är du som hela tiden letar efter problem! Jag som rensar upp efter dig! Jag kunde fucking inte se han med dig! Han var helt över dig! Så jag räddade ditt sorry ass igen! Fan Melina du gör mig fucking galen!"
"Jag?!" Jag var seriöst påväg att explodera. Var jag verkligen en sån jävla börda?!
"Melina vi sticker!" Säger Marika och drar mig ut från huset.
"Din jävla hora!" Var det sista jag skrek till både Martinus och Gretha.
Jag visste inte ens hur det gick med James? Han är en jävla Manshora! Inte konstigt att han alltid går tillbaka till horan Gretha! Jag har aldrig varit såhär arg. Jag borde vara ledsen men istället är jag arg!
Fuck you, Martinus Gunnarsen!
***
Ojoj drama!
Like always :) men vem gillar inte drama?
Snap - camelia9803
Tack för alla röster och kommentarer! Ni hjälper mig att hålla mig motiverad!
YOU ARE READING
Don't Eat... | M&M
FanfictionFörsta boken av Don't serien! Med m&m men främst Martinus! LÄSER PÅ EGEN RISK! Denna bok kan vara triggade för personer som redan har dåligt självförtroende och självkänsla! Är DU osäker på dig själv just nu läs inte! JAG VARNADE DIG!!! *** "Allt...