― Mai bine nu te năşteai!
Urletul bărbătesc care vine din casa de vis-a-vis, îmi distrage atenţia de la harta pe care o am desfăcută pe genunchi. Aş spune că e o seară perfect normală pentru familia Kimble şi pentru vecinii săi, dar în seara asta parcă totul e mult mai grav decât de obicei.
Deşi am doar şaisprezece ani şi nu o duc mai bine decât ei, mi-e milă de fetiţa care locuieşte vis-a-vis şi care acum o zbugheşte pe uşă speriată şi se ascunde sub verandă, pătrunzând printr-o crăpătură pe care domnul Kimble nu cutează niciodată să o repare. Are doar zece ani şi e incapabilă să se apere în faţa furiei părinţilor alcoolici, care mereu se răzbună pe ea pentru eşecurile lor. De fiecare dată când o văd, îmi dau seama că situaţia mea e strălucită pe lângă a ei, deşi sunt orfan şi de jumătate de an fug de Serviciile Sociale. Mă pot declara fericit cu puţinul meu, cu nopţile petrecute sub cerul liber sau pe la prieteni; un lucru pe care ea nu-l poate spune.
E nefericită. Ba mai mult, e terifiată. Nici nu mă îndoiesc, ţinând cont că e complet neputincioasă în faţa soartei sale, pe care nu o poate schimba nicicum. Spre deosebire de mine, nimeni nu pare să o ia în seamă. Nimeni nu îndrăzneşte să pună piciorul în prag în favoarea ei, să o apere în faţa furiei părinţilor săi şi să-i ofere ceva mai bun, aşa cum merită să aibă orice copil de zece ani.
Acum un an nu aş fi gândit aşa, nu m-ar fi interesat că există oameni mai nefericiţi ca mine. Nu aş fi mişcat un deget şi nu aş fi compătimit. Abia după ce părinţii mei au murit, mi-am dat seama că viaţa nu e aşa cum aveam impresia că este.
― Te-ai hotărât?
Tresar când Noah – prietenul care m-a găzduit timp de aproape o lună – se strecoară în spatele meu şi mă ia prin surprindere. În ciuda faptului că e de aceeaşi vârstă cu mine şi părinţii lui nu prea par să mă placă, m-a lăsat să stau în casa lui şi în camera lui mai mult decât mă aşteptam.
Însă acum e timpul să plec.
― Mda, mormăi, aplecându-mi privirea înapoi spre hartă. Cred că o să merg în Parker, Colorado.
― De ce tocmai acolo? mă întreabă mirat. E cam departe.
Ridic din umeri, făcând o grimasă. Habar nu am de ce vreau tocmai în Colorado. Probabil pentru că e departe de oraşul ăsta blestemat.
― Nu vreau să ajung să fiu săltat de Serviciile Sociale, argumentez. Odată ce ies din stat şi mă retrag într-un oraş mic, unde nu mă cunoaşte nimeni, există posibilitatea de a fi lăsat în pace. Mulţumitor de departe.
Noah mă priveşte curios din picioare, dar nu spune nimic care să mă contrazică. Nici n-are ce să spună. Cum sunt pe cont propriu de ceva timp, singurul care poate lua decizii pentru mine sunt eu însumi. Nimeni altcineva.
― Aşadar, nu o să ne mai vedem până nu fac optsprezece ani şi până nu-mi cumpăr o maşină, constată el.
― Despre ce tot vorbeşti? mă încrunt. Ai deja o maşină.
Fac semn spre camioneta ruginită de pe alee, ca să înţeleagă la care maşină mă refer. Deşi e cea mai jalnică maşină pe care am văzut-o vreodată, măcar e a lui.
― Nu, mă contrazice. Tu ai o maşină.
Face semn la rândul lui spre camionetă, iar eu mă încrunt şi mai tare.
CITEȘTI
Cinci milioane de motive
Romance― Eu nu te înţeleg, sincer să fiu, continuă să bombăne. Ai dădăcit-o pe fetiţa aia. Practic, ai şters-o la nas de muci. Iar acum vrei să-mi spui că nu simţi nimic pentru ea? Toate drepturile rezervate.