Teja Siri 14

459 11 0
                                    





"Bila Kathy?kau ok ke?ada luka tak?"....

Sebaik aku tiba di tingkat tiga Za menghubungi aku.Bagaikan senjata automatik memuntahkan pelurunya,berbagai persoalan diajukan Za.

"Aku ok,kawan Aiman yang accident,sorang dia ja,aku sebenarnya tak jadi pergi,nasib aku,Allah lindungi aku,Alhamdulillah"terang ku perlahan sambil cuba menahan perasaan syukur pada Allah.

"Nanti aku call atau mesej kau,aku nak pergi melawat dia sekarang"

"Okey,okey,jangan lupa tau,aku tunggu apa berita"pesan Za.

Kini aku berdiri di pintu wad kemboja.Aku melihat nama pesakit yang tertera di pintu.Betul seperti yang dimaklumkan oleh kerani tadi. Wad yang menempatkan dua buah katil.

Perasan berdebar aku kembali memuncak.Kedua katil dikelilingi oleh pelawat.Mungkin keluarga atau rakan mereka.Aku cuba mengawal diri dan perasaan.Debaran jantung aku tidak lagi terkawal.Am ....terkeluar dari mulut ku.Dan ....Aku mula merasakan imbangan badan aku terhoyong hayang dan pandangan aku mulai gelap.

Dan ....

"Kathy!Kathy!bangun"kedengaran suara memanggil namamu dan bahu ku ditepuk perlahan.Aku membuka mata dan mendapati aku terbaring di atas katil.Di hadapan aku sekarang seorang lelaki india tersenyum pada aku.Terbeliak biji mata aku,Am lelaki india?

"Awak Am ke?"tanya ku lemah.

"Awak pengsan tadi,saya doktor di sini,awak tak ada apa apa,ada sarapan pagi tadi?encik Armie yang duduk atas kerusi roda tu"

Am ... akhirnya ...

Mata bundar,hidung mancung,berjanggut sejemput,berambut panjang melepasi bahu sempat lagi aku menatap wajah Am.Dan terleka aku menatap wajah Am.Juga aku lihat tangan dan kaki Am berbalut Kelihatan seorang lelaki berdiri di belakang Am.

"Alhamdulillah"syukur akhirnya Am kini berada di hadapan ku.

Aku yang masih pening lalat terus cuba bangun,tapi tak mampu.Am mengisyaratkan pada rakannya dan lelaki itu menolak Am ke tepi katil aku terbaring.

"Kathy ok?"tutur Am."Kenapa datang mencari saya?"

Di saat ini aku terkesima,otak cepat berfikir.Tanpa sengaja aku terpegang beg galas pemberian Am.

"Handphone!errrr ... Handphone Am"aku menjawab gugup sambil mencari di dalam beg."Ini dia,ada seorang sis bagi semalam di tempat Am kemalangan"sambung ku sambil menghulurkan kepada Am.










TejaWhere stories live. Discover now