Teja Siri 5

900 15 0
                                    


"Woiiii!engkau dengar ke tak ni?"

Tersentak aku,"ya aku dengar,kau orang bergerak dulu,mamat tu datang lewat,motor warna hitam,jaket hitam dan full face hitam"spontan terpacul keluar dari mulut ku.Dalam keadaan tidak menentu aku melihat Za dan rakannya yang lain mula bergerak meninggalkan klcc.termangu aku...tidak tahu apa yang perlu dilakukan.semua perasaan menyesal,malu mula bermain kembali.

Tepat 0900 pagi.Aku masih termenung di sini.masih terngiang ngiang lagi kata akhir Za,"engkau mesti tunggu dan pergi jugak,kalau tidak ....."sambil menunjukkan jari telunjuknya.Aduh ... silap aku juga yang beriya nak ikut.Kalau tahu begini jadinya pasti awal lagi aku tidak terkinja kinja merayu pada Za.sambil mengunyah roti yang dibeli aku puas memikirkan alasan untuk tidak pergi kepada mamat itu nanti.

Dalam asyik berkhayal tiba tiba aku perasan seorang lelaki menuju pada aku dari sebuah motosikal hitam.Lengkap berjaket dan full face hitam.Setibanya di depan aku,tanpa memperkenalkan diri hanya dengan visor helmet yang dibuka terus dia bertanya "Kathy?".Tanpa sedar laju aku menganggukkan kepala,dan tanpa sedar aku sudah berada di sisi motosikalnya.Sebaik mamat ni naik ke atas motor dia terus memandang aku dari bawah hingga ke atas sambil menggelengkan kepala.Aku terpaku berdiri,habis alasan hilang dari kotak fikiran.Lidah kelu,seakan dipukau aku terus membonceng.

Bersambung ...

TejaWhere stories live. Discover now