Teja Siri 8

687 16 0
                                    

Sebaik melangkah masuk ke dalam kedai,aku kagum pula dengan segala aksesori yang dipamerkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sebaik melangkah masuk ke dalam kedai,aku kagum pula dengan segala aksesori yang dipamerkan.Terleka seketika dengan susunan pakaian,helmet dan aksesori yang lain.Harga jangan cerita,boleh miss makan dibuatnya.

"You!ini macam u mau konvoi Haadyai,Aiyaaaa!,nah angkat ini beg,bawa masuk itu pitting loom(fitting room)".Aduh ... apa pula ni amoi ni bagi.

Jaket?sarung tangan?beg galas?t-shirt?apa ni?

"Excuse me miss,what is this?"soal aku kebingungan pada perempuan cina itu.

"U pakai ma,itu Am sudah bayar semua"ujar perempuan itu.

Am sudah bayar?

Am?nama dia Am?Amran?Amri?yes,akhirnya aku tahu juga nama mamat suka mengarah tu.Dan kelengkapan ini?Aku cuba mencongak harga yang pasti aku tidak akan mengeluarkan belanja untuk semua ini.

"Ini macam la,nah u punya full face,u punya balang(barang)pack masuk itu backpack,nanti balik u mali(mari)angkat u punya apollo sama beg"

Full face!mimpikah aku?Tidak pernah terlintas satu hari akan memakainya.Adakah ini satu mimpi?Tidak,bukan mimpi Kathy.Pernafasan aku mula tidak terkawal.Semalam penuh dengan kekalutan dan masalah.

Sekarang ...

Bersambung ...

TejaWhere stories live. Discover now