2|Phone Drop

1.6K 216 22
                                    

Yerin membongkok dengan nafas tercungap cungap. Dia masih lagi takut dekat namja psycho tu. Matanya tetap meliar takut-ii namja tu ada berdekatan.

Tiba2, satu tangan menepuk bahunya dari belakang. "eomma!" jerit yerin seraya membuka kasutnya lalu memukul berkali kali kepada orang yang menepuk bahunya.

"yah yah! Ni aku lah!"

"sapa kau?! Namja Psycho tadi kan?!" jerit yerin sambil memukul tanpa henti.

"yah!!!!!" jerit sinb. Yerin membuka matanya lalu berhenti memukul. "ni aku lah! Hwang eunbi aka sinb! Dehel lah! Tiba2 pukul aku!" marah sinb.

"mia-mianhae" yerin menepuk habuk-ii dibaju sinb. "haish! Dahla kau yang suruh aku tunggu dekat lobi, tapi kau takda. Kau pergi mana?"

"aku nak tunggu situ, tapi ada orang kejar aku, kau pula datang masa aku trauma kejap tadi. Aku ingat namja tu lah!" terang yerin.

"macam2 lah kau, dah jom balik, tu bas dah sampai" sinb menarik tangan yerin atau lebih kepada mengheret?..

Yerin dan sinb duduk di seat depan. "rin, kau kata nak tunjuk gambar kau dekat paris tu, Cepatlah."

"ah, chakaman" yerin menyeluk poket bajunya.

Kosong.

"ada ke tak?" soal sinb bila pelik dengan Reaksi yerin.

"jap, ada ni. Aku letak dalam poket seluar kot"

Yerin menyeluk kedua dua poketnya, tapi tetap kosong. Yerin menghadap sinb. Matanya membulat.

"asal kau?"

"ahh, nothing."

"so, ppali. Aku nak tengok gambar tu"

"ah.. Maybe next time.. Sebab..sebab low battery. Ha. Betul lah tu"

"pulak. Tak pa lah. Janji kau tunjuk gambar tu"

"ya hwang sinb"

Eotokhae?!

🖇🖇

"jumpa esok!" jerit sinb pada yerin. Yerin melambai sambil senyum. Yerin bingkas masuk dalam rumahnya.

"eomma!" panggil yerin kalut.

"nae! Eomma ada dekat dapur ni"

Yerin menuju ke dapur. "eomma! Yenie pinjam fon eomma kejap boleh?"

"nak buat apa? Kerja sekolah dah siap belum?"

"alah, eomma.. Malam nanti yennie buat lah. Pelish eomma~"

Pujuk yerin sambil mengelip matanya berkali kali.

"alololo, baik kamu naik atas cepat, sebelum eomma ketuk kepala kamu guna senduk"

"alah omma ni, Kejap je pun. Kedekut lah. Dah la kedekut, garang pula tu lepastu dahla su--"

"eomma dengar yennie"

"dengar apa eomma? Yennie tak dengar apa pun?" yerin acah2 mencari suara yang puan jung katakan.

Yerin mendaki tangga lalu masuk dalam biliknya. "fon aku~ Eotokhae?" soal yerin sendirian sambil mengetuk buku guna pen.

"haa!" yerin bingkas turun ke bawah. Dia turun ke bawah berjalan dengan hati2.

"dah siap homework rin?"

"MakKauKedekutNakMAti"

"melatah pula. Eomma tanya ni, dah siap?"

"tak da pun homework sebenar nya.. Sebab tu yennie turun" jawab yerin sambil sengih.

"betul ke? Tak percaya lah omma, chakkaman eomma call saem kamu"

Puan jung mula membuat panggilan. Yerin menunggu depan ommanya.

Seusai call saem yerin..

"yennie.. Dah pandai menipu ye sekarang. Saem Lee kamu kata dia ada bagi homework"

"alah, saem lee yang tipu eomma tu, dia tu memang dengki denga--"

"buku kerja fizik muka surat 121-124. Go upstairs now!"

"haish! Saem lee ni, asal lah jujur sangat, bagi sikit tak kalut kerja." bebel yerin sambil naik tangga.

Skip

9.00 pm

Taehyung pov

Aku pandang lama fon yeoja yang langgar aku tadi. "apa aku nak buat dengan fon ni?" aku belek2 fon tu.

"aish, aku bagi dekat tuan cafe tadi pun tak pa. Esok lah"

Aku pun letak fon itu disebelah. Tiba2 fon itu berdering. Aku tengok nama terpapar dalam fon itu.

'eomma ku sayang 💕'

To be continued.

Vomment! I need ur comment!

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now