"eomma! Noona masuk ber- umph!" mulut yeol ditekup yerin.
"yeol. Jangan. Buat. Masalah." amaran yerin pada yeol satu2.
Pelajar berumur 15 tahun itu menjeling yerin. Yeol mencampak bantal kecil dan mendarat di muka yerin.
"umph! Yeol!!!!!"
"oppss, sengajaa" yeol menjelir lidah lalu mendaki tangga.
Yerin menggempal penumbuk. Sabar je lah dengan adik lelaki dia sorang ni.
Tiba2,ada sebuah fon berdering. Yerin menyangka fonnya lalu menyeluk poket seluarnya. Malangnya,bukan.
Sebuah fon yang gedik minta diangkat itu dicapai yerin
"nugu yah?!" jerit puan jung dari luar. "molla yo eomma! Unknown number!" balas yerin.
Puan jung segera masuk dan mengelap tangannya yang melekat dengan tanah liat itu di kain yang digantung belakang pintu.
"meh omma jawab"
Yerin menghulur fon itu.
Yeobuseyo?
'......'
Ya, saya jung ye seul.
'......'
Maaf, saya kenal encik?
'........'
Ya. Saya lah waris jung yerin. Encik ni siapa?
'...........'
'ah, jjinja yo? Mianhae. Ya. Saya datang secepat mungkin.
'........'
Nae,nae. Kamsahabnida.
Puan jung meletak fonnya atas meja. "sapa ca--"
"pergi bersiap. Sekejap lagi kita keluar."
"pergi mana?"
"bersiap je lah."
Yerin mengangguk lalu mendaki tangga.
Taehyung pov
"apa kamu cakap ni taehyung?! Kahwin bukan benda boleh buat main!"
"tae dah fikir. Satu2 nya cara boleh buat netizen, wartawan tutup mulut ialah kahwin dengan yeoja tu. Tae rasa apa tae buat ni betul. Appa Jangan risau, tae takkan paparkan muka yeoja tu sebagai isteri tae. Tae cuba harumkan semula syarikat ni."
"jadi kamu gunakan yeoja tu? Bila syarikat ni dah ok, kamu tinggalkan dia. Ceraikan dia?
"yah! Tae. Taehyung." yura melambai tangannya dihadapan muka aku.
"ah, nae2. Wae?"
"kau ok tak ni? Lepas berita tu tersebar, aku tengok kau serabut je"
"aku ok lah. Biasalah tu. Nanti lama2, lapuk lah berita tu"
"ah yelah. Pd nim suruh kau balik rumah dulu. Tukar baju."
"ah nae." aku senyum padanya. Dia satu2 nya yeoja yang caring dengan aku. Ada ke yang dapat ganti?
End pov
Skip
"omma, kita buat apa dekat sini? Rumah besar gedabak."
"omma pun tak tahu. Kajja masuk"
Yerin dan puan jung masuk ke dalam rumah itu, diikuti maid2 dibelakang.
"ah, puan jung ye seul? Duduklah"
Yerin dan puan jung duduk di meja makan yang disusun pelbagai jenis hidangan.
"tunggu sekejap ya. Suami saya dan anak otw."
Puan jung mengangguk.
"tuan kim dan tuan taehyung sudah sampai" bisik maid ditelinga puan kim. Puan kim angguk.
Taehyung dan tuan kim duduk di atas kerusi. Yerin mengangkat mukanya. Terkejut beruk yerin bila idol yang baru dia jumpa berada depan mata buat kali kedua.
"maaf sebab ganggu puan jung, kami terpaksa pilih Malam ni sebab esok saya sibuk." bow tuan kim.
"ah, gwenchana. Tapi kenapa jumpa saya dan anak?"
Puan dan tuan kim pandang sesama sendiri.
15 minit kemudian..
"jung yerin, bermesra lah dulu dengan bakal suami kamu, kim taehyung"
"bwo?! Saya?!"
"jung yerin, perlahankan suara kamu"
"saya baru jumpa dia tadi. Tiba2 nak kahwin terus. Saya bukan buat benda yang diwajibkan saya kahwin dengan dia pun"
"maaf cakap, yerin. Tapi kamu dah burukkan nama syarikat uncle. Kalau kamu tak jumpa taehyung tadi, tak da lah kamu perlu kahwin dengan taehyung"
"saya masih sekolah lah!" yerin berdiri lalu berlari ke arah pintu depan.
To be continued..
Tahu dah makin bosan dan tak masuk akal.
Malas dh la suruh korang vomment. Nak vomment silakan. Taknak pun silakan.
Thanks
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Random[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...