"Na~!" Jerit soo hee. Jaesung hanya mengerling soo hee menyampah.
"Ppali. Takkan takda sorang pun nak volunteer?" Soal jaesung sambil tengok sekeliling.
"Ehem. Me! Take me!" Jerit soo hee lagi.
"Ish. Cuba funtion sikit. Sapa nak ganti ni?" Tanya jaesung lagi.
Soo hee berlari anak ke arah jaesung. Dia melambai lambai.
"Na. Im soo hee imnida"
Jaesung menolak muka soo hee menggunakan fail.
"Takda ke? Yura ambil lah roles ni" pinta jaesung.
Yura hanya menggeleng.
"Hey. Im here as volunteer lah!" laung soo hee geram.
Jaesung mengetap bibir geram.
"Haih. Ha ye ye. Ambik lah ambik. Jadi roles taehyung." Geram jaesung dan duduk atas kerusinya kasar.
"yey! Thank you!" Teruja soo hee.
Jaesung hanya senyum paksa.
"So! When we will start shooting?"
•••
"rin.. Kenapa buat macam ni?" Soal joo hyuk lembut.
Yerin hanya diam memandang lantai.
"bahaya tahu tak?"
Yerin mengangkat mukanya.
"Rin stres! Please faham rin"
Joo hyuk mengeluh kecil.
"Tapi, pil tidur tak selesaikan apa apa pun. Semua tu buat rin lagi sakit tahu?"
"Memang. Memang rin nak sakit!"
"Yerin!"
"apa yang taehyung buat pada yerin, yerin ingat. Ingat sangat. Memang tak boleh lupa. Antara memori indah dengan memori pahit. Tapi, yang indah tu lah yang tak bertahan lama.. Yang pahit tak habis ii muncul" terang yerin dengan air mata yang bertakung.
"Sebab tu rin ambil pil tu?"
Yerin angguk perlahan.
"semua ni memudaratkan kesihatan lah. Tindakan rin salah la"
"Tak. Rin tak buat benda salah."
"Rin.. "
"Stop take care about me!"
"Macam mana saya tak risau kalau rin dapat penyakit ni!" Jerkah joo hyuk dengan nafas turun naik.
Yerin tergamam. Air mata dia mengalir.
Skip
"Kau ok dah?" Soal sinb sambil tangannya melingkar dibahu yerin.
Yerin angguk dan senyum nipis.
"Alah.. Kau tak bising dah! Bising lah balik! Aku rindu yerin yang dulu!" Rengek jungkook sambil menghentak kaki.
"Aku sama je lah. Mana ada yerin dulu,yerin sekarang. Sama je lah" senyum yerin menampakkan eye smile nya.
"Em. Apa ii lah. Ha! Tadi doktor kata apa?"
"Kata.. Apa..? "
"Yelah. Macam kau kena kurangkan makan hati ke, tipu kawan ke, takde?" Soal sinb selamba.
"Tak.. Em.. Aku ok lah! Jangan lah over protecting sangat" larang yerin dan berjalan maju ke depan.
"Eh kejap laa.. "
"Ah takde ii"
"Tadi en pengawas yang jaga tadi tu en, dia tolong ambil pen aku yang jatuh! Oyemji!" Teruja sinb sambil memeluk bahu yerin.
"Dah memang kerja dia lah" ujar jungkook menyampah.
"Eh kau diam!" Marah sinb sambil memberi jelingan tajam.
•••
"Bukan soo ada exam esok?" Soal taehyung sebelum menghirup secawan americano.
"Alah.. Shooting harini kan? Exam esok" jawab soo hee selamba sambil mengacau air latte menggunakan sudu.
"Takkan tak study?"
"tch. Im clever tho. No need any book to study" balas soo hee dengan berlagak.
Taehyung hanya diamkan diri. Dia memasukkan seketul kek ikan dalam mulut.
"Ah! Almost forgot!"
taehyung memandang soo hee.
"why.. Oppa.. Panggil soo, rin eh?"
"Bila?"
"Tadi"
"ada eh? Mian"
"Em.. Oppa tak lupakan lagi 'rin' tu ke apa? Oppa lupa ke im always with u"
"Herh! Memang tak la oppa still teringatkan perempuan yang hampir bunuh my girl" senyum taehyung dan mengusap rambut soo hee.
"Senang je nak train kau" kata soo hee sendiri.
•••
Yerin tak henti bermain dengan makanan dalam pinggannya mengguna garfu.
"Woit. Kau asal asyik tolak ii jjajangmyeon tu? Sampai dah nak terkeluar dari pinggan dah mee tu" tegur sinb sambil mengunyah makanan.
"Em? Er.. Aku just.. Risau dengan exam tadi."
"Alah chill arh. Dah makan" suruh jungkook sambil tolak pinggan tu dekat dengan yerin.
yerin menolak semula pinggan tu.
"Asal?"
"Makan lah. Aku.. "
Yerin menekup mulutnya dan terus berdiri. Menarik semua perhatian pelajar ii di kafeteria.
Yerin berlari ke arah tandas.
Tbc...
Sesungguhnya daku malas utk update.. Huhuhu~
Mesti korang dh annoying dgn ff ni? An an.. Ngaku jerh
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Diversos[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...