sinb dan jungkook memandang taehyung berdiri di tepi pintu itu.
"hey pompuan. aku ni bukan apa, kalau kau nak curang ke apa ke tak payah dalam rumah ni.JIJIK." ujar taehyung menyampah.
"eh, kejap ii. ada saya kot. takkan yang tu pun dikira 'CURANG'." kata sinb dan menyilang lengannya.
"tch. kau tak payah nak kalut la budak baru nak up. duduk rumah tolong omma kau masak sudah."
"eh! dia ada hak kot nak cakap macam tu. saya, dan budak baru nak up yang kau kata tu ada hak nak back up dia sebagai kawan"
"hahaha. eh budak, kau kawan je bukannya suami dia"
"tak, masalahnya yerin ada suami ke?"
soal jungkook sinis.
"jap. apa masalah kau?" soal taehyung geram.
"eo, mana SOO HEE?" soal sinb pula sambil acah ii cari dalam TONG SAMPAH.
"eh ko-korang.korang ba-balik dulu la" kini yerin bersuara.
"oh! kau ada mulut! ingat dah bisu. harap chingu kau back up je kan? so pathetic!"
kata taehyung dan menjeling sinb dan jungkook.
yerin menunduk.
"woi kau ap--" tak sempat jungkook nak buka silat- k tipu. sinb menghalang jungkook.
"eo, asal kepala kau berbalut? ahh.. nak raih simpati"
yerin mengangkat kepala dan memandang taehyung.
"macam mana? syok sakitkan manusia?"
yerin hanya mendiamkan diri.
"asal diam? rasa bersalah?"
...
"kau malukan keturunan aku lah perempuan" kepala yerin ditunjal.
"woi! kepala tak payah main la!" marah jungkook.
taehyung memandang sekilas jungkook dan mengalih semula pandangan ke arah yerin.
"kau suruh kawan ii sejijik kau tu balik la. menyemak" bisik taehyung.
yerin memandang sinb dan jungkook yang berdiri tepi kabinet itu.
"er.. korang balik la. e-esok ki-kita jumpa dekat sekolah"
"asal? aku ta--"
"please. leave me with him." rayu yerin.
sinb menarik lengan jungkook untuk keluar. jungkook merenung tajam taehyung dan menyepak tong sampah tepi pintu itu.
"eiii! geram pulak aku!"
sinb menepuk bahu jungkook.
"jangan sepak. berterabur SOO HEE punya keturunan nanti"
"ah biarlah!" jerit jungkook. sinb dan jungkook keluar dari rumah yerin.
"ahjajneksnskaljk"
suara jungkook membebel masih dengar dan lama kelamaan menjadi tak jelas. ayat.. pffft.
"er.. saya naik ata--"
lengan yerin ditarik kasar oleh taehyung.
"aku tak habis cakap lagi."
yerin cuba meleraikan cengkaman lengannya yang dicengkam taehyung.
"kau banyak eh simpan namja. teruk jugak kau"
"saya ta--"
"tak payah nak nafi. kau betul ii memalukan keturunan KIM."
"kau tahu tak, aku rasa menyesal sangat kahwin dengan perempuan yang ibarat PELACUR macam kau!"
pak!
satu tamparan dari yerin selamat mendarat di pipi taehyung.
"awak jangan sampai saya tak hormat awak sebagai suami! ya! saya tahu awak ni orang ii tinggi, idola sekitar dunia, tapi tak bermaksud awak boleh label saya sesuka hati! saya pun ada perasaan. saya pun tahu macam mana rasanya SUAMI sendiri curang. saya tak pernah rasa sakit macam ni, awak. awak buat saya macam mainan. bila dah jumpa yang baru, awak buang saya. bukan tu je, awak percayakan orang luar dari percayakan isteri sendiri."
"tch. kau dah berani tampar aku kan perempuan?" rambut yerin ditarik kasar.
"argh!"
"sakit? macam tu lah manusia yang kau sakitkan tu rasa!"
"sa-sakit taeh--"
"aku penat tengok drama raih simpati kau lah!" rambut yerin ditarik lebih kuat.
pipi yerin dicengkam taehyung supaya dapat memandangnya.
mata yerin yang bertakung dengan air mata itu direnung taehyung. cukup membuatkan hati taehyung lembut.
"kau den--"
tak sempat taehyung menghabiskan amaran, badan yerin yang lemah itu rebah dibahu taehyung.
membulat mata taehyung. taehyung memegang belakang yerin supaya tak jatuh.
taehyung menegakkan badan yerin tapi yerin terlalu lemah.
"yah. yah" taehyung menepuk pipi yerin.
"yer-yerin.. ah"
tiba ii ada cecair mengalir ditangan taehyung.
darah.
tbc..
erghh stresnya!! idea takda!
bosan kan?
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Sonstiges[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...