"hah?" soal yerin pelik. dahi dikerutkan. sinb menggeleng laju dan masih menekup mulut yeol.
"aku dengar tadi.. yeol.. what are u trying to say?" soal yerin sambil mengecilkan mata merenung yeol.
"aniya!! jjinja!" nafi yeol sambil mengangkat tapak tangannya seperti bersumpah.
yerin mengalihkan matanya ke arah sinb pula.
"m-mwo?" soal sinb dan dia cuba pandang ke arah lain.
"aish.fine! aku silap dengar." yerin mengalah dan beredar dari tempat itu.
sinb menampar bahu yeol dengan kuat.
"ah! appo!" rintih yeol sambil menggosok bahunya.
"aish! kau memang tak reti jaga rahsia kan? kalau yerin tahu si soo hee tu keluar dengan suami dia macam mana?"
"mworago?!"
sinb menoleh. betapa terkejutnya yerin berada dibelakangnya.
"yer--"
"soo hee..keluar dengan sapa?"
"eo? ah! ne ii! jap eh,ada orang panggil!" ujar yeol lalu berlari meninggalkan sinrin.
"sinb~"
"err.. sebenarnya..
"Kim yerin! saem cha panggil!" laung bo na, classmate yerin.
skip
"kamu berdua cuci bilik seni, makmal sains dan tandas." tegas saem cha, guru disiplin.
"mwo? ewww.. wae saya sekali kena saem? yerin yang bersalah"
"im soo hee! saya saem ke kamu saem?"
"saem, saem"
"so, buatlah." ujar saem cha lalu meninggalkan bilik seni yang boleh tahan berselerak.
"kau buatlah! taknak aku buat benda macam ni" kata soo hee lalu memegang hujung kertas lukisan ala ii jijik.
yerin hanya menjeling soo hee. dia menyusun buku ii lukisan menjadi tinggi diatas satu meja.
"buatlah!" jerkah yerin seraya memandang soo hee yang mengilat kukunya.
"ish! jerkah ii apa?! nak buatlah ni!" balas soo hee balik. dia mengambil penyapu.
skip
"ewww! this is so disgusting!" rungut soo hee sambil pandang sekeliling tandas itu.
"tak payah nak eww eww sangat. kau jugak yang guna tandas ni" jeling yerin.
soo hee membuat muka menyampah. mop dicapai.
"seriusly! apa yang.. herhhh!" rungut soo hee sorang.
"ish tak reti diam betul lah!" marah yerin lagi sambil mencelup mop dalam baldi.
"ewwww!"
soo hee mengibas ngibas bajunya yang terkena percikan air mop.
"ops! sengaja" yerin bow 35° dan senyum nipis. dia sambung mengemop bahagian depan pintu tandas.
"this girl.." soo hee menggenggam penumbuk. dia sambung mop. matanya tertancap pada cecair pencuci lantai. satu senyuman sinis terukir.
"lets see who better" monolog soo hee sendiri.
•••
"em.. yah!" panggil soo hee. yerin yang khusyuk mop itu hanya menyahut pendek.
"wae?"
"tolong ambilkan tisu dekat sinki tu"
"asal aku pula? kau lagi dekat" ujar yerin dan pandangannya dilempar ke lantai semula.
"tolonglah kejap. aku cakap baik ii kot"
"haish. kejap" yerin menyandarkan mop dipintu tandas.
soo hee memandang pergerakan yerin.
"dekat.. dekat" monolog soo hee lagi. tangan digosok gosok.
"haish. buat apa la nak tisu bagai, ada tangan kaki tak reti guna" bebel yerin dan dia berjalan ditempat sasaran soo hee.
"ahhh!"
"hahahaha padan mu--" soo hee memandang yerin yang bertinggung.
"tali kasut ni pun." bebel yerin sorang ii dan bangun semula.
membulat mata soo hee bila tengok yerin selamba je jalan. tak jatuh pun.
"nah" yerin menghulur tisu pada soo hee. soo hee mengambil kasar tisu.
"haih. lambatkan kerja aku je" yerin berjalan kesana semula.
"asal dia tak jatuh?" soal soo hee sendiri.
"hah? kau cakap apa?"
"diamlah kau"
s
kip
"kenapa muka tu?" soal taehyung sambil belek muka yerin.
"ah? er.. jatuh.. " tipu yerin dan mengalih muka nya ke arah lain.
"haih. clumsy betul wife oppa ni"
yerin hanya senyum.
"ah oppa! em.. kejap lagi pukul 6 oppa datang royal restaurant tau!"
"wae?"
"alah.. datang je! pakai hensem ii ok!" pinta yerin dengan teruja lalu naik ke atas.
tbc
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
De Todo[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...