32|jealous~

820 125 34
                                    

taehyung pov

aku terjaga dari tidur bila matahari mencucuk mata aku. aku meraup muka sambil tangan aku meraba raba disebelah aku.

"bangun jagi.. " kejut aku tapi aku rasa kosong ja sebelah aku. aku menoleh. memang takda orang.

"eo, awak dah bangun? bagus la. sarapan dah siap." ujar yerin yang memakai apron.

"halmonie masak apa?" soal aku.

yerin menggeleng. "jagi yang masak ok. ommo!jagi lupa nak kejut halmonie!" yerin terus berlari ke luar. aku tersenyum. comel.

skip

yerin menarik kerusi untuk bantu halmonie kim duduk. kemudian dia mengambil tempat disebelah taehyung.

"kajja mogda!" ajak yerin dengan ceria. taehyung mengambil chopstik lalu mencuba manggateok masakan yerin.

"woah mashiseo!" puji taehyung sambil tutup mata. yerin senyum pandang taehyung. yerin melihat halmonie mula makan. dia tersenyum nipis.

baru saja yerin ingin menyuap masuk dalam mulut, halmonie kim bersuara.

"kau masak semua ni saja nak mengampu aku?" soal halmonie kim sambil renung yerin. yerin meletak semula manggateok ke dalam pinggan. dia tersenyum manis pada halmonie kim.

"aninde aninde~. ige rin masak ikhlas tau.. takda niat pelik ii pun. believe me ok! mogo ii" jawab yerin dengan sedikit aegyo.

halmonie kim hanya teruskan makan.

skip

"jagi!"

yerin yang sedang baca buku itu menoleh.

"wae?"

taehyung menarik tangan yerin keluar dari bilik.

skip

"seriusly?" soal yerin terkejut

"yep. arahan halmonie." jawab taehyung.

pokok pisang kaki ditenung yerin lama. tinggi siaa. 60 feet.

"awak lah panjat."

"ehhh kenapa oppa pula?"

"sebab.. em sebab.. oppa jadi inspirasi rin dulu. haa sebab tu."

taehyung merenung yerin dengan pandangan tak percaya.

"bukan susah pun. rin just panjat ii. then ambik buah. campak dekat bawah. siap. easy n simple right?"

yerin memutar bola matanya ke atas.

"dah la! oppa taknak tolong sudah! herh"

"yey! wife comel oppa mengalah!" jerit taehyung lalu baring atas pangkin. yerin menjeling taehyung.

yerin pov.

"asal jauh sangat buah ni" aku cuba mencapai buah yang berada di hujung ranting.

krekk

jangan kata...

"wargghhh!!" jerit aku sambil tutup mata sebaik saja ranting yang aku pijak tadi patah.

aku rasa tak sakit langsung. aku mati dah ke?! weyh! andwaeee! kenapa gelap ni?!

oh. aku lupa buka mata.

buka je mata, seorang namja yang boleh dikatakan hensem bertentang mata dengan aku. hensem siaaa!

"er.. em boleh turunkan saya?" soal aku apabila namja tu still dukung aku.

"oh mianhae" dia terus turunkan aku.

"neo gwenchana?" soalnya prihatin. alah ii jangan la pandang aku cemtu!!

"eo? n-nae." jawab aku malu ii. nampak tak kegedikan aku kat situ?

"lain kali hati ii ya. tak perlu lah panjat ii pokok. bahaya. kalau jatuh tu tak ke patah ii dekat mana ii." nasihatnya.

oyemjii! why so caring!!

"ehem!"

aku menoleh. kim taehyung. riak muka aku berubah. spoil lah!

"err.. saya pergi dulu. jaga diri" ucapnya sebelum beredar. alaa nak pergi dah ke?

"gumawooo!" jerit aku. dia menoleh dan senyum. aku menekup pipi aku.

aku menampar bahu taehyung. "hensemnya hensemnya hensem nyaaa!"

"hey hey! oppa lagi hensem ok! setakat rambut biru muka putih macam mayat, baik oppa hensem lagi!"

aku mengderp kan muka. puji diri sendiri pulak.

aku menyepak batu yang boleh tahan besar la dan terkena pada kaki taehyung.

"ommo! mianhaee!"

aku berlari ke arah taehyung lalu mengusap kakinya.

taehyung pov

aku tengok riaksi yerin yang tak henti minta maaf. idea jahat taehyung kembali!

"ah appo! appo!" rintih aku sambil pegang betis aku.

"ommo mo! appo?"

aku mengangguk sambil buat muka tahan sakit.

yerin terus memapah aku dan bawa aku duduk bawah satu pokok boleh tahan rendang.

"mianhae.. " ucapnya dan tangannya tak henti urut betis aku. awwhhh yerin macam ni lah aku nak 😍😍

"eo appo yoo"

yerin mengangkat tangannya laju sebab dia ingat dia salah urut.

"ommo mian!"

aku mengukir senyuman. comel bila dia caring macam nii.

skip

"oppa" panggil yerin seraya pandang muka taehyung.

"wae?"

"maaf kalau rin tanya soalan ni buat mood oppa rosak"

taehyung memandang yerin. kening dijongketkan.

"go on"

yerin menghembus nafas.

"oppa...."

to be continued

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now