6|comfort

1.3K 195 41
                                    

Taehyung pov

"saya masih sekolah lah!" jerit yeoja bernama yerin itu.

Tu lah perempuan. Asal tak setuju je lari, merajuk. So childish.

Aku menggeleng lalu menyumbat daging yang aku balut dengan salad dalam mulut.

Tiba2,omma aku cubit tangan aku. Aku pandang tajam eomma aku. Apahal? Lapar ni!

"boleh lagi kamu makan! Tu pergi ikut yerin!"

"kenapa pula?"

"dia bakal isteri kamu!"

Aku membuat muka malas. Pandai2 lah dia hidup.

"jadi apa2 dekat yerin, omma bunuh kamu!"

Jap jap. Sapa anak dia sebenarnya.

Aku pun berdiri dengan malas dan Sempat lagi aku sumbat daging dalam mulut. Lapar!

Aku pun berlari anak keluar dari rumah dan cari yerin. Alah alah. Lari2 pula.

Aku nampak dia dibahu jalan. Tunggu teksi lah tu. Aku berlari ke arahnya. Aku tarik tangan dia.

Dia terdorong sedikit. Aku tolak dia masuk dalam kereta. Dia pandang aku lama. Ha maghoh maghoh!

Dia hanya lemparkan pandangan di luar tingkap. Dia mencebik. Alololo neomu gyowo!

"yerin ah"

"apa?" matanya masih pandang luar.

Apa hensem sangat ke dekat luar tu sampai taknak pandang aku yang hensem lagi bergaya ni?

"tengok la kejap saya ni."

"ish, wae?" soalnya dan pandang aku. Aku senyum.

Aku pasang lagu i need u.

"i need u girl! Wae honja saranghago honjaseoman ibyeolhae"

Aku nyanyi yang terbaik k. Aku tahu agak overdose.

"neon Areumdawo~"

Aku pegang dagu dia, dia tepis. Aloh aloh. Jual mahal lak. Ok, aku stop.

"ok. Mianhae" aku tutup lagu tu.

Apa aku nak buat bagi dia senyum?

Aku berhenti kereta dibahu jalan. Dia still pandang luar. Kali kedua aku tanya,

Adakah jalan lebih kacak dari aku?

"chubby!" panggil aku. Dia jeling aku. Betul lah kau chubby.

"pandangla saya Jap"

"apa lagi?"

"igeo hagi ileun,gwiyomi" aku letak jari telunjuk aku dipipi.

"samdeo hagi sameun gwiyomi, gwigi gwiyomo gwigi gwiyomi"

Lastly,

"yukdeo hagi yugeun, jjokjjokjjok
Gwiyomi nan gwiyomi!" jari yang aku cium ke enam2 di letak di pipi yerin. Yerin menahan senyum.

"haa.. Kan comel senyum!" teruja aku lalu teruskan perjalanan.

Skip

Taehyung tidak henti senyum sendiri. Makan ladu pun tak boleh nak kunyah. Senyum tak habis2.

"yah, kau kenapa? Senyum macam penyu busuk ni dah kenapa?"

Apa salah penyu kawan2?

"tak da pa. Aku happy je. Tak boleh?"

"ya, aku tau la aku punya ladu ni sedap. Tak perlu senyum sangat macam tu. Malu2" jin menepuk bahu taehyung berkali kali.

"what the.. " taehyung menjeling jin. Apa la dia ni. Masuk kubur gali sendiri. Tukar sikit peribahsa ye tak?

Yerin pov

Aku dan sinb berjalan sambil tuntun basikal. Aku langsung tak bercakap. Aku muda lagi kot dah nak kahwin.

"yah, asal kau?Ada masalah ke?"

"sinb ya.."

Sinb menoleh dan berhenti dari tuntun basikalnya.

"wae?"

"aku tak datang sekolah untuk 2 hari tau. Aku cakap dekat kau Awal2. Senang"

"bwo?! Wae?" sinb menggoncang bahu aku.

"hal keluarga." aku senyum.

"wae, appa kau datang kacau korang lagi?"

"tak lah. Jangan risau." aku senyum. Cuba untuk buat dia tak risaukan aku.

"em.. Yelah. Walaupun aku kurang sedap hati dengan kau"

Sinb meneruskan tuntun basikalnya. Aku mengekorinya.

Skip

"andwae!!!!"

Yerin dan sinb pandang yeoja yang sedang melutut dengan rambut serabut, lipstik dekat pipi, eyeliner di bibir. Kalah badut weh.

"taehyung aku!!!"

"dia tak datang gwangju!! Why postpone!!!"

"aku malas hidup!!!"

"nak suggest je lah kan, sekolah kita 5 tingkat. So, boleh cuba kot terjun." sinb menepuk bahu yeoja yang otw masuk hospital bahagia tu.

#savagesinb

Skip

Taehyung usai berlatih menyanyi lagu untuk album barunya. Dia membuka headfon dan keluar dari studio.

"yura yah!"

"ah wae?"

"nah. Jemput datang. Jangan heboh pula."

Yura pandang kad kahwin itu. Dia senyum tawar.

"nae."

Taehyung keluar dari studio.

Patut kau senyum tak habis2. Dah nak kahwin. akuuu bersama kau 2 tahun, and now,kau dah kahwin. How sad my life.

To be continued..

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now