70|

759 94 32
                                    

"Oppa rindu rin" ujar taehyung dan mengusap rambut soo hee.

"Oppa! Whats wrong hah?" soal soo hee dan meletakkan belakang tangannya didahi taehyung.

"Ish. Im ok rin"

Soo hee menjongket kening kanannya.

"Na.. Im soo hee. i.m. s.o.o h.e.e" terang soo hee.

Taehyung memejam matanya kuat.

"Are u ok, dear?"

Taehyung membuka matanya dan memicit micit kepalanya.

Badan soo hee ditarik taehyung. Satu pelukan cukup erat dimenangi soo hee.

Soo hee senyum lebar selebar nya.

•••

Membulat mata yerin bila dia nampak darah yang tak henti menitik di atas kertas soalannya.

Yerin mengesat darah yang dia syak dari hidungnya. Yerin menekup mulut dan hidungnya.

Yerin berdiri dengan kalut. Semua orang memandangnya. Dia hanya abaikan dan berlari keluar dari dewan.

[Yerin]

Aku tak henti menarik tisu  yang dilekat didinding. Aku mengesat darah ii yang mengalir keluar dari hidung aku.

"Apa kena dengan aku ni?!" jerit aku geram. Aku merenung muka aku dicermin.

Aku sentuh bibir aku. Pucat.

"aku.. Sa-sakit ke?" soal yerin sendiri.

"Mengikut kajian kami sebagai ahli kelab sains, unnie disahkan menghidap penyakit kencing manis"

Aku menoleh memandang 3 orang junior dibelakang aku.

"Apa lah kau merapu shin oi! Actually unnie menghidap penyakit nyamuk aedes ni!"

"Korang dua memang merapu lah! Bagi bakal doktor yoon terangkan. Ehem. Mengikut buku sains di mix kan fi--"

"Maaf ya hoobae ii. Unnie ada exam. Nanti terangkan balik ok? Aneong" senyum aku dan keluar dari tandas.

"Ehh kau lah ni! Tak sempat aku nak explain kan penyakit unnie tu!"

•••

Yerin masuk ke dalam dewan peperiksaan.dia mengambil tempat duduknya tadi. semua orang memandang yerin.dari dia berjalan sampai dia duduk. yerin menjadi sedikit kekok bila dia jadi tarikan manusia ii dalam dewan.

"eh dah ii ! semua pandang kertas masing ii !.kamu ada 1 jam lagi!"

semua orang bertindak memandang kertas masing ii.yerin mengeluh perlahan. dia mengambil pen dan mula menjawab soalan.

OS[OTHER SITUATION]

"so,kamu akan release album baru kamu ni esok,ok?" soal jaesung sambil pandang muka taehyung.

"em.arra" jawab taehyung ringkas.

"ingat.jangan asyik nak buat mistake je. nanti bukan kamu yang kena marah, saya juga yang kena marah dengan appa kamu tu" ujar jaesung sebagai peringatan.

"ne."

"kamu ni dah kenapa? senyap je sekarang.tak happy macam dulu pun.kenapa ni?" prihatin jaesung.

"hyung.."

jae sung memandang taehyung yang menunduk dari tadi.

"teruk sangat ke saya?" soal taehyung seraya mengangkat mukanya memandang jae sung.

"maksud kamu?"

"em.majayo. saya betul ii teruk.sampai wife saya lari rumah"

riak muka terkejut ditunjuk jaesung.

"sebab ap--"

"jae sung ah!"

jae sung dan taehyung serentak memandang pengarah lee.

"wae?"

"roles untuk music video taehyung,ji yoon ada problem dekat paris"

"then?"

"sapa nak ganti?"

OS 

[jungkook]

aku tak henti tengok si yerin tu. dia asyik picit ii kepala dia. kenapa dengan dia??

"kamu ada 30 minit lagi untuk menjawab semua soalan!"

aku terus lemparkan pandangan aku di kertas soalan aku. "ish..ada jugak soalan nii!" 

geram aku.aku mengetuk kertas tu guna pen. 

aku mengangkat tangan untuk tanya soalan.tapi aku dipalau.sorang pun tak datang dekat aku yang cukup hensem bagaikan donald tr-- k stop.

''ehem! i have soalan want to tanya"

'.....'

wat de.. aish! aku flip meja kang!

actually aku just angkat tangan je. kepala aku tak angkat pun. aku bukan spesis beradab. 

aku pun buat keputusan angkat kepala aku. aku nampak semua orang sedang tengok apa tah.aku pun tengok la.

rasa macam nak flip cangkul je!

aku terus berlari ke arah meja yerin. aku menepuk pipinya perlahan. 

"rin..rin" kejut aku sambil tepuk pipinya. aku pun goyang bahu dia,dan dengan lemahnya dia jatuh dalam dakapan aku.

OS

"bagi yura lah ganti roles tu." cadang jaesung.

"mian.memang saya tak boleh. saya ada fanmeet dekat busan. jungmal mianhe" terang yura dan bersertakan bow.

"habis nak bagi sapa?"

"na!"

tbc..

utk sesiapa yg tak tau roles tu apa,dia mcm pelakon dalam mv cam tu la

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now