40|late

731 116 17
                                    

yerin pov

aku melihat kereta taehyung meluncur laju meninggalkan tempat ni.

aku mengeluh. "taehyung dah lebihkan kerja sekarang."
aku membetulkan tali beg lalu mengorak langkah. tiba ii ada orang langgar bahu aku menyebabkan makanan dia jatuh.

"yah! jalan tu tak reti guna mata ke hah?! aish jjinja!"

aku pandang yeoja berambut pendek yang tengah berang tu. ewah ii, sesedap ubat batuk je kau marah aku.

"yah! dont u even know how to apologise?!" dia tolak bahu aku. ok ni lebih.

"so over acting huh? chill. tak payah sampai tolak ii. "

"who? me? hahahah! ur the one who make my food drop!"

"oh ya? who the girl that only took eyes on phone without look in front when she walking huh?"

"kau tahu apa hah? just shut up. the things that i want is ganti balik my food that u make it drop!"

"maaf ye makcik. fon boleh beli, why makanan 5-7 won u cant buy? huh, so pathetic. anyway saya kena cepat. so, saya pergi dulu" aku bow lalu mula membuka langkah. apa masalah dia? herh.

"yah! how dare u call me pathetic!"

aku hanya pekakkan telinga lalu berjalan meninggalkan yeoja yang tak lama masuk hospital tu. annoying banget sih.

skip

"aish! aku lambat 10 minit! semua ni pasal yeoja tu!" dengus yerin.

"nama?"

"jenab" jawab yerin lalu terus terjah masuk dalam kawasan sekolah.

"yah yah!"

yerin berlari secepat mungkin. dia menjenguk jenguk kelasnya.

"damn! saem dah masuk"

yerin menarik nafas lalu membuka pintu kelas. semua memandangnya.

"aneo--"

"kim yerin! wae kamu lambat?!" tegas saem jung. matanya dijegilkan.

"saya.. saya"

come on brain! think something!

"saya.. saya ter--"

"tunggu kamu punya jawapan, sampai esok saya tak boleh teruskan pelajaran! dah! masuk dulu. lepas kelas, jumpa saya"

"ne. kamsahamnida saem" bow yerin lalu pergi ke arah mejanya.

skip

"kami sepakat sudah pilih siapa yang layak menjadi kpop idol tahun 2017 di KTJ Entertainment

ujar seorang juri. semua barisan trainees sedang doa apa yang patut.

"kami mengambil trainee seramai 40 dan 1/2 daripadanya saja akan layak untuk menjadi idol dalam entertainment ni."

"kepada yang tak layak, kami mohon maaf dan perbaikkan lagi nyanyian anda,tarian dan sebagainya."

"ok,kim taehyung akan umumkan trainees yang layak."

fail diserahkan kepada taehyung. taehyung merenung seketika nama ii yang layak kemudian memandang trainees yang berada di atas pentas.

"baiklah. trainee yang layak..son Yuna, kim bora, hyu taeyoon, kim daehwi,song ji hee,park ju yoon, jeon namjoon, lee kyung soo,mei lee, yon da in, hee chan, kwon yuri, kim ji wook, hyun soo,sungwoon, jihoon, mingyu, jinsoo,minho..dan..im-im soo hee"

semua trainee yang layak itu duduk dibahagian yang diminta.

"yang tu saja. kami minta maaf kerana ada yang tak layak. cuba lagi ya"

baru saja 3 orang juri itu termasuk taehyung berdiri,

"jankaman!"

mereka memandang trainee yang berada atas pentas tu. muka berang ditunjukkan.

"ne?"

"seriusly?! apa yang kamu semua nilai?"

"hah?" juri ii itu berkerut. tak faham apa yang ingin disampaikan.

"na! kim joo hyuk! saya sebagai trainee selama 3 tahun setengah di entertaiment ni! tapi,kamu semua hanya layakkan trainee yang hanya 1 tahun train dan ada yang baru 2 hari"

joo hyuk merenung tajam trainees yang layak dan renungan paling tajam kepada im soo hee.

"im regret im still here! waste my time! jerk entertainment! pathetic entertaiment!" laung joo hyuk lalu mengoyak kertas yang dilekatkan dibaju.

joo hyuk pergi ke arah taehyung.

"if omma appa and u, hate me extremely, then dont take me as trainee in this entertainment."

air mata taehyung mengalir. joo hyuk keluar dari tempat itu.

skip

"ne saem?"

"saya nak..

to be continue..

💕lots of love💖

©missdimple_13

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now