"Apa semua tu?!" jerit puan kim sambil membulatkan matanya memandang tv.
"Semua tu palsu!!"
Soohee mengemam bibirnya menahan dari gelak.
"Auntie auntie. Have a rest first" pinta soo hee sambil menepuk perlahan belakang puan kim.
"Yerin... "
Soo hee menepuk belakang puan kim sambil memapahnya ke atas. Puan kim memicit-micit kepalanya.
"Tae"
Taehyung menoleh ke belakang.
"Ne appa?"
"Duduk kejap"
Taehyung angguk dan duduk semula di atas sofa.
"Bila.. Kontrak kahwin kamu dengan yerin tamat?"
Taehyung membulatkan matanya. Terkejut dengan soalan diajukan tuan kim.
"Er.. Molla"
"Kamu memang tak berhati perut ke tae?"
"Apa.. Maksud appa?"
"6 bulan lepas, kamu yang decide nak kahwin dengan yerin, dan sekarang, kamu juga orang yang decide nak ceraikan dia."
"Jangan ungkit appa. Kalau dia tak buat macam tu, kami bahagia sekarang"
"Maksud kamu, curang?"
Taehyung angguk.
"Kamu? Tak curang?"
Taehyung menggeleng perlahan.
"Habis yang yeoja tadi tu, macam mana kamu kenal? Takkan tiba ii nak kahwin kan. Mesti couple dulu. Date dulu. Tak macam tu?"
"Ani.. "
"Ahh.. Baru appa tahu. Pegang ii, keluar sekali, tu bukan curang"
"Bukan mac--"
"So, si yerin tu pun tak curang lah kan, Kim taehyung? Dia keluar dengan lelaki je. Pegang pun tak.. Em.. Macam mana pula ya? Appa tak tahu la"
"Appa... "
"Wae? Rasa bersalah dah? Ke belum lagi? Nak appa tambah lagi?"
Taehyung hanya memandang lantai.
"Bayangkan lah. Appa suruh bayangkan ok. Bukan realiti. Bayangkan, kamu akan kahwin dengan yeoja tadi tu esok and, andai kata yerin dikhabarkan sakit, atau MENINGGAL esok. Kamu nak kata apa? Sengih? Senyum?"
"Apa appa cakap ni.. "
"Nampak macam kamu still degil dengan keputusan appa. Kamu nak ceraikan yerin? Go on. Appa tak kesah. Tu soal kebahagian kamu dengan dia" tuan kim berdiri dan sempat dia tepuk bahu taehyung.
"Eo, cepat ii lah ceraikan yerin ya. Kesian dia menderita sebab kamu"
Kata tuan kim lagi dan melangkah meninggalkan taehyung
•••
"Uhuk uhuk!" Yerin mengurut dadanya yang pedih.
"Awak kata nak.. Uhuk uhuk.. Bersama rin.. Uhuk.. Masa rin sa.. Sakit"
Yerin mengesat air matanya.
"Mana.. Awak.. "
"Rin.. rindu.. Awak."
"Rin.. Rindu gelak tawa.. Uhuk uhuk! Em.. Kim taehyung."
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Random[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...