14|sulking sinb

1.1K 153 39
                                    

Sinb pov (7 am)

"yerin! Ppali yah!" jerit aku yang berada di luar rumah yerin.

Pelik.

Selalunya dia akan sahut kalau aku jerit macam ni. Aku menjenguk jenguk rumah yerin.

"ish dia ni. Takkan tak bangun lagi." bebel aku seraya membuka contact untuk call yerin.

"yeobuseyo?"

"yah! Jjinja! Kau ni tak bangun lagi ke hah? Aku tunggu dekat luar ni!"

"ah? Kau tunggu dekat mana?"

"luar rumah kau lah."

"boleh tak kau pergi sekolah sorang-sorang harini? Aku lambat lagi lah"

"bwo?! Ish yelah. Make sure kau datang sekolah harini"

Aku mematikan fon. Bengang pula aku dengan chingu aku sorang ni. Aku menyimpan fon aku dalam poket.

"eh yeol!" tegur aku apabila nampak yeol yang baru keluar dari rumahnya.

"ah, aneong." dia bow pada aku. "noona kau baru bangun tidur eh?" soal aku.

"mana ada. Noona aku dah pind-"

Aku berkerut sebab tiba-tiba je dia tampar mulut dan pipinya.

"noona kau apa?"

"tak da apa. Ah aku pergi dulu." yeol terus mengayuh basikalnya meninggalkan aku.

End pov.

"yah! Cepatlah siap awak! Lambat saya pergi sekolah Nanti!" jerit yerin kepada suaminya yang masih tidur.

"alah, pergilah sendiri. Ngantuk Ni" taehyung mengubah posisi dan menarik selimutnya.

"ok ok. Saya jalan kaki. Jadi apa-apa pada saya, awak jangan menyesal." yerin acah-acah beredar.

Lantas taehyung bangun.

"jap. Tunggu jap." taehyung terus masuk dalam bilik air. Yerin senyum puas.

Skip

"jagi balik pukul berapa?" soal taehyung.

"tak payah berjagi jagi sangat. Saya balik pukul 2." jawab yerin. Taehyung angguk.

Yerin membuka pintu kereta dan berjalan menuju ke kawasan sekolah.

Skip

"sinb!" tegur yerin sebaik saja meletak begnya atas kerusi. Sinb hanya menjeling.

"aloh aloh. Jangan lah merajuk. Tak sengaja lahh" pujuk yerin sambil memeluk lengan sinb.

"em yelah tu. Adik kau boleh pula bangun awal" jeling sinb. "dia curi jam loceng aku. Sebab tu lah aku tak bangun tadi."

"alah, kalau dia tak curi pun still sama. Bangun lewat juga. Adik lagi disiplin dari hakak nye"

"ok fine. Back up lah adik aku tu aka crush kau."

"amboi amboi! Ikut suka kau je tuduh aku."

Yerin hanya sengih. Bahu sinb dipeluknya.

"rin." yerin terus leraikan pelukannya dan pandang sinb.

"apa?"

"kau ingat jungkook tak?"

"jungkook? Ah kookie. Yang kawan sekolah rendah kita tu? Wae?"

"dia mesej aku semalam dia akan sekolah sini ."

"wah jjinja?! Lama tak jumpa dia."

"kan. Orang kaya, sekolah sana sini. Kejap dekat Italy, kejap malaysia. And now, korea."

Yerin anggukkan saja kata kata sinb.

Skip

"yerin, lepak cafe depan tu nak?"

"em, tak nak lah weh. Mian."

"asal kau ni? Lately ni kau macam elak dari aku je"

"tak lah. Bukan macam tu. Aku kena balik rumah awal."

"wae?"

"sebab aku kena masak pada sua-"

"sua?"

"sua? Apa tu? Hahaa" yerin cuba hilangkan kata-kata yang dia tersasul tadi.

"eh kau yang cakap tadi!"

"bukanlah. Aku cakap adik. Bila aku cakap sua? Apa lah kau ni"

"apa-apa jelah. Mana basikal kau?"

"eo? Basikal aku..rosak. ha rosak. Kau balik lah dulu."

"habis aku balik sorang?"

"tak. Tu.." yerin memuncungkan mulut pada satu figura yang sedang membuka rantai dibasikalnya.

"yeol?"

Yerin angguk laju.

"yeol! Sini jap!" yerin memanggil adiknya.

"apa?"

"kau balik dengan sinb k. Aneong" yerin berlari ke belakang sekolah. Tempat yang dia minta taehyung ambilnya disitu.

To be continued...

Typo? Bukan manusia kalau tak typo¯\_(ツ)_/¯

Anyway, sori sebab minyu asyik buat sinyeol moment. Takda idea anda semua oii

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now