"jung yerin! Apa saya cakap tadi?!" jerkah saem Lee. Yerin yang termenung itu mula terangkat bahu.
Semua orang pandangnya. Sinb cuba membantu yerin. "buat buku kerja fizik m/s 136 kecuali soalan c." bisik sinb.
"ahh.. Buku fizik m/s 1..136." jawab yerin. "bagus. Saya minta tolong beri perhatian. Exam lagi 3 minggu." pesan saem lee dan teruskan pelajaran. Yerin angguk.
Skip
"yerin..asal kau ni? Termenung ja kerja." tegur sinb sambil pandang yerin. Tiada jawapan.
"yerin... "
Senyap.
"yerin!!"
Yerin terus memandang sinb. Terkejut dengan jeritan sinb.
"ah.. Wae wae??"
"tengok. Termenung lagi. Cerita dengan aku plez"
"tak da apa lah." yerin senyum dan teruskan makan 1/2 kimbap. Kau rasa?
"baik kau bagitau aku. First time kau makan sikit weh."
"aish. Aku ok"
"bohong. Kau tak ok."
"aku ok sinb"
"aku tak percaya, kau ad--"
"aku cakap aku ok, aku ok lah!!"
Jerkah yerin lalu berdiri dan beredar. Sinb memandang yerin yang pergi. "ya. Kau bohong" sinb senyum tawar dan sambung makan.Skip
"tae, aku tak dapat datang kau punya wedding. Mian" ucap yura sambil pandang taehyung yang sedang menulis lirik.
"wedding? Aku punya wedding? Kau demam ke?" taehyung meletak tangannya di dahi yura.
Dahi yura berkerut.
"betullah kan? Kad kahwin kau bagi aku semalam"
"jap2. Aku busy semalam. Kad kahwin? Bila aku bagi?"
"aku silap kot. Mian." yura beredar. Taehyung menggeleng lalu sambung tulis lirik.
Other situation.
"omma! Yerin dah balik!" yerin terus meluru ke tangga. "jung yerin, sini kejap. Omma nak cakap"
"bwo? Kalau pasal kahwin tu, lupakan eomma. Yennie tak nak"
"tapi rin, kamu dah buat salah. Dahla kamu jumpa artist. Dekat tempat terbuka. Kamu juga yang panggil kuat nama dia. Cuba kamu kira berapa masalah kamu buat?"
"yennie tak pandai kira." kata yerin bersahaja lalu berjalan ke arah tangga.
"sejak bila kamu jadi macam ni, rin?"
"sejak omma mula satukan yenie dengan tae ais tu."
"jebal yennie, omma dah tua. Omma nak tengok anak sulung omma kahwin."
"ya! Yennie akan berkahwin! Tapi bukan dengan lelaki yang yenie tak kenal omma! Yennie boleh penuhkan permintaan omma, tapi buka--"
Bukk!
Yerin terkejut apabila puan jung yang sudah terbaring atas lantai. Yeol yang mengintai pertengkaran antara ommanya dengan noonanya terus berlari turun.
"omma! Bangun lah! Jangan tinggalkan yeol! Omma2!" yeol menggoncang badan puan jung.
Skip
"kau nak kahwin dengan yeoja tu ke taehyung?" soal jin sambil tengok tv. Taehyung memandang jin sekilas.
"entah. Dia macam menyampah dengan aku."
"kau taknak, bagi aku!" usik jin lalu menolak bahu tae. Taehyung menjeling tajam jin.
"dia taknak dekat kau lah! Perasan betul! Aku dapat rasakan dia nak kahwin dengan aku!"
"arraseo2. Gurau je pun.. Hok aloh!"
Yerin pov
"kalau apa2 jadi pada omma, yeol tak mengaku noona, kakak yeol. Ingat" yeol menjeling aku.
Rasa bersalah mula menyelubungi diri aku. Tak lama kemudian, doktor pun keluar.
"doktor, macam mana keadaan omma kami?"
"boleh kita cakap personal antara kamu berdua? "
Yeol menolak yerin lalu berdiri depan doktor itu.
"saya doktor. Bagitahu saya."
"saya rasa, noona kamu lebih berhak tahu. Maafkan saya."
Yerin mengikut doktor itu.
"wae omma saya Tiba2 pengsan?"
"kamu patut tahu keadaan dia sekarang!"
"wae? Dia ada sorokkan sesuatu?"
"omma kamu ada penyakit jantung hypertensive dan ianya semakin teruk. Saya sudah ingatkan dia supaya tak buat kerja berat kerana boleh membawa kesan buruk kepada kesihatannya tapi dia tak dengar"
"kenapa dia sorokkan dari saya?"
"sebab dia tak mahu kamu sedih dan hanya nak kamu gembira."
"jadi, tolong tumpukan kepada kesihatan omma kamu dan jangan buat dia tertekan."
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
De Todo[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...