51|fake hope

639 96 8
                                    

[yerin]

aku tempah satu bilik private. aku hias ii bilik tu dengan belon. setiap belon tertulis 'happy birthday kim taehyung' dan '새일 추카헤"

"oppa! happy birthday!!...eh tak cool."

"em.. saengil chukkahae! my handsome husband! em tak best"

"saengil chukka hamnida~herhh suara macam pakcik kebun sekolah aku je"

"sanah helwah!"

ewahh..minah arab pula~

"happy birthday to u~ mr. idol~"

aku menampar kepala aku.

"semua tak ok! aish!"

aku menghempas punggung aku diatas kerusi. kek cheese vanilla aku tenung.

aku tersenyum sendiri. tak sabar tengok muka teruja dia. ewahh!

aku tengok jam di dinding. 5.58 pm. aku semakin rasa teruja nak buat suprise. aku nak tengok dia tiup lilin. dia buat hajat. mesti meriah! wuuuuu! ^O^

aku mengeluarkan hadiah taehyung dari beg tangan aku. jam tangan Guest. mahal siaa aku beli. tapi untuk ma husband, ai dun care ah! hohoho.

sedang syok aku berangan, alarm aku bunyi. actually aku set alarm pukul 6. serentak dengan kehadiran taehyung.

aku pandang lama kek cheese vanilla tu. takkan aku nak potong sendiri while harini birthday kim taehyung.

tiba ii aku dengar bunyi orang kuak tombol pintu dari luar. cepat saja kepala aku menoleh. aku mengambil topi harijadi dan berjalan ke pintu.

"saengil ch--"

"ommo! mianhae. kami salah bilik!" ucap 2 orang yeoja lalu menunduk hormat kepada aku.

aku senyum nipis. aku tutup semula pintu. aku berjalan malas dan letak topi harijadi tu atas meja semula.

kepala aku,aku daratkan atas meja. aku pegang kotak Guest watch tu. kejap aku tolak belah sana,kejap aku tarik.

•••

[serentak dengan yerin pov]

"baju putih, kot hitam? biasa sangat"

"baju ungu,kot biru? em.. macam pelik"

"baju pink, kot hitam?..emmm.. ok lah!"

skiP

taehyung membetulkan kot nya supaya kemas. selalu yerin yang buat. emm.•﹏•

sempat taehyung menilik jam di dinding.

"5.45..sempat sampai ni!" teruja taehyung lalu mengambil kunci kereta dibelakang pintu.

taehyung membuka pintu.

igo hagi ileun, gwiyomi~

taehyung menyeluk poket seluarnya. dia melihat nama di skrin fonnya.

yura

eo yura ya!

ppali taehyung datang studio!

w-wae?

kau punya file lirik dan ori lirik hilang dalam laptop kau! atau lebih detail, terformat!

mworago?!

kau datang sekarang! sekali pd nim sampai, mati kau!

kau jangan buat lawak!

takda masa aku nak melawak! ppaliwaaa!

haih! ne aku datang!

•••

yerin berdengkur kecil didalam private room itu. telinganya cepat saja menangkap bunyi pintu dibuka.

"eo! op--"

"maaf cik, em.. ada customer lain dah tempah private room ni masa sekarang. maaf ya" ujar pekerja itu.

"eo ne ii."

yerin berdiri dan menyusun semua barang atas meja. belon ii yang diikat dipenjuru bilik itu, dicabut.

kotak jam Guest itu ditenung lama dan dimasukkan dalam beg tangan yerin.

akhir sekali,

kek. kek yang dia teruja bagai nak rak itu, terpaksa dimasukkan dalam kotak kek semula.

jam sudah menunjukkan pukul 6.40 pm. ya, taehyung betul ii tak datang.

yerin memasukkan segalanya dalam beg kertas dan belon ii dalam plastik bercorak bunny.

yerin keluar dari bilik tersebut. dia berjalan keluar dari restaurant itu.

tiba ii, ada satu figura terlanggar bahunya. terhinjut bahu yerin.

"ommo! mian ii. tak apa ii kan? saya pergi dulu!" yeoja itu bow pada yerin lalu berlari anak ke arah bertentangan.

yerin memandang sekilas yeoja itu lalu sambung berjalan.

yerin terasa kakinya tersepak sesuatu. dia menundukkan kepalanya sikit.

"purse?" soal yerin sendiri. dia mengambil purse itu dan membelek.

•••

"oh ya? patutlah saya cari tak jumpa."

"haah. awak tercicir lepas langgar saya"

"em.. kalau tak susahkan awak, boleh hantar dekat saya? saya tengah sibuk dengan birthday orang ni"

"em.. boleh.. ha boleh. saya ok je. rumah awak dekat mana?"

"tak tak. bukan rumah. tempat kerja saya. er.. saya send location ya"

"eo ne arraseo"

skip

"KTJ Company? macam familiar nama company ni"

to be continued..

dah terlambatkan nak wish dekat budak alien 👽, weirdo ni?

saengil chukae budak alien aka weirdo! 😘 my second bias, hoho.

em.. mat saleh! pinjam jap eh bahasa engko

ehem.. wish that u wil always happy, always laugh, always weird and always bothering ur hyung. muahahha. jangan lupa ajak 2 org manusia sado tu.

harap sado, perangai.. ah dunno ii.

kek? kek pisang ok tak? tak cukup bajet.👉👈😁





[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now