48|fight to be

627 103 31
                                    

"mwo?! na?!" soal yerin dengan tak percayanya.

"ya kim yerin. neo"

"uishh saem~"

yerin menarik tangan sinb ke atas.

"see? saem.. sinb sebelah saya ni. 2 tahun kot"

saem yoo menggeleng.

"nak saya ulang ke kim yerin? sinb perlu pindah depan, dan soo hee duduk sebelah kamu"

yerin mengeluh kasar.

"arraso! meh duduk sebelah saya new student"

yerin mengangkat kakinya. eh i mean tangan. 😌

skip

"serius ke?! muka noona aku lebam ii ?!" soal yeol serentak menghentak chopstik di atas meja kantin.

sinb mengangguk laju sambil menyedut air susu kotaknya.

"serius wey! aku dapat rasakan ya--"

"yang suami dia pukul dia? kan?" soal yeol. riak mukanya berubah.

"aku dah agak dah! nampak je baik dua tiga hari lepas tu, macam haram!" yeol menampar meja dengan kuat.

habis semua manusia dalam tu memandang sinyeol.

"sabar weh sabar. bukan tu je, perempuan yang kita nampak haritu, new classmate aku" ujar sinb dengan bersungguh sungguh.

"sebab pompuan tu la aku rasa sua--"

"pompuan mana ni?"

yeol tergamam. perlahan lahan dia menoleh kebelakang.

"oh.. yerin.. bi-bila kau a-ada sini?" soal sinb dengan sedikit gagap.

"tadi. ohh.. date tak ajak~" usik yerin sambil tolak bahu yeol.

"d-dah nama pun da-date, buat apa nak ajak" balas yeol dan dia cuba untuk sengih walaupun terpaksa.

"eh gedikk" kata yerin lalu duduk di sebelah yeol.

"yah, korang cerita apa tadi? story lahh" pujuk yerin sambil goyangkan bahu dia.

"ah? nothing. just story pasal.. robocar poli!"

"em majayo! robocar poli semalam best giler!" kata sinb dan cuba untuk nampak teruja dimukanya.

"oh.. tak minat la. aku minat shinchan je" ujar yerin lalu berdiri.

"em. korang date lah. aku nak masuk kelas dulu. jalja!"

yerin melambai pada sinyeol sambil mengundur kebelakang.

pang kra pangpang! *takleh blah effect bunyi tray jatuh 😂*

"oh my god!! my uniform!"

yerin menoleh.

"ommo! mian--"

yerin memandang soo hee atas bawah.

"tch. tak kotor pun" kata yerin lalu mengorak langkah tapi bahunya ditarik kasar.

"yah! my uniform ni mahal tau!"

"mwo? mahal? hahah for ur information, uniform dekat school ni,semua sama je. so, dun be so full of urself" balas yerin lalu meninggalkan kawasan kantin.

sinyeol situation

"majayo! sebab tu lah aku kata macam tu!" ujar sinb sambil berjalan bersama yeol di koridor.

"oh.. aku pun in--" tak sempat yeol membalas,

"tepilah!" jerit soo hee yang kelihatan marah itu. dia melanggar kuat bahu sinb.

sinb menjadi tak seimbang. mujur yeol sempat menarik lengan sinb untuk sinb berdiri kukuh.

sinb memandang lama lengannya yang dipegang yeol. lantas yeol meleraikan genggaman tangannya dilengan sinb.

"woi! tak reti minta maaf ke perempuan sial?!" jerit sinb sambil acah ii buka kasut.

"dah dah. orang macam tu, tak lama tempah batu nisan" kata yeol lalu menarik tangan sinb.

•••

soo hee berjalan laju masuk kedalam kelas. dia berjalan ke arah meja yerin. meja yerin ditampar kuat.

"woi perempuan! kau ambil mini diari aku kan?!" soal soo hee dengan kasar.

"tak" jawab yerin tenang sambil matanya memandang buku nota. sibuk menulis nota dari memandang ahli kubur.

"aku tau kau ambil!" jerit soo hee lalu merampas pen yang diguna yerin.

yerin dengan selambanya mengambil pen yang lain dalam kotak penselnya.

"woi pekak ke?!" soal soo hee lagi seraya menyepak meja yerin. yerin mengenggam penumbuk.

yerin berdiri dengan geramnya.

to be continue..

tahniah lah ye kpd yg teka dengan betul tu. minyu syak korang ada ilmu rainbow ni. 😝

btw sori late update.. wifi tak bayar huhu.guna data jadi camni lah..

and kalau yg nk mencarut dkt soo hee ke sapa ke.. sila ii. CUMA jangan over ii. macam 'f*ck ke apa ke.. jangan eh. 😅

💕lots of love💖

©missdimple_13


[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now