"hajima, taehyung" larang seorang yeoja.
taehyung memandang lama yeoja itu.
"yerin ah?" soal taehyung. satu senyum nipis ditayang.
"aniya~ saya soo hee la" jawab soo hee yang duduk bertentangannya.
senyuman taehyung mati.
"hey.. kau tahu tak~ kenapa yeoja ni tak reti dengar explain? TAHU TAK? haaaaa"
soo hee hanya pandang taehyung yang mabuk tu.
"i think yeoja tu dah bosan dengan oppa? im pretty sure"
"kau~siapa nak em.. nak cakap macam tu~ eo?"
"no. soo tak maksudkan apa ii. soo just bagi pendapat. look, cuba oppa fikir dalam ii. kenapa. yeoja. tu. taknak. dengar. explanation oppa? wae? sebab.. dia rasa kalau dia tak dengar pun takpa. boleh dia buat alasan untuk tinggalkan oppa and cari yang baru. logik kan?"
"jankaman.. aku tak.. faham"
"ok. macam ni. maybe dia dah lama tunggu oppa cheat dengan orang lain. and now, benda tu dah tercapai. and bila oppa nak explain dia akan jual mahal. apa dia tunggu lagi?"
"aniya~yerin baik.. yerin setia.. aku tak. tak akan~ tak tak. aku tak akan percaya dia.. maCAM tu." ujar taehyung sambil menggeleng geleng.
soo hee memanjangkan tangannya memegang pipi taehyung.
"oppa ya.. don be so dumb, stupid and idiot. memang yang tu yang kita nampak dari luaran dia. tapi, kita boleh baca fikiran? tak boleh kan. stop la oppa. stop nilai manusia atau lebih tepat yeoja dari luaran."
"jankaman~. wae kau selalu ada dengan aku bila waktu macam ni?"
"er.. ke.. kenapa oppa.. tanya macam tu?"
"sebab.. bila aku tengok~tengok kau.. ni.. macam kau.. yang.. patut~jaaaadii wife.. aku"
•••
"bila rin sampai je, dari jauh rin memang nampak macam tae cium walaupun dia tak cium pun." terang yerin sambil kesat air matanya.
joo hyuk hanya senyum tawar. rambut yerin digosok lembut.
"uljima." pinta joo hyuk. matanya tertancap pada sekotak jam di tangan yerin.
"ah. jam tu..wae rin nak buang tadi? untuk taehyung kan?"
yerin mengangguk perlahan.
"kenapa rin nak buang? sebab rin rasa jam tu dah tak da guna..or..rin anggap jam tu taehyung?"
yerin terus mengangkat kepalanya laju.
"aniya! rin takkan buang kim taehyung. rin sayang dia walaupun dia orang pertama sakitkan hati yerin sangat ii. tapi.."
joo hyuk menfokuskan matanya kepada yerin.
"tapi...nampak macam taehyung yang buang rin sekarang." sambung yerin lalu menunduk.
"kim yerin. dont talk nonsense. just being positive person. jangan tunjuk yerin lemah. stay strong. tunjuk rin kuat. jangan give up! hwaiting!"
yerin memandang muka joo hyuk. satu senyuman nipis terukir perlahan lahan bertukar senyuman lebar.
"aigoo~ senyum macam ni comel" puji joo hyuk lalu menggosok kasar rambut yerin.
"aish! habis kusut rambut rin" cebik yerin lalu menyilang lengannya.
"hahaha mian ii. kita ni takda adik perempuan~"
"aloh~siannyaa..kahwin je la."
"eh! orang cakap pasal adik,dia sabit sekali dengan kahwin"
yerin sengih sambil buat gaya tangan 'peace'. joo hyuk tergelak memandang yerin.
"jangan nangis ii ok. tak comel"
yerin menjeling joo hyuk.
"nak rin nangis lagi ke?" soal yerin sambil senyum sinis.
"eh boleh je. nangis la. oppa boleh main kesat ii air mata budak depan oppa ni" sakat joo hyuk dan meletus ketawanya.
"suka lah tu?" cebik yerin sambil jeling tajam joo hyuk.
joo hyuk angguk laju.
"suka suka. dengan orang dia sekali"
to be continued..
joo hyuk x yerin?😏
©missdimple_13
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Random[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...